رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ مهر ۱۴۰۱

روستاهای بوکان ( بخش دوم )

لینک این مطلب کپی شد!

ادامه معرفی روستاهای بوکان را در این مطلب آورده ایم . شهرستان بوکان با وسعت ۲۵۴۱٫۳۰۶ کیلومترمربع طبق تقسیمات سیاسی سال ۱۳۸۵، حدود ۶٫۵۰ درصد از سطح استان را به خود اختصاص می‌دهد. این شهرستان در ارتفاعی حدود ۱۰۰۰ تا بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا بوده و شیب میانگین وزنی آن ۸ درصد محاسبه گردیده‌است. از سطح شهرستان ۳۰٫۳۱ درصد اراضی کوهستانی، ۲۹٫۷۳ درصد تپه‌ها و ۳۹٫۹۶ درصد بقیه را اراضی دشتی، سیلابی و غیره را تشکیل می‌دهند.از نظر مختصات جغرافیایی در ۳۶ درجه و ۳۲ دقیقه عرض شمالی و ۴۶ درجه و ۱۳ دقیقه طول شرقی واقع گردیده‌است.با سیری در ایران همراه باشید تا با ۱۰۵ روستای دیگر بوکان آشنا شوید.

روستاهای بوکان

روستاهای بوکان

روستای ساری‌قمش

روستای ساری‌قمش یکی از روستاهای بوکان است که در استان آذربایجان غربی واقع شده‌است. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴۳ نفر بوده‌ است.

روستای ساری‌قمیش‌قشلاق

روستای ساری‌قمیش‌قشلاق، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۳ نفر (۱۲۸خانوار) بوده‌است.

روستای سراب‌رحیم‌خان

روستای سراب‌رحیم‌خان، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۴ نفر بوده‌ است.

روستای سرباغچه

روستای سرباغچه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۲ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است.

روستای سردار آباد بوکان

روستای سردار آباد بوکان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. روستای سردار آباد در فاصلهٔ ۴۰ کیلومتری از شهر بوکان واقع شده و در همجواری با روستاهای خانقاه، آشی‌گولان و طرغه قرار گرفته‌است. برخلاف آنچه در میان مردم این روستا جا افتاده‌است، «صدرآباد» یا سردرآباد صحیح نیست و نام «سردار آباد» با توجه به اسناد دورهٔ قاجار و پهلوی درست است. این روستا را سردار سیف الدین خان مکری فرزند عزیزخان مکری در دورهٔ ناصرالدین شاه قاجار بنا کرده‌است.پاشاخان مکری ملقب به پاشاخان شجاع الملک (مظفرالدوله) فرزند فرخ خان مکری و برادر زادهٔ عزیزخان مکری در روستای سردار آباد دفن شده‌است. ژاک دو مورگان باستان‌شانس فرانسوی در سال ۱۸۹۰ میلادی که در کردستان مکری (مکریان) بود، به این روستا و کاخ آن اشاره کرده‌است.این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۴ نفر بوده‌ است.

روستای سردکوهستان

روستای سردکوهستان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۴ نفر بوده‌ است.

روستای سریل‌آباد

روستای سریل‌آباد، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۳ نفر بوده‌ است.

روستای سقزلو

روستای سقزلو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ نفر (۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای سیدآباد

روستای سیدآباد (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌ است.

روستای سیدآباد قاجر

روستای سیدآباد قاجر یا سیدآباد روستایی در دهستان ایل تیمور بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۱۳ نفر (۶۵ خانوار) بوده‌است.

روستای سیف‌الدین سفلی

روستای سیف‌الدین سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۸ نفر بوده‌ است.

روستای سیف‌الدین علیا

روستای سیف‌الدین علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱ نفر بوده‌ است.

روستای شرفکند

روستای شرفکند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۸ نفر بوده‌ است.

روستای شورجه

روستای شورجه (بوکان)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌ است.

روستای شهریکند

روستای شهریکند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۵ نفر بوده‌ است.

روستای شیخ‌علی

روستای شیخ‌علی (بوکان)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۹ نفر (۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای شیخلر

روستای شیخلر یکی از روستاهای شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی است. این روستا در ۴٫۵ کیلومتری شهر بوکان واقع است.شیخلر دارای جمعیتی ۴۵۰ نفری می‌باشد. اهل روستا سنی مذهب هستند. روستا دارای کوهایی مثل «به ردی کچان»، «شوکرالی»، «کانی کوران» است. در کوه شوکرالی مرقد شیخی واقع است که بعضی وجود این مرقد را دلیلی برای نامگذاری روستا می‌دانند. روستا داری مزارع مانند «چراغ بگ»، «اوی مه رد»، «کانی ملا» می‌باشد. روستا دارای امکاناتی چون برق، تلفن و آب نیز است. شغل مردم بیشتر کشاورزی است و عده‌ای هم مشغول دامداری هستند.این روستا با حدود ۱۰۰ خانوار جمعیتی در حدود ۵۰۰ نفر داردو روز به روز به دلیل نزدیکی به شهر بر تعداد ساکنین آن افزوده می‌شود.

روستای طاهرآباد

روستای طاهرآباد (بوکان)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای طرغه

روستای طرغه، نام روستایی همچنین کوهی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر (۱۸ خانوار) بوده‌است.

روستای عباس‌آباد (بهی دهبکری)

روستای عباس‌آباد یک روستا در ایران است که در دهستان بهی دهبکری شهرستان بوکان واقع شده‌است. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌ است.

روستای عباس‌آباد (آختاچی شرقی)

روستای عباس‌آباد (آختاچی شرقی)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۲ نفر (۵۸ خانوار) بوده‌است.

روستای عبداله‌آباد

روستای عبداله‌آباد (بوکان)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر (۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای عبداله‌تپه‌سی

روستای عبداله‌تپه‌سی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۵ نفر بوده‌ است.

روستای عزیزکند

روستای عزیزکند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۰ نفر بوده‌ است.

روستای علم‌آباد

روستای علم‌آباد (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر (۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای علی‌کند

روستای علی‌کند یا آلی‌کند روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۲ نفر بوده‌ است.

روستای غوث‌آباد

روستای غوث‌آباد، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸ نفر بوده‌ است.

روستای قاجر

روستای قاجر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. فاصله روستا قاجر با شهرستان بوکان حدود ۱۵ کیلومتر میباشد . روستا از لحاظ امکانات دارای مدرسه مقطع ابتدایی میباشد.این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۱ نفر بوده‌ است.

روستای قادرآباد

روستای قادرآباد روستایی در دهستان آختاچی بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۷۳ نفر (۲۴خانوار) بوده‌است.

روستای قارنجه‌بزرگ

روستای قارنجه‌بزرگ، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۵ نفر بوده‌ است.

روستای قارنجه‌کوچک

روستای قارنجه‌کوچک، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌ است.

روستای قازان‌سر

روستای قازان‌سر، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌ است.

روستای قازلیان

روستای قازلیان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۸ نفر بوده‌ است.

روستای قاضی‌اخوی

روستای قاضی‌اخوی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۰ نفر بوده‌ است.

روستای قاطانقر

روستای قاطانقر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر (۳۶ خانوار) بوده‌است.

روستای قالوی‌ رسول آقا قالوی‌ باسودلان

روستای قالوی‌رسول آقاقالوی‌باسودلان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴۶ نفر (۶۲ خانوار) بوده‌است.

روستای قالوی‌شیخان

روستای قالوی‌شیخان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۳ نفر بوده‌ است.

روستای قرالی

روستای قرالی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴ نفر بوده‌ است.

روستای قروچاه سفلی

روستای قروچاه سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۳ نفر بوده‌ است.

روستای قروچاه علیا

روستای قروچاه علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌ است.

روستای قره‌براز

روستای قره‌براز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۱ نفر (۲۷ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌داغ

روستای قره‌داغ (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۴ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌کند

روستای قره‌کند (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲۷ نفر (۵۴خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌گل

روستای قره‌گل، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳۲ نفر (۹۱ خانوار) بوده‌است.

تالاب قره‌ گل

روستای قزل‌گنبد

روستای قزل‌گنبد، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۱ نفر بوده‌ است.

روستای قشلاق‌حاجی‌شهاب

روستای قشلاق‌حاجی‌شهاب، روستایی ازروستاهای بوکان از توابع بخش سیمینه که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۱ نفر بوده‌ است.

روستای سلامت

روستای سلامت از روستاهای شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی است. این روستا در غرب این شهرستان و در منطقه ایل گورک قرار دارد. واژه «سلامت» برگرفته از واژه سلامتی و تندرستی است.این روستا واقع در ۴۰ کیلومتری شهر بوکان قرار دارد. روستای سلامت یکی از مناطق کوهستانی استان آذربایجان غربی می‌باشد زبان مردم این روستا کردی سورانی مکریانی است. این روستا یکی از تاریخی‌ترین روستاهای بوکان است و منطقه‌ای می‌باشد که آثاری از عصر ماد و مانا در آن پیدا شده‌است.
بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۱ نفر بوده‌ است. پیش مردم این روستا کشاورزی و دامپروری است و در فصل زمستان به قالی بافی مشغول هستند.

روستای قلایچی

روستای قلایچی (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. مَنّائیان (مانناها) قومی بودند که حکومتی به پایتختی ایزیرتو واقع در روستای قلایچی از شهرستان بوکان تشکیل داده و از قرن هشتم قبل از میلاد تا قرن ششم قبل از میلاد بر این سرزمین حکومت می‌کرده‌اند. این دولت از فرصت مبارزه میان دول آشور و اورارتو استفاده کرد و بر قدرت خود افزود. پادشاهی مناها که در آن مقطع زمانی ماننا متحد آشور بود، بدست ماد (در حدود ۶۱۶ پ. م) قبل از حمله ماد به آشور (۶۱۴ پ. م) از میان رفت.این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌ است.

روستای قلعه‌رسول‌سیت

روستای قلعه‌رسول‌سیت بوکان، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۴ نفر بوده‌ است.

روستای قلعه‌تپه

روستای قلغه‌تپه یکی از روستاهای توابع شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا از لحاظ تاریخی بسیار مهم و ارزشمند بوده و مورد توجه تاریخدانان قرار گرفته و به گفته بعضی از کارشناسان تمدنی چندین هزار ساله دارد. این روستا در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب شهرستان بوکان در محور بوکان مهاباد قرار دارد. روستاهای حومهٔ آن شمال:کانی رش، جنوب: قادرآباد، شرق: باغچه، و غرب: آچی دره هستند. کوهای معروف در حوالی این روستا: میرقاز با ارتفاع ۲۱۰۰ متر و کوه جهان گیر ۱۹۹۰ و… که کوه میرقاز به لحاظ شکل ظاهر که یک قسمت آن تحته سنگ بوده مورد توجه کوهنوردان قرار گرفته‌است.شغل مردم کشاورزی و دامداری محصولات رایج گندم، جو، نخود، سیب، گردو و زردآلو می‌باشد.
در مرکز این روستا یک قلعه باستانی وجود دارد که نسبت به قلعه‌های اطراف از همه بزرگتر و تاریخی تر است این قلعه یکی از میراث مهم برای مردم این حوالی می‌باشد که باعث جلب توجه مردم و متمایز شدن این روستا نسبت به سایر روستاها شده در ضلع غربی این قلعه دو چشمه در فاصله ۵ متری از یکدیگر وجود دارد که یکی از آن‌ها آشامیدنی و دیگری طبی (آب شور) می‌باشد.در این روستا قنات‌های نیز وجود دارد (به نام مینه در) که برای سالیان دراز آب قسمت زیادی از روستا را تأمین کرده‌است و قدمت آن مشخص نشده و نقشه چشمه‌های آن به تازگی یافته شده و حفظ شده‌است. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۴ نفر بوده‌ است.

روستای قلیج

روستای قلیج، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌ است.

روستای قورمیش

روستای قورمیش، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش سیمینه که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۹ نفر بوده‌ است.

روستای قولر

روستای قولر، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌اله‌سیده

روستای کانی‌اله‌سیده، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌پانکه‌قاجر

روستای کانی‌پانکه‌قاجر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کانی‌خواره

روستای کانی‌خواره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کانی‌دراز

روستای کانی‌دراز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌رش

روستای کانی‌رش (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۸ نفر (۷۰ خانوار) بوده‌است.

روستای کانی‌سبزه

روستای کانی‌سبزه، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۸ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌سیران

روستای کانی‌سیران، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌شقاقان

روستای کانی‌شقاقان، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌طومار

روستای کانی‌طومار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌علی‌گرده

روستای کانی‌علی‌گرده، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌قلعه

روستای کانی‌قلعه، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌گرگه

روستای کانی‌گرگه، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌گوزله

روستای کانی‌گوزله، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌محمدعلی

روستای کانی‌محمدعلی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌ است.

روستای کلدگه

روستای کلدگه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌ است.

روستای کوچک‌اطمیش

روستای کوچک‌اطمیش، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌ است.

روستای کوره‌اجرنعمت

روستای کوره‌اجرنعمت، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کوره‌کانی

روستای کوره‌کانی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌ است.

روستای کوسه

روستای کوسه یا کوسته یکی از روستاهای شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی است. این روستا در ۲ کیلومتری جنوب غربی شهر بوکان قرار دارد.کوسه در کنار سیمینه‌رود قرار دارد.اقتصاد روستا برپایه کشاورزی، دامداری و باغبانی است و صنایع دستی آن قالیبافی، جوراب‌بافی و کلاه‌بافی است. درصد باسوادی ۵۵٪ درصد است که دانش‌آموزان دبیرستانی در شهر بوکان به مدرسه می‌روند و بیشتر باسوادان کوسه در بوکان به کسب و کار یا کار اداری مشغول می‌شوند.
روستای کوسه دارای برق، تلفن، آب لوله‌کشی، خانه بهداشت، دبستان، و مسجد است و همچنین در سال ۱۳۹۰ مردم این روستا از گاز طبیعی برخوردارشدند. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۸۱ نفر بوده‌ است.

روستاهای بوکان

روستای کوکه

روستای کوکه (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر بوده‌ است.

روستای کول‌آباد

روستای کول‌آباد (بوکان)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر (۲۷ خانوار) بوده‌است.

روستای کهریزان

روستای کهریزان، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کهریزسردار

روستای کهریزسردار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴۷ نفر بوده‌ است.

روستای کهریزه علی‌آقا

روستای کهریزه علی‌آقا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر (۲۸خانوار) بوده‌است.

روستای کهریزه محمودآقا

روستای کهریزه محمودآقا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۵۸ نفر بوده‌ است.

روستای کهنه‌ملالر

روستای کهنه‌ملالر، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌ است.

روستای گاومیشان

روستای گاومیشان (بوکان)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌ است.

روستای گاینجه

روستای گاینجه، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌ است.

روستای گردقبران

روستای گردقبران، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۷ نفر بوده‌ است.

روستای گل‌بهی

روستای گل‌بهی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. فاصله این روستا از شهر کمتر از ۴ کیلومتر می‌باشد و در شرق شهرستان بوکان واقع است.این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۳۶ نفر (۳۷۶ خانوار) بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای بوکان آشنا شوید .

روستای گل‌تپه‌قورمیش

روستای کلتپه قرمیش، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۴ نفر بوده‌ است.

روستای گل‌مرزنیک

روستای گل‌مرزنیک، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۱ نفر بوده‌ است.

روستای گلولان سفلی

روستای گلولان سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۲ نفر بوده‌ است.

روستای گلولان علیا

روستای گلولان علیا، روستایی ازروستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۰ نفر بوده‌ است.

روستای گندمان

روستای گندمان (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.
این روستا در زمان قدیم توسط شخصی به نام «خیله آلی» بنیاد گزاری شده‌است. گندمان یکی از دور افتاده‌ترین روستاهای شهرستان بوکان است که در ۷۵ کیلومتری از این شهرستان و در ۴۰ کیلومتری از شهرستان سردشت واقع شده‌است. گندمان به علت قرار گرفتن در بین کوه‌های کپری و کوه سیاه (کیوه ره ش) آب وهوای سرد کوهستانی دارد. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌ است.

روستای گوگ‌تپه

روستای گوگ‌تپه (بوکان)، روستایی در دهستان آختاچی محالی بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۲۰ نفر (در ۳۸ خانوار) بوده‌است.

روستای لاسه‌گلان

روستای لاسه‌گلان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌ است.

روستای لگز

روستای لگز، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۷ نفر بوده‌ است.

روستای محمودآباد

روستای محمودآباد (بوکان)، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۳ نفر بوده‌ است.

روستای مزرعه‌میرآباد

روستای مزرعه‌میرآباد، روستایی ازروستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای ملالر

روستای ملالر (بوکان)، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۲ نفر بوده‌ است.

روستای منوچهری

روستای منوچهری (بوکان)، روستایی ازروستاهای بوکان از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰ نفر بوده‌ است.

روستای موسه

روستای موسه، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۳ نفر بوده‌ است.

روستای ناچیت

روستای ناچیت، روستایی است ازروستاهای بوکان از توابع شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. که در حدود ۲ کیلومتری شمال‌غربی شهرستان بوکان و بر سر جادهٔ بوکان-میاندوآب قرار دارد. زبان مردم روستا کردی است.۲۸۵۰

روستای نوبار

روستای نوبار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۹ نفر بوده‌ است.

روستای نیسک‌آباد

روستای نیسک‌آباد (بوکان)، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۷، جمعیت آن ۴۱ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.

روستای هواره‌برزه

روستای هواره‌برزه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۵ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است.

روستای یاسی‌کند

روستای یاسی‌کند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۴ نفر بوده‌ است.

روستای یاغیان

روستای یاغیان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌ است.

روستای یکشوه

روستای یـِکْشَوَه یکی از روستاهای کوهستانی شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی است. این روستا در ۱۲ کیلومتری شهر بوکان واقع است.جمعیت این روستا ۵۴۶ نفر (۱۸۱خانوار) که ۳۰۷ نفر مرد و ۲۸۹ نفر زن و جمعیت بی‌سواد آن ۱۴۰ نفر است.در روستای یکشوه طرح آبیاری‌های تحت فشار بارانی و قطره‌ای به بهره‌برداری رسیده‌است.در ماه خرداد ۱۳۸۷ و به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ساخت ایستگاه ذرت‌خشک‌کنی در روستای یکشوه هم آغاز شد. این طرح در زمینی به مساحت ۳ هزار و زیر بنای ۸۵۰ متر مربع زیر بنا با دو میلیارد و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.
از امکانات این روستا به فعالیت به یک جایگاه سوخت در جنب ایستگاه ذرت خشک کنی اشاره نمود که به عرضه سوخت از قبیل بنزین – نفت سفید و گازوئیل مشغول می‌باشند.[۵] این روستا دارای آب شرب لوله‌کشی و گاز شهری می‌باشد.مسجد رسول اکرم در این روستا در سال ۱۳۷۸ در محل قبلی مسحد بازسازی و به صورت دو طبقه شامل مسجد بانوان احداث گردید.امکانات این روستا شامل یک مدرسه که تا مقطع متوسطه نوبت اول یک سالن ورزشی که در آن بازی‌های فوتسال و والیبال و بسکتبال برگزار می‌شود. همچنین این روستا دارای یک مرکز بهداشت یک پارک با وسایل تفریحی برای کودکان می‌باشد.
این روستا دارای ۵ قنات و ۱ چشمه می‌باشد. ۲ عدد از قنات‌های این روستا به دلیل عدم لایروبی و ترمیم چاه‌های آن مسدود و خشک شده‌است.چشمه آب روستا که تا قبل از لوله‌کشی آب در قسمت غربی روستا مرکز تأمین آب شرب این روستا بوده‌است و اکنون هم دارای آب می‌باشد و از آب آن برای آبیاری زمین‌های پایین دست در قسمت شمال غربی روستا کاربرد دارد.از مکان‌های دیدنی روستا می‌توان به باغ دیمی که در ۱۰۰۰ متری شرق روستا واقع است می‌توان نام برد که بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد و میوه‌های از قبیل پسته بادام بلوط و انگور که همگی به صورت دیم می‌باشند نام برد.همچنین خرابه‌های خانه‌های اربابی این روستا با معماری زیبا در مرکز روستا مکانی زیبا و دیدنی می‌باشد که متاسفانه درحال حاضر تخریب شده است.شغل اصلی اهالی این روستا بیشتر کشاورزی و دامداری می‌باشد.از محصولات زراعی این روستا می‌توان به گندم جو نخود عدس و چغندر قند و یونجه اشاره نمود بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹۶ نفر بوده‌ است.

روستای اینگیجه

روستای ‘اینگیجه، نام روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۸۹ نفر (۴۷۸ خانوار) بوده‌است.

روستای ینگی‌کند

روستای ینگی‌کند (بوکان)، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۴ نفر (۱۲۸خانوار) بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *