رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اسفند ۱۳۹۸

روستای خان آباد کمیجان

لینک این مطلب کپی شد!

روستای خان آباد روستایی است که در شهرستان کمیجان در استان مرکزی واقع شده است . این روستا در بخش میلاجرد این شهرستان قرار دارد.روستای خان آباد طبق تقسیمات اخیر کشوری، ازتوابع بخش میلاجرد شهرستان کمیجان می‌باشد . این روستا بامختصات جغرافیایی ۴۹ درجه و ۳۴ دقیقه طول شرقی و ۵۷ درجه و ۴۳ دقیقه عرض شمالی در شمال غربی استان مرکزی قراردارد.فاصله روستای خان آباد تا مرکز شهرستان – کیلومتر می‌باشد .

طبق سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت خان آباد در سال ۱۳۸۵ برابر با ۲۳۰ نفر بوده‌است. این روستا ۶۰ خانوار دارد.کیمیجان شهری است در بخش مرکزی شهرستان کمیجان استان مرکزی ایران. شهرستان کمیجان در شمال غربی استان مرکزی واقع شده‌است که با اراک مرکز استان ۹۵ کیلومتر فاصله دارد. مردم شهرستان کمیجان آذری بوده و به ترکی آذربایجانی سخن می‌گویند.

-خان-آباد-کمیجان روستای خان آباد کمیجان

فارسی نیز رایج است. این شهرستان از نظر آب و هوایی منطقه‌ای بکر به حساب می‌آید و جایگاه خوبی برای زندگی، استراحت و اقلیم درمانی و گردشگری است؛ و دارای دانشگاه آزاد و پیام نور می‌باشد. درآمد قالب مردم شهر کمیجان به خصوص در محله انار و عیس آباد کشاورز بوده و لی مردم مناطق مرکزی شهر کمیجان تجارت و کسب و کار و خدمات می‌باشد. این شهر جاذبه‌هایی مانند بازار، قلعه خاندان بهادری، محله یزدی هاو زادگاه شاعر معروف فخرالدین عراقی را با نام چهرگزی که در قسمت شمالی محله بزرگ انار می‌باشد را دربردارد.

-خان-آباد-کمیجان-1 روستای خان آباد کمیجان

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *