رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ اسفند ۱۳۹۲

طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس آغار به کار کرد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ – تهران – ایرنا – طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس، صبح چهارشنبه طی مراسمی بصورت نمادین در مجتمع آموزرشی دخترانه شهدای نیروی انتظامی و همزمان در تمام مدارس کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در این طرح، ۱۰ میلیون دانش آموز از مجموع ۱۲ و میلیون ۳۰۰ هزار دانش آموز مشارکت دارند.

«حمیدرضا کفاش» با بیان اینکه ۲۵۰ هزار همکار فرهنگی نیز در طرح نوروزی با پلیس همکاری دارند، افزود: از اهداف اصلی این طرح، تربیت اجتماعی دانش آموزان و آشنا ساختن آنها با قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح همیار پلیس شاهد کاهش سوانح در ایام تعطیلات بوده ایم، گفت: این طرح در فرهنگ جامعه بویژه در آموزش و پرورش تاثیر گذار بوده، زیرا طرح همیار پلیس با رویکرد فرهنگی، تربیتی و اجتماعی پلیس در طولانی مدت پاسخگو است که در نهایت منجر به کاهش حوادث می شود.

کفاش ادامه داد: در اجرای این طرح در مقاطع مختلف تحصیلی محدودیتی وجود ندارد و طرح همیار پلیس در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اجرا می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون طرح همیار پلیس در قالب پنج طرح به تفکیک در هر یک از پایه های مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود.

کارت و شناسنامه دانش آموزی پلیس صادر می شود
فرمانده پلیس راه کشور گفت: کارت و شناسنامه پلیس، ویژه ۱۰ میلیون دانش آموز همیار پلیس صادر و برای آنها ارسال می شود.

«محمدرضا مهماندار» در حاشیه آغاز به کار و آماده باش نوروزی همیاران پلیس در جمع خبرنگاران، افزود: از سیاست های موفق پلیس راهنمایی و رانندگی، جلب مشارکت های مردمی در کنترل ترافیک و کاهش حوادث است که جلب مشارکت آموزش و پرورش بویژه همیاران پلیس از جمله این موفقیت ها است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته میزان تلفات در کشور با اجرای این طرح کاهش یافته که بخشی از آن را مرهون زحمات مسوولان آموزش و پرورش هستیم، زیرا معتقدیم ارایه تذکرات از سوی دانش آموزان به والدین در صورت مشاهده تخلف و رعایت نکردن قوانین، تاثیرگذار بوده است.

به گفته فرمانده پلیس راه کشور، سایت همیاران پلیس نیز با تلاش معاونت اجتماعی و فرهنگی راهنمایی و رانندگی در حال طراحی است که با راه اندازی این سایت، دانش آموزان همیار پلیس ضمن دریافت آموزش های لازم از سوی پلیس می توانند نظرات و پیشنهادات خود را بر روی این سایت ثبت کنند.

مهماندار در مورد تمهیدات نوروزی گفت: راه اندازی سامانه ۱۱۰۱۲۰ از جمله تمهیدات نوروزی است که در این طرح مسافران اتوبوس ها در صورت مشاهده تخلف و یا نقص فنی در خودرو می توانند، گزارش های خود را به این سامانه پیامک زده تا همکاران ما به آنها رسیدگی کنند.

وی استفاده از بازرسان نامحسوس افتخاری را از دیگر تمهیدات نوروزی برشمرد و گفت: شماره ای به منظور ارتباط با این بازرسان اعلام شده و براین اساس مردم در صورت مشاهده تخلف موارد را به پلیس اطلاع داده و موارد گزارش شده به بازرسان نامحسوس افتخاری اعلام می شود.

مهماندار استفاده از تمام ظرفیت های پلیس و نیروی انسانی برای حضور پررنگ تر در جاده ها را از دیگر تمهیدات نوروزی اعلام کرد.

وی در مورد آخرین وضعیت جاده ها گفت: با توجه به تغییر آب و هوا و احتمال ریزش برف و باران در جاده های کشور در ایام نوروز، طرح زمستانی متوقف نشده و به رانندگان توصیه می شود در ایام نوروز تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند.

مهماندار ادامه داد: طرح تشدید کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در طرح نوروزی نیز اجرا می شود.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: در این طرح، معاینه فنی اتوبوس، بستن کمربند ایمنی توسط مسافران و راننده در پاسگاه پلیس راه و در طول مسیر کنترل می شود.

به گفته مهماندار، سرعت و سبقت غیرمجاز، خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی است.

81083820-5563886 طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس آغار به کار کرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *