رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای کندال سیریک

تاریخ بروزرسانی :
۱ اسفند ۱۳۹۹

روستای کندال سیریک در ۴۰کیلومتری شهر سیریک در استان هرمزگان از توابع بخش کوهستک واقع شده است .این روستا با دارا بودن جمعیتی بیش از ۹۸۰ نفر در بین روستاهای شهرستان سیریک به یکی از منحصر به فرد ترین روستاهای این شهرستان معروف است.کندال همیشه با طبیعت زیبایش و تالاب بزرگ و رودخانه جومحله معروف بوده است. به جاهای تفریحی و گردشگری روستای کندال می توان به تالاب بزرگ و زیبای این روستا که به نام ( بحل ) معروف است اشاره کرد.این تالاب در زمستان از آب شیرین باران که از اطراف به اینجا سرایز می شوند پر می شود و زیست گاه بسیاری از حیوانات و پرندگان بومی و مهاجر است. همچنین این تالاب داری نوعی پوشش گیاهی منحصر بفردیست که فقط به فروانی در اینجا یافت می شوند.در قدیم نیز که به خاطر بارش باران در تمام فصل داری آب بوده است اهالی روستای کندال از این تالاب صید ماهی می کردند. پرندگان بومی بخصوصی در این تالاب که به بحل معروف است وجود دارند که از این جمله می توان به (کفن زیر و کبک) اشار کرد.

-کندال-4 روستای کندال سیریک

علاوه بر تالاب زیبایش می توان به ساحل دلنشین کندال نیز به عنوان بهترین جای گردشگری و تفریحی اینن روستا و البته محل در آمد بسیاری از اهلی روستا اشاره کرد.از آنجای که شغل بیشتر ساحل نشینان صیادیست مردم کندال نیز به این حرفه مشغول هستند و از این طریق امرار معأش می کنند.در این بین نیز افرادی هستند که به شغل دامداری مشغول هستند و دام اصلی آنها شتر می باشد.
گویش اصلی مردم کندال بلوچی است و تقریباً همه به زبان شیرین بلوچی صحبت می کنند. اما متاسفانه این روستا از امکانات کمی برخوردار می باشد.علاوه بر نبود امکانات کافی مردمان این روستا با مشکل بزرگ و جدی دست و پنچه نرم می کنند که چند سالیست زندگی را به کام مردم روستا تلخ کرده است.شن های روان،بله مشکل بزرگ و دست و پا گیر مردم شن های روان می باشند که علاوه بر اینکه زمین های خود را از دست داده اند طی دو سال اخیر چند نفر از اهالی روستای کندال به دلیل تصرف خانه مسکونیشان توسط شن های روان مجبور به تخیله خانه و کوچ از این روستا شده اند.

-کندال-1 روستای کندال سیریک

با اینکه طرح نهال کاری برای جلوگیری از پیش روی شن های روان اجرا شده و بودجه گزافی رو خرج این طرح ازز پیش شکست خورده کردند نتوانستند مانع پیشروی شن های روان به داخل روستا شوند. البته مردم به دید مثبت به آینده نگاه می کنند و خوشحالند از پیروزی جناب آقای ذوالقدر نماینده محبوب مردم کندال و منتظرند که همانطور که در پای صندوق رأی حمایت همه جانبه خودشان را از جناب آقای ذوالقدر اعلام داشتند ایشان نیز مشکلات روستای کندال را در اولویت کاراشان قرار دهند تا یکبار برای همیشه مشکل شن های روان روستا حل گردد.

-کندال-2 روستای کندال سیریک

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *