رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ فروردین ۱۳۹۴

صنعت گردشگری بهترین حامی محیط زیست است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۰۸-مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تنها صنعت گردشگری یکی از بهترین حامیان محیط زیست است و ما را از چالش‌های محیط زیستی خارج خواهد کرد.

به گزارش ایسنا- منطقه مازندران، علی باقر نعمتی زرگران – مشاور عالی معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری – هفتم فروردین ماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به تعریف صنعت گردشگری بیان کرد: گردشگری به واسطه اینکه یک زنجیره‌ای از خدمات را در قالب یک بسته خدماتی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد از آن بعنوان یک صنعت گردشگری تعبیر می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از صنعت نفت، خودرو ، گردشگری رتبه سوم را دارد، افزود: از هر ۱۱ شغل یک نفر در گردشگری است و صنعت گردشگری در نظام اقتصادی دنیا نقش بسزایی دارد. آن چیزی که این صنعت را متمایز می‌کند متناسب بودن این صنعت با برقراری عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و کاهش طبقات اجتماعی و نقش ویژه آن در افزایش انس الفت مردم و توسعه پایدار دارد.

نعمتی زرگران با اشاره به اینکه اغلب صنایع دیگر موجب از بین رفتن محیط زیست می‌شود، یاد آور شد: تنها صنعت گردشگری یکی از حامیان محیط زیست است و ما را از چالش های محیط زیستی خارج می کند.

وی در بخش دیگر سخنانش افزود: نوروز یک پدیده تاریخی و هزار ساله است ولی پدیده سفرهای نوروزی یک پدیده نوظهور است و این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است.شناسایی مشکلات در ایام پیک سفر، پیدا کردن راه حل و ارایه خدمات بهینه از طریق انسجام و هماهنگی بین سازمان‌ها از اهداف ستاد اجر ایی خدمات سفر در کشور است. ستاد اجرایی خدمات سفر امسال نسبت به سال گذشته از انسجام بهتری در تمام استان ها برخوردار بوده است.

مشاور عالی معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای توسعه صنعت گردشگری از طریق جلب مشارکت مردم به توسعه صنعت گردشگری بپردازد و به صورت دائمی فعالیت کند.

858 صنعت گردشگری بهترین حامی محیط زیست است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *