جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای ده زرد

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ شهریور ۱۳۹۵

روستای ده زرد از شمال با کوه گدار زرد ، از جنوب به جاده کهنوج فاریاب ، از شرق به روستای چاهریگان لورگها و از غرب به روستای ده هوت محدود می شود

آب و هوای این روستا تقریباگرم و خشک است و بعلت وجود باغ مرکبات دور تا دور این روستاتابستان خنک تری نسبت به روستا های مجاور دارد و زمستان هایی نسبتا معتدل و تا حدودی سرد دارد.

* * * * * * * *

وجود کوه های نسبتا مرتفع دارارتفاع متوسط ۱۸۰۰متر (کلمرز) درشرق ودرشمال همانند دیواری اطراف آن رافراگرفته‌است ار تفاعات این منطقه دنبالهٔ رشته کوه های زاگرس و کوه های پراکنده مرکزی است که از غرب به شرق از ارتفاعات روستا می‌توان،کوه های کلمرز ،گدار زرد،کوه لک و … را نام برد ،که جدیدا در بخشی از این ارتفاعات معادن کرومیت پیدا شده‌است.

با توجه موقعیت آب و هوایی منطقه زمین‌های ده زرد، بیشتر برای پرورش محصولات کشاورزی، از جمله مرکبات مانند پرتقال ، لیموترش و نارنگی در این روستاو روستا های دیگر تولید می‌شود و در کنار مرکبات، نخل خرما که اکثریت مردم به این شغل توجه خاصی دارند. محصولات زمین مانند خیار، گوجه فرنگی ، هندوانه ، ذرت ،کاهو،سیب زمینی و لوبیا سبز که اکثریت مردم روستا به دلیل حاصل خیز بودن زمین به آن اشتغال دارند.

تصاویری زیبا از منطقه گردشگری خوشدر روستای ده زرد 3 sc روستای ده زرد

تصاویری زیبا از منطقه گردشگری خوشدر روستای ده زرد 8 sc روستای ده زرد

تصاویری زیبا از منطقه گردشگری خوشدر روستای ده زرد 6 sc روستای ده زرد

تصاویری زیبا از منطقه گردشگری خوشدر روستای ده زرد 2 sc روستای ده زرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *