رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ اسفند ۱۴۰۱

سفر هوایی به جزیره

لینک این مطلب کپی شد!

چه کسی است که از زیبایی‌ها و جاهای دیدنی جزیره کیش چیزی نشنیده باشد؟ این جزیره زیبا در محاصره آب‌های گرم خلیج‌ فارس جذابیت‌های زیادی برای ارائه کردن دارد. در این مطلب می‌خواهیم به مواردی مانند چگونگی خرید بلیط هواپیما(https://www.snapptrip.com/flights) برای سفر هوایی از تهران به جزیره کیش بپردازیم.

-کیش سفر هوایی به جزیره

درباره کیش

مساحت جزیره در حدود ۹۱ کیلومترمربع و طول آن از ساحل شرقی تا غربی در حدود ۱۶ کیلومتر است. سطح جزیره هموار و صاف است و در آن کوه یا تپه‌ای دیده نمی‌شود. در دوران هخامنشیان، از جزیره کیش برای صید مروارید استفاده می‌کردند و بازرگانان زیادی در دوران اتابکان به آن رفت‌وآمد داشتند.
در جزیره مرجانی کیش، امکانات تفریحی و جاهای دیدنی زیادی برای استفاده گردشگران و مسافران قابل دسترس است. در کیش، هم مکان‌های تاریخی نظیر شهر زیرزمینی کاریز و هم تفریحاتی مانند جت اسکی، پاراسل، غواصی و غیره قرار دارد.

بهترین زمان سفر به کیش

یکی از نکات مهم برای سفر هوایی به جزیره و خرید بلیط ارزان هواپیما، انتخاب زمان مناسب است. به‌ طور معمول در زمان‌هایی مثل تعطیلات نوروز و زمان برگزاری جشنواره‌ها، گردشگران بیشتری به جزیره سفر می‌کنند. به همین دلیل، در این زمان‌ها کمتر می‌توان بلیط هواپیما چارتر ارزان پیدا کرد. برای مشاهده قیمت بلیط هواپیما تهران کیش و خرید آنلاین اینجا کلیک کنید.
آب‌و‌هوای کیش نیمه استوایی است و از خرداد تا نیمه شهریور گرم‌ترین حالت خود را تجربه می‌کند. در فصول دیگر سال، آب‌و‌هوای جزیره معتدل و مناسب است. میزان رطوبت هوا نیز به‌ طور میانگین ۶۰ درصد است.

استفاده از تور برای سفر به کیش

یکی دیگر از نکات مهم برای انجام سفر هوایی به جزیره آشنایی با تورهای سفر به کیش است. فرق بزرگ تور با سفر شخصی در این است که در سفر با تور، شما نیاز به ‌صرف هزینه کمتری خواهید داشت. به دلیل این که مسئولین تور به ‌صورت کلی و عمده برای تهیه بلیط و رزرو هتل اقدام می‌کنند، تخفیف بیشتری می‌گیرند.
به ‌عنوان مثال، ممکن است خرید بلیط هواپیما تهران کیش به‌ صورت رفت¬وبرگشت، نیاز به صرف هزینه بیشتری نسبت به سفر با تور داشته باشد.

جاهای دیدنی جزیره کیش

همان طور که گفته شد در کیش جاذبه‌های گردشگری و تفریحات زیادی وجود دارد. در این بخش، به برخی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی کیش اشاره می‌کنیم.

شهر باستانی حریره

شهر قدیمی حریره با ۸۰۰ سال قدمت و ۱۲۰ هکتار وسعت، در شمال جزیره جای دارد. دوران رونق شهر حریره از قرن چهارم تا قرن دهم هجری قمری بوده است. قسمت‌هایی از شهر حریره که برای بازدید عموم آماده شده‌اند، شامل خانه اعیانی، محدوده صنعتی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی می‌شود.

شهر زیرزمینی کاریز

از دیگر جاهای دیدنی جزیره می‌توان به شهر زیرزمینی کاریز اشاره کرد. گفته می‌شود این شهر نزدیک به ۲۵۰۰ سال قدمت دارد؛ شهری که به ‌عنوان یک نمونه باستانی ویژه از حفر قنات توسط مردم ایران به‌ حساب می‌آید.
این قنات‌ها در عمق ۱۶ متری زمین حفر می‌شدند و وظیفه تأمین آب شیرین اهالی منطقه را بر عهده داشتند. هنگامی که برای بازدید، وارد شهر زیرزمینی کاریز ‌شوید، دمای مطبوع و خنک آن را حس خواهید کرد.

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

از دیگر جاذبه‌های جزیره که ارزش خرید بلیط هواپیما چارتر و سفر به کیش را دارد، خانه مردم‌شناسی بومیان کیش است. قدمت این خانه ۲۰۰ سال است و در محله‌ «سفین قدیم» قرار دارد. این خانه دارای ۱۵ اتاق، دو حیاط مجلسی و یک حیاط خانوادگی است.
با تماشای خانه مردم شناسی کیش، می‌توانید با فرهنگ مردمان جزیره آشنا شوید.

قلعه جنی؛ یک قلعه اسرارآمیز

قلعه جنی یک پاسگاه مرزی است که بومیان جزیره اعتقاد دارند در دهه ۴۰ خورشیدی اتفاقات عجیبی در آن رخ می‌داده است. از آن دوران، شایعات زیادی درباره قلعه جنی بر سر زبان‌ها افتاده است و تا امروز نیز ادامه دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید پس از تهیه بلیط هواپیما تهران کیش، از این مکان مرموز دیدن کنید.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش حکم قلب تپنده جزیره را دارد. این اسکله به ‌دلیل موقعیت مکانی مناسب خود، محل عبورو‌مرور بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان در جزیره است. می‌توانید روی اسکله تفریحی قدم بزنید و از تماشای امواج آرام دریا لذت ببرید. در اطراف اسکله نیز انواع تفریحات دریایی، رستوران و دیگر اماکن سرگرم کننده وجود دارد.

-کیش-1 سفر هوایی به جزیره

تفریحات هیجان‌انگیز

در کیش تفریحات هیجان‌انگیز بسیاری برای گردشگران وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند جذاب باشد. نکته مثبت آب‌و‌هوای جزیره در این است که در تمام فصول سال امکان لذت بردن از تفریحات آبی و دریایی در آن وجود دارد؛ تفریحاتی مثل:
• شاتل سواری
• بنانا سواری
• پاراسل سواری
• فلای بورد
• جت اسکی
• کریزی بوت
• غواصی
• اسکوتر زیردریایی
• اسکی روی آب

خرید بلیط هواپیما تهران کیش

یکی از موارد مهم برای سفر هوایی به جزیره کیش، خرید بلیط برای هواپیما است. یکی از بهترین روش‌ها برای خرید انواع بلیط مانند بلیط هواپیما چارتر مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ است. در این سامانه می‌توانید به بهترین ایرلاین ها و شرکت‌های هواپیمایی دسترسی داشته باشید.
از مزایای اسنپ تریپ می‌توان به خرید بلیط در کوتاه‌ترین زمان، امکان کنسلی آنلاین بلیط و برخورداری از پشتیبانی ۲۴ ساعته اشاره کرد.

جمع‌بندی

کسی نیست که از جذابیت‌ها و زیبایی‌های کیش باخبر نباشد. برخی از مهم‌ترین دیدنی‌های جزیره شامل شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، خانه مردم‌شناسی بومیان جزیره، قلعه جنی و … می‌شوند. برای سفر هوایی به جزیره کیش بهتر است از اپلیکیشن اسنپ تریپ کمک بگیرید.
در اسنپ تریپ می‌توانید انواع بلیط هواپیما چارتر و سیستمی را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *