رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

ریگ صادق آباد بافق

لینک این مطلب کپی شد!

ریگ صادق آباد بافق در جنوب نمکزار یا کویر بافق و در شمال روستای صادق آباد در ۱۵ کیلومتری شمال شهرستان بافق واقع شده و یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد به شمار می رود. ریگ صادق آباد بافق شکلی شبیه به لوزی دارد و گستره آن شمالی جنوبی است. قطر بزرگ آن ۵ کیلومتر و قطر کوچک آن در حدود ۴ کیلومتر است. تپه ها فاقد جهت مشخصی هستند و در مرکز ریگزار تپه های ماسه ای ستاره ای قابل مشاهده است. ارتفاع متوسط ریگ صادق آباد بافق از سطح دریا ۹۵۱ متر است. تپه ها در حاشیه مرکز دارای بیشینه ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ متر هستند که با حرکت به سمت مرکز و تپه های ستاره ای آن این ارتفاع تا ۳۵ متر افزایش می یابد. ریگ صادق آباد بافق در شمال به روستای حسن آباد و در جنوب به روستای صادق آباد بافق محدود می شود.
کویر صادق آباد دارای تپه‌هایی از شن‌های روان بدون جهت و برخوردار از پوشش گیاهی بسیار ضعیفی است، چون دقیقاً در جنوب نمکزارهای شهرستان بافق قرار دارد.این جاذبه گردشگری که تا چند سال گذشته شناخته شده نبود، با تلاش‌‏‏های صورت گرفته از جانب مسئولان و مردم شهرستان بافق امروزه به یکی از مکان‎‎های کردشگری زیبای این شهرستان تبدیل شده است.راه آسفالته و هموار دسترسی به این منطقه که در سمت شمال شهرستان بافق واقع شده، یکی از ویژگی‎‎های این منطقه گردشگری است.

کویر صادق آباد هم‌اکنون دارای یک کمپینگ تفریحی است که در آن فعالیت‏‌هایی مانند ریگ‏نوردی، شترسواری، موتورسواری، کویرنوردی، پرواز با چتر پاراسل، والیبال ساحلی، حمام آفتاب و زمین بدمینتون است و مکان مناسبی برای سپری کردن یک روز نوروزی برای تمام خانواده‏‏ها به شمار می‏رود.

ریگ صادق آباد بافق

منابع:
بزنیم بیرون
خبرگزاری ایسنا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *