جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سوغات شهر کرد

تاریخ بروزرسانی :
۴ شهریور ۱۳۹۶

لبنیات و انواع کشک تازه و خشک و عسل خوبی می‌توان در شهرکرد تهیه کرد. علاوه بر قره قورت‌های ترش که در این شهر وجود دارد نوعی قره‌قورت معروف به قارا وجود دارد که قره قورت شیرین است و برای آن که از شیرینی به هم نچسبد و خشک نشود به آن آرد می‌زنند. همین طور گز بلداجی که یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های این استان است در شهرکرد به فروش می‌رسد.

جدای از خوراکی‌هایی که گفته شد در شهرکرد صنایع دستی متنوعی تولید می‌شود که هر کدام مورد مصرف خاص خود را دارد. در میان عشایر بختیاری قالی‌بافی از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از زنان نوعی قالی به نام بی‌بی‌باف می‌بافند که از کیفیت بالایی برخوردار است. طرح آن به لچک و ترنج معروف است.

نمدمالی هنر دیگری است که در شهرکرد عرضه می‌شود و تولیداتی مناسب زندگی امروزه مانند کیف و کیف گوشی همراه نیز به آن افزوده شده است. کلاه‌مالی یکی دیگر از صنایع دستی مطرح است و در منطقه می‌توان کلاه‌های خسروی، شب‌کلاه و کلاه قشقایی را دید. گلیم، جاجیم و وریس دیگر بافته‌های بختیاری است که باید پلاس را نیز به آنها افزود. پلاس نوعی زیرانداز است که آن را یا از تکه‌های پارچه و یا از نخ‌های پنبه‌ای و پشمی می‌بافند.

1321 سوغات شهر کرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد