رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ مرداد ۱۳۹۹

سفر به وان در ایام کرونا

اشتراک گذاری

کشور ترکیه

ترکیه محل تلفیق فرهنگ آسیایی و اروپایی است و جذابیت های خاص خود را دارد، برای همین سالانه میلیون ها نفر مسافر و گردشگر برای بازدید از جاذبه های توریستی ترکیه به این کشور سفر می نمایند. می توان گفت سفر به این سرزمین با تور ترکیه محبوبترین کار در میان ایرانیان است.

وان ترکیه

وان شهری کوچک و بندری است که بواسطه جاذبه های گردشگری، مراکز خرید متعدد و اجناس ارزانش مورد توجه گردشگران ایرانی واقع شده است. بر طبق آمار یکی از اصلی ترین گردشگران این شهر را گردشگران ایرانی تشکیل می دهند و در سال های اخیر تور وان ترکیه در ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. وان در شرق کشور ترکیه واقع شده است و در استان وان قرار دارد.
شهر وان که مرکز استان وان است، بزرگ‌ ترین شهر شرق ترکیه است. این شهر جزو شهرهای کردنشین ترکیه است و مردم آن به زبان کردی کرمانجی سخن می‌گویند. امروزه بسیاری از ایرانی‌ها برای تفریح، سفر و خرید به این شهر می‌روند. این شهر از شرق متصل به کوه‌ های سیاه کوه و اِرک و از جنوب متصل به کوه آرتوس است و همچنین از شمال و غرب به دریاچه وان وصل است. بدلیل قرارگیری این شهر در کنار دریاچه وان، آب و هوای وان از نوع معتدل و دلپذیر است.

سفر به ترکیه با تور وان آذربال
خرید در وان ترکیه

خیابان های وان پر از مغازه است و در اصل نوعی پاساژ به حساب می آید. خیابان “کاظم کارابکیر” و “جمهوریت” معروف ترین خیابان ها در وان برای خرید هستند. در وان کلا دو مرکز خرید اصلی وجود دارد؛ اولی “پاساژ آیدین پریهان” که یک پاساژ متوسط در خیابان جمهوریت است و دومی پاساژ بزرگ و شیک و مدرن “Van AVM” که آن هم در خیابان جمهوریت قرار دارد و از بهترین مرکز خرید های وان به حساب می آید. شهر وان همچنین دو فروشگاه زنجیره ای دارد که اولی فروشگاه بزرگ و معروف به نام “MM migros” است که در اکثر شهرهای دنیا شعبه دارد و از مواد خوراکی تا بهداشتی و آرایشی و منزل را دارا می باشد و دومی فروشگاه “carrefourSA” است که فروشگاه بزرگ زنجیره ای فرانسوی می باشد.

بهترین رستوران های وان

کاروانسرای در خیابان جمهوریت، رستوران erkoc cag kebap ، کافه رستوران mahall city ، رستوران خلیل ابراهیم سوفراسی (khalil ibrahim sofrasi) ، رستوران حاجیقلو از جمله رستوران های خوب این شهر است.
کافه star 2000 و شیرینی فروشی و کافه simit sarayiاز جمله بهترین کافه های وان به حساب می آیند.
بهترین فست فودهای وان عبارتند از برگر کینگ (burger king) و pizza sbarro و فست فود معروف و پرطرفدار popeyes و کافه های گلوریا جینز.
• تفریحات شبانه در وان ترکیه
بهترین تفریح شبانه برای خانواده ها گشت و گذار در خیابان های زنده و پرطرفدار جمهوریت و کاظم کارابکیر و نشستن در کافه های این دو خیابان و خوردن یه قهوه ترک اصیل است.
• جاذبه های گردشگری و توریستی وان
جاذبه های توریستی و گردشگری اصلی وان عبارتند از:
۱- دریاچه وان و کلیسای آکدامار یا آختامار که در جزیره ای وسط دریاچه قرار دارد که مسافران با سوار شدن به کشتی و طی مسیری حدودا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به جزیره و کلیسا می رسند.
۲- موزه گربه ها و همچنین کارگاه نقره سازی و فروشگاه نقره که هر دوی اینها در کنار هم هستند. لازم به ذکر است که نقره وان از معروف ترین سوغاتی های وان به حساب می آید.
۳- قلعه وان و شهر باستانی پایین آن که شامل یک کتیبه سنگ تراشی شده بر روی دیواره پایینی قلعه و چند مسجد نیمه خراب است. در پایین قلعه یک محوطه سرسبز و زیبا همراه با یک خانه سنتی و یک کافه زیبا نیز وجود دارد.
۴- کارتینگ، موزه وان و مجسمه آتاتورک در روبروی استانداری که از جاذبه های داخل شهری محسوب می گردند.
۵- آبشار مرادیه که از جاذبه های طبیعی و زیبای وان است و با طی مسافتی حدودا ۱۰۰ کیلومتری و یک ساعته از مرکز شهر می توان به آن رسید.

• رزرو تور زمینی وان از تهران با قیمت مناسب
برای رزرو تور وان بصورت زمینی (از تهران) با خدمات و قیمت مناسب که بصورت گروهی (با اتوبوس تمیز و راحت) و با فضایی کاملا شاد برگزار می گردد، با آذربال در ارتباط باشید. برای مشاهده پکیج های قیمتی به سایت azarbal.ir مراجعه نمایید.

• محدودیت های کرونا
نه تنها ایران، بلکه تمام کشورهای دنیا زخم خورده پدیده ای به نام ویروس کرونا هستند. از افزایش شمار مبتلایان و فوت شدگان گرفته تا بسته شدن مرزها و همینطور تعطیلی بسیاری از کسب و کارها.
از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ می توان گفت ایران تقریبا در یک قرنطینه کامل به سر می برد، زیرا اغلب کشورها علی الخصوص ترکیه که مراودات زیادی با ایران در سال های اخیر داشته، مرزهای زمینی و هوایی خود را بر روی ایران بسته اند و در نتیجه کشور نیز با بحران های جدیدی روبه رو شده است.

تور وان در کرونا

در اسفند ۹۸ در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تمامی مرزهای ایران و ترکیه بروی همگان بسته می شود. بدین ترتیب با افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران و همچنین ترکیه، بسیاری از ایرانیانی که از قبل در آفرهای تور ترکیه، پکیج های مسافرتی همچون، تور وان و تور کوشی آداسی و … را خریداری کرده بودند مجبور به لغو سفرهای خود شدند و حتی مجاب شدند تمامی هزینه هایی که برای تورهای خود کرده بوند را از آژانس های مسافرتی ارائه دهنده تورهای مسافرتی پس بگیرند و این در واقع شروع روزهای تیره برای شرکت هایی بود که چشم به فروش تورهای نوروزی دوخته بودند.
• تور زمینی وان
چند سالی است که در فصول سال و بصورت وسیع، تور زمینی وان با اتوبوس vip از تهران برگزار می شود و استقبال بسیار خوبی را از سوی علاقه مندان به تور زمینی وان داشته است. البته که استقبال بالا برای سفر به وان به این دلیل هم می باشد که بسیاری جهت خرید اجناس ترک به آن جا سفر می کنند و با این حال فروشندگان پوشاک نیز با زیان های مالی مخصوصا قبل از تعطیلات عید نوروز مواجه شدند.
• از سرگیری سفر به وان در ایام کرونا
سرانجام بعد از اینکه ترکیه موفق شد آمار مبتلایان خود به ویروس کرونا را کاهش دهد، در ماه ژوئن ۲۰۲۰ دولت این کشور اعلام کرد که قصد دارد با فراهم کردن قوانین سختگیرانه ای، بار دیگر میزبان گردشگران خارجی به شرط دریافت گواهی سلامت گردشگری توسط مسافران باشد.
با این حال به نظر می آید که از سرگیری روابط تجاری میان ایران و ترکیه در اولویت دولت کشور همسایه غربی است. هرچند که نمی توان سود دو کشور در زمینه گردشگری را در نظر نگرفت و از حضور پر شمار گردشگران ایرانی در شهرهایی چون استانبول، آنتالیا، مارماریس، وان و… چشم پوشی کرد.
• حضور گردشگران ایرانی در ترکیه بعد از باز گشایی
لازم به ذکر است که در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درمورد بازگشایی مرزهای هوایی برای افرادی که اقامت کاری ترکیه دارند و سپس کسانی که قصد سفر توریستی به ترکیه را دارند به گوش می رسد. ناگفته نماند که این محدودیت ها در همین تاریخ توسط ترکیه اجرایی شده است. این در حالیست که در روز قبل اعلام شده بود ایرلاین ترکیش، قرار است از تاریخ اول آگوست (۱۱ مرداد) پروازهای خود را به سه شهر تهران، تبریز و شیراز به اجرا درآورد. گفتنی است که این تصمیم در پی تشدید ویروس کرونا در ایران اتخاذ شده است.”
بعد از بازگشایی مرزها با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی آذربال، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور وان را در azarbal.ir پیدا کنید.

در ایام کرونا مرز ایران و ترکیه باز است؟

سفر به ترکیه در ایام کرونا

سفر یکی از جذاب ‌ترین کارهایی است که هرکسی می ‌تواند در زندگی خود انجام دهد. با شیوع ویروس کرونا در ماه‌ های اخیر مردم بیش از پیش از انجام این کار محروم شدند و حال سعی می‌ کنند با دیدگاهی مثبت مبنی بر پایان یافتن هرچه زودتر کووید ۱۹ برنامه ‌ریزی برای یک سفر فوق ‌العاده در یک مکانی خاص داشته باشند تا تمامی خستگی‌ های ناشی از قرنطینه را یکجا از تن خود خارج کنند.
• بهترین شهر ترکیه برای سفر کجاست؟
یکی از مقاصدی که واقعا ارزش نه ‌تنها یک ‌مرتبه، بلکه چندین بار دیدن را دارد و از طرفی ایرانیان ‌هم می ‌توانند راحت‌ تر به آنجا سفر کنند، سفر به وان در ایام کرونا می ‌باشد که در واقع بهترین شهر ترکیه برای سفر است.
وان ترکیه را می ‌توان شهری خارق ‌العاده دانست، این شهر مملو از جاذبه ‌ها و اماکن دیدنی است که مسلما بازدید تمامی آن ‌ها برای مسافران تور وان، آن‌ هم در یک‌ زمان خیلی محدود، یک امر غیر ممکن است.
در سفر به وان در ایام کرونا با توجه به قوانینی که توسط دولت این کشور جهت جلوگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته‌ شده، باید مواردی را رعایت کرد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.
• شرایط برنامه گواهی سلامت ترکیه، برای تفریح در وان
با اعلام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، برنامه گواهی سلامت گردشگری ترکیه در فصل تابستان اجرا می‌ شود. با این برنامه سفر به وان در ایام کرونا برای مسافران در شرایطی کاملا بهداشتی سپری می‌ شود. این برنامه شامل اقدامات پیشگیرانه است که تمامی تدابیر سلامتی را برای مسافرانی که به وان ترکیه سفر می‌ کنند اعم از حمل و نقل‌ زمینی، ترمینال‌ های مقصد، تمامی مراکز و اماکنی که از آن استفاده خواهند کرد. این برنامه هم کارکنانی که به مسافران خدمات ارائه می ‌دهند و هم وضعیت سلامت گردشگران را شامل می ‌شود.
در این برنامه مسافران ملزم به رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی به همراه استفاده از ماسک هستند و همچنین اقداماتی چون آموزش ‌های ضدعفونی ‌کنندگی، حمایت‌ های روانی، تأمین لوازم بهداشتی، سنجش حرارت بدن قبل از ورود به مجموعه برای کارکنان مجموعه ‌هایی که گردشگران در آن‌ ها حضور خواهند داشت در نظر گرفته ‌شده است.
• تدابیر اتخاذ شده در گواهی سلامت برای هتل‌ های وان
با توجه به سخت ‌گیری دولت ترکیه در جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی مردم این کشور و گردشگران، هتل‌ های وان با ارائه خدماتی مانع از به وجود آمدن مشکلات می ‌شوند. در همین راستا گواهی سلامت گردشگری تمام شرایط لازم برای تحت کنترل درآوردن پاندمی اعم از فاصله‌ گذاری اجتماعی، تماس، ایزوله‌ سازی و علاوه بر این رعایت آن از سوی تمامی کارکنان مجموعه ‌ها را مهیا کرده و بر آن نظارت خواهد کرد.
• پروتکل ‌های بهداشتی سفر با اتوبوس
بی شک بزرگترین چالش مسافرت کردن با وسایل حمل‌ و نقل عمومی این است که مجبورید ساعاتی از وقت خود را با افراد دیگری در یک فضای بسته بگذرانید. در سفر با اتوبوس این زمان بسیار بیشتر از سایر وسایل نقلیه است که همین موضوع کار را سخت ‌تر می ‌کند، ضمن اینکه ممکن است سیستم تهویه آن هم به‌ خوبی هواپیما و قطار نباشد که همین امر، درصد انتقال و شیوع ویروس کرونا را گسترش می ‌دهد. البته یکی از محاسن اتوبوس این است که نسبت به هواپیما افراد کمتری کنار هم در یک فضای بسته می ‌مانند.
مسئولان و پرسنل ترمینال‌های مسافربری و رانندگان وظایفی بر عهده دارند که به شرح زیر است:
۱. نصب اطلاعیه‌ های بهداشتی و شماره‌ های تماس شکایات مردمی در تمامی اماکن در دید مسافران.
۲. تکمیل فرم خوداظهاری در رابطه با پرسنلی که به هر دلیلی مدتی سرکار نبوده‌ اند.
۳. بسته‌ بندی بهداشتی مواد غذایی که به مسافران ارائه می‌شود.
۴. وجود نظارت بهداشتی در مکان‌ های بین‌ راهی از قبیل رستوران ‌ها، مغازه ‌ها، نمازخانه‌ ها، سرویس ‌های بهداشتی و…
۵. استفاده رانندگان از ماسک و دستکش در تمام طول مدت سفر به‌ویژه در هنگام سوخت ‌گیری.
۶. رعایت دستورالعمل‌ های مربوط به ظرفیت مسافرگیری.
۷. لزوم نظافت، شست ‌و شو و گندزدایی اتوبوس‌ ها بعد از پایان هر سفر.
۸. نگهداری ماسک و دستکش در جعبه کمک‌ های اولیه اتوبوس.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *