رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ مهر ۱۳۹۳

سلطانی فر زنگ مهر رانواخت

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر:۱۳۹۳/۰۷/۰۱- مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با حضور در مجتمع نخبگان پورسینا پس از افتتاح اولین مدرسه دوستدار میراث‌فرهنگی در منطقه اکباتان تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اول مهرماه با حضور در مجتمع آموزشی نخبگان پورسینا به عنوان اولین مدرسه دوستدار میراث فرهنگی، واقع در منطقه اکباتان تهران، پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۴، گفت: کار استثنایی و خارق‌العاده‌ای در حوزه آشنایی با میراث فرهنگی در این مجتمع انجام شده است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه در بخش آشنایی با مبانی میراث فرهنگی و سابقه تاریخی و تمدنی کشور باید اقدامات اساسی صورت گیرد، یادآور شد: آشنایی با مبانی میراث فرهنگی ، هنرهای سنتی و صنایع دستی از دوران ابتدایی و از مدارس باید آغاز شود.

سلطانی‌فر در ادامه با تبریک سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس به ملت و رزمندگان قهرمان ایران که یک پیروزی بزرگ و افتخارآمیز را درتاریخ کشور رقم زدند، تصریح کرد: تاریخ ۸ سال دفاع مقدس یکی از ارزنده‌ترین و درخشان‌ترین مقاطع تاریخ کشور است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ایران دارای سابقه و هویت تمدنی و تاریخی چندهزار ساله است و در طول تاریخ کشور بزرگ و ابرقدرت بوده و امروز هم به عنوان یک قدرت در منطقه حضور دارد.

وی در جمع دانش‌آموزان تصریح کرد: کارشناسان حوزه میراث فرهنگی، ایران را دارای حدود یک میلیون مکان، بنا و محوطه تاریخی می‌دانند که در طول ۸۴ سال گذشته، شناسایی، ثبت، احیا و مرمت ۵درصد از این آثار فرهنگی تاریخی انجام شده است و ۹۵ درصد باقیمانده از این آثار باید توسط نسل‌های آینده و شما فرزندان این سرزمین مورد کاوش، احیا و مرمت قرار گیرد.

سلطانی‌فر تاکید کرد: میراث فرهنگی و بناهای تاریخی هر کشور بیانگر هویت تمدنی کشور است، ایران موزه‌ای است به وسعت یک کشور که تمام نقاط آن دارای آثار و نشانه‌هایی از فرهنگ و تاریخ این کشور است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ثبت ۱۷ اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو، گفت: با ثبت جهانی شهر سوخته، ۱۷ اثر کشور در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده و از این لحاظ ما جزء ۵ کشور برتر دنیا هستیم که این موضوع نشانگر غنای فرهنگی و هویت تاریخی کشور ماست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعلام این خبر که در حال حاضر ۴۰ پرونده کشور در فهرست انتظار میراث جهانی یونسکو قرار دارد، یادآور شد: کشور ما از لحاظ آثار تاریخی و فرهنگی از چنان غنایی برخوردار است که ما برای ۴۰ سال آینده هم آثاری برای ثبت جهانی داریم.

وی ادامه داد: استفاده از آثار فرهنگی، تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی در فرآیند توسعه گردشگری هر کشور نقش اساسی و محوری دارد این در حالی است که میزان قابل توجهی از گردشگران به دلیل جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و زیارتی وارد کشور ما می‌شوند.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: شما فرزندان عزیز باید در زمینه معرفی آثار تاریخی و فرهنگی کشور پیشگام باشید، ما امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت نامگذاری شده است، خیز اصلی و اساسی در زمینه معرفی، احیا و بازسازی اماکن و آثار تاریخی در سایه حضور دولت تدبیر و امید آغاز شود.

ImageHandler.ashx_1 سلطانی فر زنگ مهر رانواخت

منبع : سازمان میراث فرهنگی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *