جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهرداری ها جاذبه های گردشگری شهرها را تقویت کنند

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۰ – خبرگزاری مهر: شهردار قزوین گفت: با داشتن ظرفیت ۴۰ میلیون نفر عبوری از استان در صورت اجرای طرحهای مهم در بخش راهها، شهرداری های استان قزوین می توانند جاذبه های گردشگری بیشتری ایجاد کرده و به رونق اقتصادی شهرها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درانتهای سفر یکروزه خود به استان قزوین پس از بازدید از پروژه های در دست اجرا در بخش جاده ای، چند بیمارستان، بافت فرسوده و تاریخی پنجشنبه شب در جلسه ای با فعالان حوزه مسکن و حمل و نقل استان شرکت کرد.

در این جلسه که در سالن باغستان جهاد کشاورزی با حضور مرتضی روزبه استاندار، داود محمدی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، انبوه سازان، پیمانکاران، اتحادیه های حمل و نقل و مسکن، شهرداران برگزار شد دغدغه ها و چالش های این حوزه ها مطرح شد.

مسعود نصرتی در این نشست به نمایندگی از شهرداران ۲۵ شهر استان گفت: قزوین در ۴۰۰ سال پیش پایتخت و ۱۲۰ سال قبل بارانداز ملی بوده اما امروزه با دور شدن از برخی مسائل از این جایگاه برخوردار نیست.

شهردار قزوین تصریح کرد: سالانه حدود ۴۰ میلیون نفر از شهرهای استان قزوین عبور می کنند اما شهرها قادر نیستند از این ظرفیت استفاده کرده و با درآمدزایی خود را تقویت کنند.

نصرتی بیان کرد: در همه مناطق بویژه مرکز استان قابلیت هایی وجود دارد که بر اساس آن در برنامه چشم انداز شهری، قابلتهای تاریخی، فرهنگی، با جاذبه های گردشگری، بازرگانی، صنعتی، کشاورزی در وسعت استان دیده شده که از وزیر راه و شهرسازی درخواست می کنیم در بخش جاده ای فضایی فراهم شود تا شهرهای مسیر استان بتوانند جاذب گردشگر شوند.

وی گفت: اجرای تقاطع خلیج فارس در ورودی بوئین زهرا به قزوین، ساخت کمربندی جنوبی شهر، داشتن جایگاه در همایش شهرهای اسلامی، از مسائلی است که به حمایت وزارتخانه نساز دارد.

شهردار قزوین یادآورشد: ۱۰ سال است که همایش شهر و سیمای شهری را برگزار می کنیم و نگاه به معماری اسلامی در دستور کار قرار دارد و در سه سال گذشته دبیرخانه همایش در قزوین دایر شده و در برگزاری مجمع جهانی شهر اسلامی با حضور ۲۳ کشور جهان در قزوین موضوعات ملی و کشوری مطرح شده که این تجربه در کنار دستاوردهای قزوین به علاوه ۲۰ می تواند به دیگران منتقل شود و مورد استفاده قرار گیرد.

نصرتی بیان کرد: با برگزاری همایش تاثیر اجتماعی پروژه های عمرانی، از نگاه مردم هم اجرای طرحها را بررسی می کنیم تا تداوم کارها نتایج بهتری داشته باشد.

نادر محمدزاده قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این جلسه با اشاره به برنامه های سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی گفت: ورود وزیر با قطار به استان رویکرد آقای آخوندی به شبکه ریلی را بخوبی برای مسئولان استان نشان داد تا بتوان با توسعه شبکه ریلی به کاهش هزینه ها و افزایش سرعت سفری ایمن و با سرعت مطمئن دست یافت.

وی افزود: بازدید از مجموعه های فرهنگی و تاریخی، بافت شهر قزوین، محورهای ضیاء اّباد به آبترش، رحیم آباد به بوئین زهرا، تاکستان به بوئین زهرا، راه آهن در دست ساخت قزوین به رشت، بیمارستان تاکستان و آشنایی با روند اجرای پروژه ها دلگرمی دست اندرکاران استان را بیشتر کرد که امیدواریم با حمایت وزارتخانه سرعت اجرای طرحها شتاب بیشتری گیرد.

فرخزاد: تشکل های غیر دولتی تقویت شوند

در ادامه علی فرخزاد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: تشکلهای تخصصی بسیار توانمندی در استان قزوین وجود دارند که می توانند در اجرای طرحهای مهم دولتی کمک کنند که امیدواریم از این ظرفیت استفاده مناسبی شود.

فرخزاد تصریح کرد: بیش از ۲۵ هزار متخصص و کارشناس در حوزه مهندسی و ساختمان در استان وجود دارد که می تواند کمک دولت در پروژه های مهم باشد و تجربه نشان داده هر جا بخش خصوصی وارد کار شده تخلفات کاهش یافته و سرعت اجرا بالا رفته است.
نایب رئیس شورای اسلامی قزوین اظهارداشت: با واگذاری بخشی از کارها به تشکل های غیر دولتی از جمله نظام مهندسی ساختمان می توان با اعتماد به این حوزه کارهای عمرانی را با سرعت بیشتری انجام داد.

فرخزاد در خصوص اجرای متروی هشتگرد به محمدیه، توجه به سیمای شهری، ساخت کمربندی جنوبی شهر قزوین، تخصیص اعتبار برای ساخت تقاطع خلیج فارس هم مطالبی بیان کرد.

سلطانیه: ساخت مسکن با توجه به نیاز واقعی مردم صورت گیرد

در ادامه سلطانیه رئیس انبوه سازان استان قزوین اظهارداشت: به دلیل نبود نقشه راه در بخش مسکن برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته و با ورود افراد غیر حرفه ای در ساخت و سازها مشکلاتی را شاهدیم.

وی افزود: رقابت ناعادلانه بخش دولتی و نیمه دولتی با بخش خصوصی، ورود افراد غیر حرفه ای اما قدرتمند به تضعیف بخش خصوصی منجر شده و حجم عظیمی از سرمایه های ملی و پولهای پر قدرت که بدون برنامه ریزی وارد بخش مسکن شده موجب شده تا مشاهده کنیم آنچه ساخته ایم و می سازیم با توجه به نیازهای واقعی هماهنگ نباشد.

رئیس انبوه سازان استان قزوین پیشنهاد کرد با فعال کردن سرمایه های راکد فعالیتهای حوزه مسکن توسط افراد حرفه ای انجام شود تا رقابتی سالم صورت گیرد و با به روز کردن اطلاعات این حوزه و تقویت سازمان های مردم نهاد، هدایت ساخت و سازها ساماندهی شود.

IMG17212939 شهرداری ها جاذبه های گردشگری شهرها را تقویت کنند

IMG14475463 شهرداری ها جاذبه های گردشگری شهرها را تقویت کنند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *