رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ آذر ۱۴۰۱

روش مختلف دریافت ویزای کانادا برای ایرانیان

اشتراک گذاری

کانادا کشوری وسیع است که در قاره آمریکا و قسمت شمالی آن واقع شده است. جمعیت این کشور حدود ۳۸ میلیون نفر و از سطح رفاهی، بهداشتی، اجتماعی و امنیتی بالایی برخوردار است. از جمله کشورهای جذابی است که طی سالهای اخیر ایرانیان زیادی به آنجا مهاجرت می کنند و هر روز به تعداد آن ها افزوده می شود. با توجه به اهداف سفر روش های متعددی برای دریافت ویزای کانادا وجود دارد. ما در این بخش قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی از تقسیم بندی انواع ویزای کانادا را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا آخر متن همراه ما باشید.

کانادا

دریافت ویزا به منزله ی مجوز ورود به خاک کاناداست. ویزای کانادا در پاسپورت ضمیمه می شود و بعد آن شخص شرایط مورد تائید برای اقامت در آن کشور را دارد. ویزای کانادا را می توان به دو دسته کلی ویزای اقامت موقت و ویزای اقامت دائم تقسیم بندی کرد، که در ادامه در مورد هر یک توضیح خواهیم داد.

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای موقت کانادا به طور کلی سه نوع است. حالت اول اینکه فقط یک بار می توانید وارد کانادا شوید و اگر قبل از انقضاء ویزا خارج شوید مجددا برای ورود بعدی باید ویزا بگیرید، در حالت دوم چندین مرتبه ورود و خروج منعی ندارد و مدت اعتبار آن ۵ سال است ولی اگر مدت اعتبار پاسپورتتان مثلاً ۲ سال باشد ویزای مولتی کانادا هم ۲ سال اعتبار خواهد داشت. در حالت آخر که ویزای ترانزیت نام دارد مخصوص کسانی است که توقف کوتاهی دارند و سپس به مقصد دیگری می روند. اما روش های مختلقی برای دریافت ویزای موقت وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ویزای موقت کار کانادا

در بعضی مشاغل اتباع خارجی می توانند بدون کسب مجوز در کانادا مشغول به کار شوند. یعنی اگر شخصی دارای ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و یا ویزای موقت باشد، می تواند در برخی از شغل ها به طور پاره وقت مشغول به کار شود. اما اگر درخواست کار تمام وقت و حرفه ای داشته باشد نیازمند اجازه کار Work Permit است.

شرایط اخذ ویزای موقت کار کانادا

دریافت ویزای موقت کار در کانادا و تائید صلاحیت شما به عوامل زیادی از جمله کشور مبدا بستگی دارد، اما به طور کلی همه ی درخواست ها باید دارای شرایط زیر باشند:
– از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار باشید
– عدم سوء پیشینه
– کارفرمایی که با آن کار می کنید باید مورد تائید کشور کانادا باشد
– مدت اقامت های قبلی کسانی که در کانادا کار کرده اند نباید در مجموع بالایی ۴ سال باشد.
– شغل مورد نظر نباید در مشاغلی مانند محافظ امنیتی، رقص های شهوانی و لختی و سرویس های ماساژ جنسی باشد.
– برای خروج به موقع از کانادا ضمانت دهد و از لحاظ مالی در مدت زمان اقامت به اندازه کافی تامین باشد.

کانادا

ویزای موقت تحصیلی کانادا

دانشجویان می توانند با داشتن ویزای موقت یا TRV برای تحصیل به مدت زمان موقت به کانادا بروند و به تحصیل مشغول شوند. همچنین این شرایط برای دانشجویان وجود دار د که مجوز تحصیلی خود را تمدید کنند و ادامه تحصیل دهند یا در این کشور مشغول به کار شوند.

ویزای موقت توریستی کانادا

با توجه به آمار کانادا سالانه حدوداٌ ۳۵ میلیون نفر گردشگر دارد. اگر هدف تان از رفتن به کانادا دیدار اقوام و دوستان، انجام کارهای تجاری و یا تفریح است، به ویزای موقت نیاز دارید مگر اینکه شهروند یک کشور معاف از ویزای کانادا مانند استرالیا یا آمریکا باشید.

ویزای اقامت دائم کانادا

اقامت دائم از طریق تحصیل

یکی از روش های گرفتن اقامت دائم در کانادا تحصیل است. شما بعد از فارغ التحصیل شدن می توانید در کشور کانادا درخواست کار کنید. در واقع با جمع آوری امتیاز تحصیل و کار شانس داشتن اقامت دائم در سیستم اکسپرس اینتری برای شما دوچندان می شود. جالب است بدانید که حتی در بعضی رشته های تحصیلی مورد نیاز با دریافت دعوتنامه استانی، می توانید بدون سایقه کار اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

اقامت دائم از طریق کار

یکی از راه های داشتن اقامت دائم کانادا اشتغال در این کشور است. اما ممکن است این سوال پرسیده شود که چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟ به چند روش می توانید ویزای کار کانادا داشته باشید و در هر حالتی شما باید از طریق اداره پناهندگی، مهاجرت و شهروندی اقدامات لازم را انجام دهید. یک روش این است که از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی (job offer) داشته باشید و باید هنگام درخواست ویزا مدرک LMIA را ارائه دهید.
شیوه دیگر از طریق سیستم Express Entry است که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد. هدف این سیستم که از طریق سایت رسمی کانادا در دسترس است سرعت بخشیدن به جذب نیروی کار ماهر است. در این سیستم پرونده های مهاجرتی را به صورت آنلاین رسیدگی می کند. برای دریافت این ویزا باید امتیازات لازم مانند مدرک، زبان، سن، سوابق تحصیلی و کاری و … کسب نمایید. نرخ بیکاری در اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۵.۲ گزارش شده است که نشان دهنده ی موفقیت دولت کانادا در زمینه ی اشتغال بوده است و باعث شده که سالانه پذیرای مهاجران زیادی باشد.

کانادا

اقامت دائم از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری

گاهی اقامت از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری را یکی در نظر می گیرند. در حالیکه در اقامت دائم از طریق کارآفرینی شما باید کسب و کاری را راه اندازی کنید و تعدادی از افراد کانادایی را هم مشغول به کار کرده تا بتوانید این ویزا را دریافت کنید. در روش سرمایه گذاری شما بدون ایجاد شغل می توانید اقامت دائم دریافت کنید.

اقامت دائم از طریق تولد فرزند

یکی دیگر از راه های اقامت دائم در کانادا از طریق تولد فرزند است که در سالهای اخیر بعضی از ایرانی ها نیز فرزندان خود را آنجا به دنیا می آورند. براساس اصل خاک هر کودکی که در کانادا به دنیا بیاید بدون هیچ پیش شرطی تابعیت این کشور را به دست می آورد. در واقع فرقی نمی کند که والدین این کودک کانادایی، مهاجر قانونی و یا حتی مهاجر غیرقانونی باشند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *