جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای گاو پشته

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ فروردین ۱۴۰۰

روستای گاوپشته یکی از روستاهای خوش آب و هوا در شهرستان تنکابن (شهسوار) در استان مازندران می باشد . این روستا که می توان گفت تا حدودی بکر مانده است در دل جنگل‌های انبوه مازندران قرار دارد و می تواند  انتخاب مناسبی برای دوست‌داران طبیعت باشد . روستای گاوپشته دارای باغ‌های فراون چای است. مناظر کم نظیر، خانه‌ها و کلبه‌های قدیمی با سقف‌های شیروانی و دیوارهای کاهگلی، طبیعت بکر روستا، همنشینی با روستاییان مهمان‌نواز و آشنایی با فرهنگ بومی و… همه از دلایل سفر به این روستای دیدنی می‌باشند.

 

صنایع دستی گاوپشته

روستای زیبای گاوپشته مانند دیگر روستاها و شهرهای استان مازندران دارای صنایع دستی چون گلیم‌بافی، جوراب‌بافی، لاک‌تراشی (هنر مردمان جنگل که با چوب محصولاتی چون قاشق و بشقاب و… می‌تراشند)، سالی‌بافی (تور ماهیگیری)، سفال‌گری (گمج و کوزه)، چادرشب بافی و… می‌باشد. ناگفته نماند که ساکنان روستا به کار کشاورزی و دامپروری نیز مشغولند. همچنین از دیگر محصولات روستا میتوان به تولید مرکبات، سبزیجات،برنج و چای اشاره کرد.

گاو پشته روستای گاو پشته

غذاهای محلی روستا

استان مازندران دارای غذاهای محلی بسیار لذیذی است که هنگام سفر نباید آنها را از دست بدهید. غذاهایی چون بیج بیج یا واویشکا (ترکیب گوشت‌چرخ‌کرده و سیب‌ زمینی)، آغوز مسما (گوشت اردک، دانه انار و…)، مرغ‌ شکم پر (از غذاهای معروف مازندرانی)، مالابیج (ماهی سفید و ادویه‌های محلی)، نازخاتون (ترکیب بادمجان و ادویه‌های متنوع)، باقلا وابیج (باقالای مازندرانی، تخم مرغ و ادویه)، خورشت آلو، خورشت سیر انار، اسفناج مرجی و…

بهترین زمان سفر به روستای گاو پشته

فصل بهار بهترین زمان سفر به روستای گاوپشته و تنکابن است. آب و هوا در سه ماه اول سال بسیار مساعد بوده و طبیعت به اوج زیبایی خود می‌رسد. سفر در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و رطوبت بالا توصیه نمی‌شود. ناگفته نماند پاییز رنگارنگ روستای گاوپشته مخصوصا در ماه‌های مهر و آبان نیز برای مسافران بسیار جذاب است.

اقامت در روستای گاو پشته

هنگام سفر به روستای گاوپشته میتوانید در خانه‌های محلی یا اقامتگاه‌های بومگردی اسکان داشته باشد. اقامتگاه بوم‌گردی کلچال تنکابن یکی از این انتخاب‌ها است. این اقامتگاه در روستای گاوپشته واقع شده است. خانه‌ایی سنتی و زیبا با حدود پنجاه سال قدمت که دارای مجوز از میراث فرهنگی و گردشگری می‌باشد. اقامتگاه سنتی کلچال دارای باغ سبزیجات و باغ چای، تنور برای پخت نان محلی، امکان طبخ غذاهای سنتی و… است. اقامتگاه در فاصله ۱۵ کیلومتری از سواحل دریای خزر است.

گاو پشته 1 روستای گاو پشته

نحوه دسترسی به روستای گاو پشته

برای سفر به روستای گاوپشته باید به سمت استان مازندران حرکت کنید. از جاده چالوس به سمت تنکابن ادامه مسیر داده و در ابتدای جاده دوهزار با توجه به تابلوهای راهنما وارد روستای گاوپشته شوید. روستای گاوپشته در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب تنکابن قرار گرفته است. فاصله روستای گاوپشته تا تهران از مسیر جاده چالوس تقریبا ۲۶۰ کیلومتر است.

گاو پشته 2 800x418 روستای گاو پشته

از هموطنان ساکن روستای گاو پشته ، خواهشمندم در صورت داشتن تصاویری از روستا برای معرفی بیشتر روستا آنرا برای ما ارسال کنند . باتشکر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *