رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ آبان ۱۳۹۹

روستای بهشت آباد اردل

اشتراک گذاری

روستای بهشت آباد اردل ، در استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان اردل در ۷۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است .هر زمان از زیبایی، طبیعت، برف، چشمه و آب های معدنی صحبت به میان می آید، بی گمان استان چهارمحال و بختیاری مورد بحث است. استانی كوهستانی در رشته كوه “زاگرس” كه به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا به «بام ایران» معروف است. استانی با هوایی خنك و حتی سرد در تابستان و بهار. در این مقاله به یكی دیگر از مناظر و مناطق بكر طبیعی استان اشاره خواهیم كرد.”بهشت آباد” واقع در شهرستان “اردل” از زیباترین مناطق طبیعی و یكی از پر آب ترین مناطق در كشور است. همان گونه كه ازنام آن پیداست، بهشتی واقعی در روی زمین است.سرد ترین نقطه ایران در فصل تابستان.

روستای بهشت آباد اردل

استان چهارمحال و بختیاری از استان های بكر در منابع طبیعی و چشمه های پر آب و خود جوش و همچنین آب و هوای كاملا سالم و خوش می باشد. به دلیل صنعتی نبودن این استان زیبا و كمتر توسعه یافتگی آن، باعث شده كه از نظر طبیعی دست نخورده مانده و زیبایی خود را حفظ كند. از “شهركرد” مركز استان چهارمحال و بختیاری به هر طرف كه حركت كنیم، به دشت ها و چشمه های كم نظیری خواهیم رسید.شهرستان “اردل” در ۷۰ كیلومتری “شهركرد” در مركز استان قرار گرفته است. منطقه ای كه خواستگاه بزرگترین و پر آب ترین رودخانه های ایران از جمله سرچشمه های اصلی رودخانه “كارون” می باشد. با طبیعت خاص و گونه های بسیاری از گیاهان و حیوانات می توان در این منطقه آشنا شد. در ۵ كیلومتری شهر “اردل” به روستایی به نام “بهشت آباد” می رسیم. وجود رودخانه بزرگ “میزدج” كه از سرچشمه های اصلی رودخانه”كارون” می باشد، در این منطقه طبیعت زیبایی را به جای گذاشته. آبشار های زیبای سالدران و “بهشت آباد” از دیدنی ترین آبشار های این منطقه می باشند.

روستای بهشت آباد اردل

تجمع آبشار ها، كوهستان، پوشش گیاهی و حیوانات در كنار یكدیگر در این منطقه محیطی آرام و رویایی را بوجود آورده است. گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری طی سال به ویژه در فصول گرم به این منطقه می آیند. در كنار این مناظر طبیعی، پل زیبایی در نزدیكی روستای”بهشت آباد” خود نمایی می كند. پلی كه بر روی رودخانه ای با همین نام قرار گرفته است. این پل تاریخی از زمان “قاجاریه” به یادگار مانده است. این پل زیبا توسط یكی از خوانین قدرتمند بختیاری به نام “حسینقلی خان ایلخانی بختیاری” كه از بزرگان و نام آوران بختیاری بوده بنا شده است.

در میان دشت های سرسبز و رودخانه های پر آب این منطقه، تپه ای خودنمایی می كند. تپه ای كه نشان از قدمت بالای این منطقه دارد. كاوش های اخیر كه بر روی این تپه زیبا انجام شده است نشانگر این است كه، قدمت سكونت در این منطقه به دوران “ایلخانیان” می رسد. طبیعتی بی مثال، هوایی پاك و كم نظیر در كنار روستائیان و عشایر غیور این منطقه انسان را از دنیای امروزی رها كرده و به آرامشی خاص دعوت می كند. استان چهارمحال و بختیاری از جمله استان هایی است كه در دست نخورده بودن طبیعت و مناطق حفاظت شده حرف اول را در سطح كشور می زند. به همین دلیل طبیعت دوستان و مسافران بسیاری همه ساله این استان را برای گذراندن روز هایی به دور از زندگی ماشینی انتخاب می كنند.

روستای بهشت آباد اردل

نزدیكی شهرستان های این استان به همدیگر شرایط را برای دسترسی و اقامت در شهر های اطراف و همچنین مركز استان بسیار ساده و بدون دغدغه كرده است. اقامت در هتل های شهركرد در مركز استان از جمله هتل پارسیان آزادی شهركرد و یا اقامت در اقامتگاه های بوم گردی و سنتی این استان و قرار گرفتن در محیطی كاملا سنتی و بومی می تواند خیال شما را از محل اقامتتان در این استان راحت كند. از هرچه در سفر بگذریم از سوغات و خوراكی های محلی این منطقه نمی توان گذشت. از انار های منطقه “دورك اناری” گرفته تا لبنیات كاملا محلی روستائیان و عشایر این استان كه طعم واقعی این محصولات را به شما هدیه می كند.

بهشت آباد روستایی است که بهار را در اوج زیبایی به نمایش خواهد گذاشت. همین که رودخانه بهشت آباد جان می گیرد بهار کم کم رخ می نماید و درختان و گیاهان دوباره سبز می شوند. سبز شدن طبیعت در کنار چشم انداز ارتفاعات اطراف روستا و رودخانه ای پرخروش و با طراوت بهار را به اعجازی در دل این روستا تبدیل می کند.
این همه زیبایی در نهایت شما را وادار به اعتراف می کند که بهشت اینجا درست در دل بهشت آباد است. بهشت آباد پاتوق اهالی اصفهان، خوزستان و چهار محال و بختیاری است که سالی یکبار هم که شده برای تماشای این همه زیبایی به این روستا سفر می کنند.

روستای بهشت آباد اردل

 

روستای بهشت آباد اردل

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *