رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ دی ۱۳۹۷

زورخانه باغ موزه قصر

لینک این مطلب کپی شد!

زورخانه باغ موزه قصر یکی از زورخانه های تازه ساخت شهر تهران به شمار می رود که در دل زندان تاریخی مارکوف ساخته شده است. ایده ساخت زورخانه در دل زندان قدیم و باغ موزه امروزی، ایده جالبی بود که از سوی شهرداری تهران اجرایی شده است.مجموعه قصر که پیش از این ۲۴ هکتار بود،‌ مجموعه‌ زیبایی را تشکیل می‌داد که در راس آن کاخ فتحعلی شاه قاجار خودنمایی می‌کرد، اما زمانی که ناصرالدین‌شاه روی کار آمد از این مجموعه خوشش نیامد و بیشتر ترجیح می‌داد در کاخ گلستان روزگار بگذراند. این رضاخان بود که تصمیم گرفت در تهران زندانی رسمی داشته باشد. به‌ همین دلیل نیکولا مارکوف معمار مشهور روسی را به ایران آورد تا طراحی زندان قصر را انجام دهد. زندان قصر در سالهای اخیر توسط شهرداری تهران به باغ موزه‌ای پند آموز تبدیل شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند همه روزه از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنند. یکی از قسمت های این باغ موزه، زورخانه است.
این زورخانه در سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی افتتاح شد، اما جذاب ترین اتفاقی که در این زورخانه روی داده برگزاری مراسم گلریزان برای کمک به اهالی ورزش بوده است. برنامه‌ای که باحضور اسطوره‌های ورزش کشور رنگ و بویی دیگر گرفت.
فضاسازی این زورخانه به شکلی زیبا و با ترکیبی از هنرهای اصیل ایرانی صورت گرفته و روح هر ورزشکاری را به روزگاران قدیم پایتخت می‌برد.
امکانات ویژه
از دیگر بخش های این باغ موزه می‌توان به مسجد، باغ های ایرانی، کتابخانه مرکز تحقیقات، گالری های مختلف، فضاهای نمایشگاهی و فرهنگی چایخانه و سفره خانه سنتی، مراکز عرصه محصولات فرهنگی، بازارچه محصولات هنری و صنایع دستی اشاره کرد
تلفن تماس : ۸۸۴۴۵۸۰۶ – ۸۸۴۲۳۴۰۰
آدرس : انتهای خیابان شهید مطهری – بعد از تقاطع دکتر شریعتی – میدان پلیس – باغ موزه قصر

-باغ-موزه-قصر زورخانه باغ موزه قصر

-باغ-موزه-قصر1 زورخانه باغ موزه قصر

-باغ-موزه-قصر2 زورخانه باغ موزه قصر

-باغ-موزه-قصر3 زورخانه باغ موزه قصر

-باغ-موزه-قصر4 زورخانه باغ موزه قصر

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    زور خانه ديدني است و البته داراي امكانات خوبي نيز است و به نظر بنده يكي از بهترين كار هايي كه تو زور خانه ميشه برگزاری مراسم گلریزان است

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *