جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهرداران به دنبال نوآوری باشند

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ آذر ۱۳۹۷

به گزارش ایرنا مهدی جمالی نژاد دوشنبه شب در گردهمایی شهرداران استان خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: شهرهای کوچک بیشتر تشنه پروژه سرمایه گذاری هستند، لذا شهرداران باید در جذب پروژه های سرمایه گذاری مشترک بیشتر تلاش کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری ها به عنوان نهادهای مستقل عمومی نباید به دولت وصل باشند افزود: باید شهرداران خراسان جنوبی که اغلب از طیف جوان و تحصیل کرده هستند به دنبال نوآوری و خلاقیت باشند.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با این اعتقاد اگر اعتماد سازی ایجاد شود می تواند با مبالغ کم حرکت فوق العاده عظیم انجام داد گفت: حوزه شهرداری عرصه کار زیاد است که اگر پروژه تعریف شود با تحقق بودجه ها می توان این نهاد را متحول کرد.
وی یادآور شد: انعطافی که شهرداری ها دارند در دستگاه های دولتی نیست لذا می توان با ایده های نو کارهای بزرگ انجام داد.
جمالی نژاد با تاکید بر کار جهادی و شبانه روزی اظهار داشت: به قول شهید بهشتی آدم ها دو دسته اند یا عاشق هستند که کار می کنند یا عاقل که زندگی می کنند.
وی افزود: در مجموعه سازمان شهرداری ها کم فروشی نداریم و با تمام ظرفیت آنقدر سماجت می کنیم تا در ردیف های بودجه حقی از شهرداری ها ضایع نشود.
معاون وزیر کشور شهرداران را سربازان کشور توصیف کرد که به نوعی با ایجاد رضایت عمومی بین مردم امنیت را تامین می کنند.
وی بیان کرد: در کنار همه فرماندهان و سرداران حوزه امنیتی و نیروهای سیاسی کشور باید به آمار حدود ۱۱۹ هزار عضو شورای روستایی، ۱۱هزار عضو شورای شهر که در ۳۷ هزار روستا و هزار و ۲۷۰ شهر مشغول فعالیت در حوزه عمرانی هستند، اشاره کرد که هر کدام چندین میلیون یا چندین هزار نفر را فرماندهی می کنند.
جمالی نژاد ادامه داد: در همین خراسان جنوبی نیز ۹۳۰ دهیار، ۳۰ شهردار و ۱۴۹ عضو شورای شهر همین نقش را ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه شهرداران در خاکریز اول مطالبات مردم هستند تاکید کرد: اگر می خواهیم امنیت ملی در کشور تامین شود باید همین شهرداران و دهیاران تقویت شوند تا بتوانند به بهترین وجه رضایت ایجاد کنند.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به تجربه کاری خود در شهرداری های مختلف اظهار داشت: شهرداران با واسطه شورای شهر انتخاب مردم محسوب می شوند و می توانند با اعتماد سازی بین مردم وفاق و‌ رفاقت ایجاد کنند.‌
وی گفت: در شرایط سخت اقتصادی که همه با بی پولی دست به گریبان هستیم ولی باید از سختی استقبال کنیم.
جمالی نژاد با بیان خاطره کاری خود از اولین تجربه مدیریت شهری در یکی از شهرهای کوچک افزود: برخی معتقد هستند در شهرهای کوچک درآمد نیست در صورتی که می توان با اقدام جهادی و تدبیر در همین شرایط هم چند برابر اعتبارات جذب کرد.
وی در خصوص تبدیل وضعیت ها نیز بیان کرد: بعد از چندین سال بخشنامه آن آماده شده و در بحث اصلاح آیین نامه ها نیز پیگیری ها انجام می شود.‌
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اختصاص دستگاه و خودرو به شهرداری ها گفت: به محض اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار را بتوانیم مجوز بگیریم همه تجهیزات و خودروها را می توانیم قرارداد ببندیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری ها می توانند از تسهیلات موجود استفاده کنند افزود: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز به طور جدی ورود پیدا کردیم و خبرهای خوبی در آینده اعلام می شود.
جمالی نژاد تاکید کرد: ارتباطات بین شهرداران و سازمان مرکزی بیشتر با سفرهای استانی بیشتر می شود.‌
وی خراسان جنوبی را یک استان ویژه معرفی کرد و گفت: باید نقاط مثبت از جمله مرز و معدن در این استان بیشتر دیده شود.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآور شد: شهرهای بین راهی یک فرصت است و شهرداران می توانند تمام درآمدهای مسیر تردد را جذب کنند.
وی با اشاره به پتانسیل حوزه گردشگری در استان نیز گفت: البته زمانی که زیر ساخت های هوایی و ریلی نباشد نمی توان انتظار حضور گردشگر را داشته باشیم.
جمالی نژاد با تاکید بر اینکه بافت فرسوده در شهرها باید بیشتر مورد توجه واقع شود اظهار داشت: اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص یافته که در سطح ملی توزیع می شود و باید از این فرصت استفاده کرد.‌
وی از قیر به عنوان یک داغ دل خود یاد کرد و خطاب به نماینده مجلس حاضر در نشست گفت: سازمان شهرداری یک نهاد عیال وار است چرا باید ۱۳ درصد سهم داشته باشد و راه و شهرسازی ۵۴ درصد سهم ببرد.‌
وی با اشاره به ۲ نشست عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نخستین روز از شروع کارش افزود: این موضوع می تواند برای شهرداری ها مبارک باشد.
کمک به ایجاد پست های دفتر فنی پرداخت مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی با اسناد خزانه و اصلاح ساختار سازمان شهرداری ها از دیگر مواردی بود که معاون‌ وزیر کشور در این نشست عنوان کرد.

شهرداری شهرداران به دنبال نوآوری باشند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد