رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ مرداد ۱۳۹۹

سراب وینسار قروه

لینک این مطلب کپی شد!

سراب وینسار قروه از چشمه های قدیمی این شهرستان است که به چشمه سراب هم معروف است .این چشمه با آب‌ بسیار گوارا و عالی‌ در داخل‌ روستای‌ «وینسار» از دل‌ زمین‌ بیرون‌ می‌آید. در حقیقت‌ روستای‌ وینسار اطراف این‌ چشمه‌ شکل‌ گرفته‌ است‌. این‌ چشمه‌ سال‌های‌ سال‌ است‌ که‌ تأمین‌ کننده‌ آب‌ روستا، هم‌ برای‌ شرب‌ و هم‌ کشاورزی‌ است‌.

-وینسار سراب وینسار قروه

اطراف‌ چشمه‌ اصلی‌ سنگ‌ چین‌ شده‌ و قدمت‌ سنگ‌چین‌ آن‌ حدود دو تا سه‌ قرن‌ برآورد شده‌ است‌.تا حدود سی‌ سال‌ پیش‌ مردم‌ روستا در ماه‌ خرداد مراسم‌ شکرگزاری‌ و قربانی‌ برای‌ «سراب‌»، برگزار می‌کردند. در این‌ مراسم‌ ضمن‌ قربانی‌ کردن‌ گوسفندان،‌ به‌ جشن‌ و شادمانی‌ می‌پرداختند و احترام‌ ویژه‌ای‌ برای‌ این‌ چشمه‌ قایل‌ بودند.

نحوه دسترسی به سراب وینسار

آدرس : کردستان – قروه- روستای وینسار

           
 

نظر کاربران :

  • صادق

    با احترام اما این سراب وینسار نیس و سراب خود شهر قروه س سراب وینسار یکی دیگس این داخل شهره
    شهرستان قروه سراب های زیادی داره و ممکنه اشتباه پیش بیاد

    ۹ شهریور, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • صلاح میهمی

    سلام کلا مشخصات این چشمه اشتباهه این چشمه در شهر قروه قرار داره و از جنع شدن اب چسمه به دریاچه کوچیک که ما به اسم سراب میشناسیم شکل گرفته و اصلا این چشمه ۲۰کیلومتر از روستای وینسار دورتر و این چشمه چسبیده به شهر قروه ست و تو یک کیلومتری شهره قروه ست و اصلا ربطی به وینسار که بیست کیلومتر اونطرف تر نداره نزدیک ترین روستاها به سراب روستای ویهج تو سه کیلومتریه سراب هستش

    ۲۵ خرداد, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما این گوشه ای از متن سراب خبر (رسانه خبری شهرستان قروه ) است که در مورد سراب وینسار است .
      به داخل روستای وینسار که وارد می شویم در انتهای خیابان نخست روستا که به جاده روستاهای مجاور دسترسی دارد به سراب وینسار می رسیم، سرابی با آب روشن و روانی که ماهی های بسیاری را در خود پرورش می دهد و می تواند مکانی مفید و مناسب برای پرورش ماهیان قزل آلا باشد که متاسفانه این ظرفیت عظیم که می تواند برای بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال نماید مغفول مانده است.

      ۱ مرداد, ۱۳۹۹

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *