جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ آذر ۱۴۰۲

در این مطلب طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس را برای کسانی که دوست دارند شیرینی های سالم خانگی درست کنند آورده ایم . درست کردن بیسکویت آدمک زنجبیلی کریسمس یا کوکی زنجبیلی کریسمس، یکی از آداب و رسوم کریسمس است. بیسکوییت زنجبیلی یکی از معروف ترین شیرینی های مخصوص کریسمس است که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا تهیه می شود. بیسکوییت زنجبیلی که به شکل ها مختلف و اغلب به شکل آدمک تهیه می شود به جزء ثابت جشن کریسمس تبدیل شده است.

کشورهایی مثل انگلیس، استرالیا، نیوزلند، آمریکا، سوئد، فنلاند، نروژ، دانمارک و …. این بیسکوئیت های زنجبیلی را برای جشن کریسمس و سایر جشن های مذهبی مثل ایستر آماده می کنند. شکل و اندازه این بیسکوییت در هر کشور متفاوت است و آن را به شکل های مختلف که سمبل کریسمس هستند مثل کاج، دانه های ستاره ای شکل برف، گوزن، برگ و … تهیه می شود. اما مشهورترین بیسکوییت زنجبیلی بدون شکل بیسکوییت آدمکی است که افسانه ها و داستان های زیادی هم در مورد آن به وجود آمده است. این بیسکوییت ها آنقدر محبوب و پرطرفدار شده اند که به سمبل و نماد جشن کریسمس تبدیل شده اند.

کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس

مواد لازم

آرد: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
کره: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شهد شکر: یک سوم لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر زنجبیل: ۱ و نیم قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ: ۱ عدد
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
پوست پرتقال رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری (اختیاری)

مواد لازم برای تزئین کوکی زنجبیلی

آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق چای‌خوری
پودر قند: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
رنگ خوراکی: به میزان لازم
تخم مرغ: ۲ عدد در دمای اتاق
کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس1 طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس

طرز تهیه

از مهم‌ترین آداب و رسوم جشن روز کریسمس علاوه بر تزیین درخت کریسمس می‌توان به تهیه کیک و کوکی‌های کریسمس اشاره کرد. برای درست کردن این کوکی خوشمزه، به مواد اولیه ساده‌ای نیاز دارید. اما خلاقیت در اجرای دستور تهیه کوکی آدمک زنجبیلی کریسمس مساوی با خوشمزه‌تر شدن آن خواهد بود!برای درست کردن شیرینی آدمکی مخصوص کریسمس ابتدا فر را روی دما ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. سینی‌های فر را با استفاده از کره یا روغن جامد، چرب کنید و کاغذ روغنی را روی سینی‌ها قرار دهید.

در مرحله دوم از طرز تهیه بیسکویت کوکی آدمک زنجبیلی باید خمیر بیسکویت را آماده کنید. برای این کار ابتدا در ظرفی مناسب، آرد و بیکینگ پودر را ۲ بار الک کنید. سپس آرد، نمک، پودر زنجبیل، بیکینگ پودر و پوست پرتقال رنده شده را به خوبی با هم مخلوط کنید.حالا در طرز تهیه بیسکویت جینجر باید ابتدا کره یا از یخچال خارج کنید و به تکه‌های مربعی کوچک خرد نمایید. سپس در ظرفی دیگر، کره و شکر را با کمک همزن برقی، تا زمانی که خوب پف کند، هم بزنید. تخم مرغ، شهد شکر قوام آمده و وانیل را به همراه آرد، به آرامی اضافه کرده و دوباره ترکیب را به خوبی هم بزنید.

ممکن است در ابتدا خمیر شیرینی جینجر برد کمی سفت به نظر برسد، اما زمانی که مواد خوب با هم ترکیب شوند، خمیر نرم شده و شکل می گیرد. بعد از آماده شدن خمیر بیسکویت کریسمس، دستان خود را به آرد آغشته کنید و خمیر را به مدت ۱ دقیقه خوب ورز دهید.

بعد از آماده شدن خمیر، در این مرحله از طرز تهیه شیرینی زنجبیلی کریسمس باید خمیر به دست آمده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت از خمیر را در کیسه فریزری جدا و یا کاغذ روغنی قرار دهید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب استراحت کند.

کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس2 طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس

قالب زدن شیرینی آدمکی زنجبیلی

در این مرحله از شیرینی زنجبیلی مخصوص کریسمس به شکل آدمک باید خمیرها را از یخچال خارج کنید. آن‌ها را روی سطح صافی که قبلاً آرد پاشی کردید، پهن کنید و شروع به ورز دادن خمیر کنید. ورز دادن خمیر را تا زمانی که به قطر ۲/۱ سانتی‌متر برسد، ادامه دهید. حالا خمیر آماده است تا آن را قالب گیری کنید.

با استفاده از قالب‌های مورد علاقه‌تان، کوکی‌های زنجبیلی را جدا کرده و در سینی فر با فاصله از یکدیگر قرار دهید. معمولاً برای قالب شیرینی زنجبیلی از قالب‌هایی به شکل آدمک استفاده می‌شود. اما شما می‌توانید این شیرینی‌ها را به هر شکلی که دوست دارید نیز تهیه کنید.

در این مرحله از دستور پخت شیرینی زنجبیلی به شکل آدمک باید کوکی‌های قالب گیری شده را به مدت ۱۰ دقیقه در فر با حرارت ذکر شده، قرار دهید تا طلایی شوند. پس از طلایی شدن کوکی‌ها، آن‌ها را از فر خارج کنید. بهتر است نیم ساعت صبر کنید تا کاملاً خنک شوند و بعد کار تزیین کوکی را انجام دهید.

مراحل تهیه لایه تزئینی کوکی کریسمس

مرحله اول؛ آماده کردن مواد آیسینگ برای تزیین کوکی زنجبیلی

بعد از آماده کردن شیرینی آدمک زنجبیلی نوبت به تزیین شیرینی با رویال آیسینگ می‌رسد. برای این کار باید سفیده تخم مرغ را با آبلیمو ترکیب کنید. به آرامی پودر قند را به این ترکیب اضافه کنید و تا زمانی که یک ترکیب صاف و یکدست داشته باشید، هم زدن را ادامه دهید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن رنگ به آیسینگ

بعد از درست کردن مواد آیسینگ برای تزئین آدمک زنجبیلی کریسمس باید کاسه‌های مورد نیاز را با توجه به رنگ‌های تزئینی که انتخاب کردید، کنار بگذارید و ترکیب سفیده تخم مرغ و آبلیمو را به نسبت مساوی با رنگ‌ها مخلوط کنید.

مرحله سوم؛ تزئین کردن نان شیرینی آدمکی برای کریسمس

برای تزئین نان زنجبیلی آدمکی برای کریسمس باید از قیف‌های مخصوص شیرینی ‌پزی استفاده کنید. با استفاده از قیف‌های مناسب (برای هر رنگ یک قیف جداگانه انتخاب کنید) این ترکیب را برای تزئین کوکی‌ها روی بیسکویت به شکل دلخواه قرار دهید.سپس کوکی‌ها را برای چند دقیقه تا چند ساعت به حال خود بگذارید تا لایه آیسینگ شیرینی‌ها به خوبی خشک شود. برای آماده کردن کوکی‌های خوشمزه، می‌توانید از پودر قند و ترافل هم استفاده کنید.

کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس7 طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس

 

نکات و فوت و فن‌های پخت بیسکویت کوکی کریسمس آدمکی

 

برای رنگ گرفتن ترکیب تزئینی بیسکویت کوکی، ابتدا چاقو را در رنگ خوراکی فرو کنید و بعد مواد را هم بزنید.
در طرز تهیه بیسکویت جینجر، ترکیبات شهد شامل شکر، آب و آبلیمو هستند.
برای تزئین کوکی از اسمارتیزهای خوشمزه هم استفاده کنید!

*می‌توانید بیسکویت‌های زنجبیلی کریسمس را در یک ظرف در بسته قرار دهید و برای مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.
بعد از طرز تهیه شیرینی آدمکی برای درست کردن آیسینگ نیاز به آب نیست. اما اگر آیسینگ شما غلیظ شد و برای تزئین بیسکویت‌های کریسمسی با مشکل مواجه شدید، می‌توانید چند قطره آب به آیسینگ اضافه کنید و سپس از آن استفاده نمایید.
برای تزئین بیسکویت‌های زنجبیلی کریسمس می‌توانید از شیرینی مارشمالو، شکلات آب شده و ترافل‌های رنگی نیز استفاده کنید.

کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس8 طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس

خمیر کوکی

خمیر کوکی زنجبیلی نباید به مدت زیاد در بیرون از یخچال بماند. اگر آماده کردن و قالب زدن کوکی‌ها طول کشید، بهتر است که کوکی‌های قالب زده را برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس فوراً روی سینی فر بچینید و برای پخت آماده کنید.
در دستور پخت شیرینی زنجبیلی به شکل آدمک توجه داشته باشید که هر چقدر اندازه قالب شیرینی زنجبیلی شما کوچک‌تر باشد، شیرینی زودتر پخته می‌شود. به همین دلیل هر زمان که متوجه شدید اطراف شیرینی در حال طلایی شدن است، باید آن‌ها را از فر خارج کنید.
در طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی ساده و خوشمزه می‌توانید از هر نوع قالبی که دوست دارید استفاده کنید و کوکی زنجبیلی خود را به شکل‌ها مختلفی آماده کنید.

در دستور پخت شیرینی زنجبیلی به شکل آدمک می‌توانید به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای و یا ترکیب شکر سفید و قهوه‌ای استفاده کنید.

برای درست کردن جینجر برد کوکی رژیمی می‌توانید شیرینی را با شکر بسیار کمتر آماده کنید و تنها آیسینگ روی شیرینی را شیرین کنید و یا به جای آیسینگ از شکلات تلخ استفاده کنید.

کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس10 طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی مخصوص کریسمس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *