رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ فروردین ۱۳۹۹

روستای گایکان ، سرزمین لاله های واژگون

اشتراک گذاری

روستای گایکان از توابع بخش مرکزی شهرستان الیگودرز، در ۲۰ کیلومتری شهر الیگودرز قراردارد. این روستا از اطراف به ارتفاعات بلند و برفگیر محدود می‌شود. روستای گایکان از سطح دریا ۲۳۱۸ متر ارتفاع دارد و آب وهوای آن در بهار وتابستان معتدل ومطبوع و در زمستان سرد است. روستای گایکان از پیشینه تاریخی نسبتا طولانی برخوردار است و یکی از روستاهای قدیمی استان لرستان به شمار می آید. آرامگاه امامزاده ابراهیم از آثار تاریخی و مذهبی روستاست.

روستای گایکان  روستای گایکان ، سرزمین لاله های واژگون
انواع میوه ها به ویژه گردو ازمهم ترین محصولات باغی روستای گایکان به شمار می رود مراتع سرسبز و حاصلخیز و پوشش گیاهی مناسب موجبات رونق دامداری را فراهم آورده است و گوشت قرمز و انواع لبنیات از مهم ترین محصولات دامی این روستاست. پرورش زنبور عسل و تولید عسل نیز درروستای گایکان رواج دارد.
کوه های پربرف، چشم اندازهای دلپذیر، طبیعت زیبا و آب وهوای معتدل، گایکان را به یکی از زیباترین و دیدنی ترین روستاهای استان لرستان تبدیل کرده است فضاهای زیبای این روستا چشم بینندگان را خیره و محسور می‌کند. در اراضی این روستا انواع گیاهان دارویی مانند ختمی، بنفشه و شیرین بیان ، گون و سبزیجات معطر می‌رویند که کاربردهای دارویی مختلفی دارند.

روستای گایکان  روستای گایکان ، سرزمین لاله های واژگون

گل‌های لاله واژگون یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی این روستا است. ای گل های زیبا که به صورت طبیعی می رویند، رنگ های متنوعی دارند و بسیار زیبا ودیدنی هستند. آرامگاه امامزاده ابراهیم زیارتگاهی است که در ۵/۱ کیلومتری روستا قراردارد. مردم روستا می‌گویند که این امامزاده فرزند مالک اشتر نخعی سردار دلیر سپاه حضرت علی (ع) است. روستای گایکان ازطریق شهر الیگودرز، با جاده ای آسفالت قابل دسترسی است.

روستای گایکان  روستای گایکان ، سرزمین لاله های واژگون

روستای گایکان  روستای گایکان ، سرزمین لاله های واژگون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *