رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۸

سوپ گوجه فرنگی اصفهان

لینک این مطلب کپی شد!

سوپ گوجه فرنگی از غذاهای محلی استان اصفهان است.این سوپ لذیذ و خوش رنگ، به عنوان پیش غذا و یا یک وعده غذایی سبک است که طعمی نشاط آور به سفره شما می دهد. در ادامه طرز تهیه این سوپ خوشمزه را با هم می آموزیم:
گوجه فرنگی از جمله سبزیجات پرخاصیت است که اگرچه به صورت پخته و رب – در غذا – زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی مصرف آن به صورت خام بسیار مفیدتر است. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی نیز هست.
ارزش غذایی یک عدد گوچه‌فرنگی تازه
کالری / ۲۴
چربی / ۰ گرم
چربی اشباع شده / ۰ گرم
کلسترول / ۰ میلی‌گرم
کربوهیدرات / ۵ گرم
پروتئین / ۱ گرم
فیبر رژیمی / ۱ گرم
سدیم / ۶ میلی‌گرم
ویتامین C / 15 میلی‌گرم
پتاسیم / ۲۹۲ میلی‌گرم
گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌کننده ضعف و خستگی، تقویت‌کننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌کنند. در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.
در بعضی از اشخاص هضم گوجه فرنگی با اشکال صورت می گیرد آنهائیکه معده حساس دارند نباید درخوردن گوجه فرنگی افراط کنند .بعضی از افراد نسبت به گوجه فرنگی حساسیت دارند اینگونه افراد نیز نباید گوجه فرنگی بخورند.

سوپ گوجه فرنگی اصفهان

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی:
مواد لازم جهت ۲ نفر:
گوجه فرنگی: ۴ عدد متوسط
کره: یک قاشق غذا خوری
پیاز متوسط رنده شده: یک عدد
آرد: یک قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذا خوری
آب گوشت: یک پیمانه
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
ریحان تازه یا خشک: یک قاشق چایخوری
جعفری تازه یا خشک: یک قاشق چایخوری
طرز تهیه:
در یک قابلمه متوسط مقداری آب را می جوشانیم. گوجه ها را برای ۲ الی ۳ دقیقه درآب جوش می اندازیم. آب جوش را خالی می کنیم و می گذاریم گوجه ها کمی خنک شود. با این کار پوست گوجه ها راحت کنده می شود. پوست گوجه ها را می کنیم و آنها را ریز خورد می کنیم. با همزن خوب می زنیم تا به صورت پوره نرم در آید، آن را کنار می گذاریم.
کره را روی حرارت ملایم ذوب می کنیم. پیاز خرد شده یا رنده شده را در کره تفت می دهیم تا نرم و طلایی شود. آرد را اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم. سپس رب گوجه را اضافه می کنیم و باز هم به مدت ۱ الی ۲ دقیقه هم می زنیم. گوجه های پوره شده و آب گوشت و نمک را می ریزیم و می گذاریم جوش بیاید. پس از اینکه سوپ جوش آمد، حرارت را کم می کنیم و می گذاریم به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم بخارکند.
در آخر فلفل سیاه را اضافه می کنیم و در هنگام سرو روی آن ریحان و جعفری می ریزیم و داغ سرو می کنیم.
منابع:بیتوته-سیتی پدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *