رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ فروردین ۱۳۹۳

شهروندان در روز طبیعت فقط اجازه ورود به بخش گردشگری مناطق حفاظت‌شده را دارند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۱۲ – محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره برنامه‌های اداره کل محیط‌ زیست استان تهران در روز طبیعت اظهار داشت: اداره‌ کل محیط زیست فردا در روز طبیعت برنامه‌های جامعی را به منظور حفظ و حراست از محیط زیست و همچنین حیات وحش در نظر گرفته است.

رئیس اداره‌کل محیط‌ زیست استان تهران در ادامه با بیان اینکه فردا در مکان‌های تحت حفاظت محیط‌ زیست از جمله پارک ملی خوجیر، پارک جنگلی سرخه‌حصار و منطقه حفاظت‌شده جاجرود پایگاه‌های فعال اقدام به توزیع کیسه‌های زباله می‌کنند، افزود: همچنین در روز طبیعت آموزش‌های لازم به شهروندان برای حفظ و صیانت از محیط‌ زیست ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت و گشت‌های پایش از ابتدای تعطیلات نوروزی فعال بوده‌اند، گفت: در طول تعطیلات، پایش صنایع ادامه داشت.

حیدرزاده درباره ورود شهروندان و مسافران در روز طبیعت به مناطق چهارگانه و تحت حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: شهروندان با نظارت محیط‌ بانان و گشت‌ها می‌توانند به بخش تفریحی و گردشگری این مناطق ورود پیدا کنند و در سایر بخش‌های منطقه حفاظت‌شده اجازه ورود نخواهند داشت.

رئیس اداره‌کل محیط‌ زیست استان تهران در ادامه با اشاره به ارائه چهار اخطاریه به صنایع آلاینده سیمان طی تعطیلات نوروزی گفت: از ابتدای سال جاری با یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف زمین در منطقه حفاظت‌شده برخورد شد و از ادامه روند کار جلوگیری به عمل آمد.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته، مأموران حفاظت محیط ‌زیست با دو شکارچی متخلف که اقدام به شکار بز و میش باردار کرده بودند، برخورد کردند.

رئیس اداره‌کل محیط‌ زیست استان تهران گفت: متخلفان به منظور طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

13921211000328_PhotoA شهروندان در روز طبیعت فقط اجازه ورود به بخش گردشگری مناطق حفاظت‌شده را دارند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *