رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آذر ۱۴۰۱

روستاهای شاهین دژ ( بخش دوم )

اشتراک گذاری

روستاهای شاهین دژ را در ادامه مطلب قبلی به شما معرفی خواهیم کرد.با توجه آثار و اشیا کشف شده از طرف روستاهای شاهین دژ تمدن و سابقه تاریخی این شهر مربوط به هزاران سال قبل از تمدن مادها می‌دانند با توجه به اشیاء مکشوفه در کوه سرخ روستای عقرب لو بر اساس نقشه‌های تاریخی موجود ۹۰۰ سال از میلاد و قبل از ورود آریایی‌ها به ایران در کوهستان‌های جنوب دریاچه ارومیه که امروزه موسوم به شاهین دژ، نقده، مهاباد و اشنویه است به واسط آب رودخانه زرینه رود و سیمینه رود طوایفی به نام منایی‌ها سکونت داشته‌اند که در سراسر حوزه شهر میاندوآب به طرف سواحل دریاچه ارومیه تا خاک افشار در شاهین دژ و سواحل زرینه رود و سیمینه رود می‌توان رد پای منائی‌ها ماننایین را دید.

روستاهای شاهین دژ

شاهین‌دژ در قرن هفتم قبل از میلاد آئوکانه (aukane) نامیده شده‌است و در مورد نام صایین‌قلعه طبق تواریخ در دوره ساسانیان عده زیادی از مردم جهت نیایش به آتشکده آذرگشسب واقع در تخت سلیمان در ۳۰ کیلومتری شهر فعلی شاهین دژمی رفتند که بسیاری از این افراد از بزرگان و سلاطین ساسانی بوده‌اند که از قبل از رسیدن به آ آتشکده در محل شاهین‌دژ قلعه‌ای جهت استراحت بنا نهاده ونام آن را صایین دژ نهادند.

بعد از ظهور اسلام صائین دژ، صائین قلعه نام گرفت و در دوره پهلوی شاهین دژ نام گرفت و هم‌اکنون نیز به همین نام خوانده می‌شود. با سیری در ایران همراه باشید تا با ادامه روستاهای شاهین دژ آشنا شوید.

روستاهای شاهین دژ

 

 

روستاهای شاهین دژ ( بخش دوم )

روستای ساروجه سفلی

روستای ساروجه سفلی، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. زبان گفتاری مردم این روستا کردی سورانی با لهجه مکریانی می‌باشد.این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌ است.

روستای ساروجه علیا

روستای ساروجه علیا، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. زبان گفتاری مردم این روستا کردی سورانی با لهجه مکریانی می‌باشد.این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۹ نفر بوده‌ است.

روستای سانجود

روستای سانجود، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. سوغات اصلی این روستا تخم مرغ محلی می‌باشد.این روستا در دهستان صفاخانه قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۶ نفر بوده‌ است.

روستای سعیدآباد

روستای سعیدآباد (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کشاور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۷ نفر (۷۶ خانوار) بوده‌است.

روستای سلیمان‌آباد

روستای سلیمان‌آباد (شاهین‌دژ)، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان صفاخانه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۲ نفر (۹۰ خانوار) بوده‌است.

شهرک صنعتی

شهرک صنعتی شاهین دژ از توابع دهستان محمودآباد بخش مرکزی واقع در استان آذربایجان غربی در ۴ کیلومتری جاده میاندوآب در شمال غرب شهر شاهین دژ قرار دارد این شهرک در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد.

روستای صفاخانه

روستای صفاخانه روستایی از دهستان صفاخانه، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی شاهین‌دژ و ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی بوکان قرار دارد. این روستا مرکز دهستان صفاخانه است. اکثریت مردم صفاخانه کرد و سنی شافعی مذهب هستند و به زبان کردی سورانی صحبت می‌کنند.

روستاهای شاهین دژ

روستای صفیارخان

روستای صفیارخان، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان صفاخانه قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌ است.

روستای صورین

روستای صورین روستایی از دهستان چهاردولی، بخش کشاورز، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۲۶ کیلومتری شرق شهر کشاورز قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۶۵۷ نفر و ۱۴۶ خانوار بوده‌است

روستای طوماراغاج

روستای طوماراغاج، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۶ نفر بوده‌ است.

روستای ظاهرکندی

روستای ظاهر کندی روستایی از دهستان چهاردولی، بخش کشاورز، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۲۶ کیلومتری شمال شرق شاهین‌دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۷۰۳ نفر و ۱۳۸ خانوار بوده‌است

روستای عباس‌بلاغی

روستای عباس‌بلاغی، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۵ نفر (۱۰۶ خانوار) بوده‌است.

روستای عثمان‌اولن

روستای عثمان‌اولن، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌ است.

روستای علی آباد

روستای علی‌آباد (شاهین‌دژ)، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان صفاخانه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر (۲۶ خانوار) بوده‌است.

روستای عقربلو

روستای عقربلو، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌ است.

سنگ نگاره های عقربلو ، نقشهایی هستند که در نزدیکی شهر شاهین دژ بر روی سنگها حکاکی شده اند . سنگ نگاره های این منطقه از نوع کنده کاری و متعلق به دوران نوسنگی می باشند. این نگاره ها نه تنها دارای نقش مایه های متنوع انسانی، حیوانی و نمادین هستند بلکه از نظر قدمت نیز اهمیت بسزایی دارند. بر این اساس بنظر می رسد نگاره های منطقه عقربلو می تواند فرصت مغتنمی در جهت افزایش بهرره وری های فرهنگی و توسعه گردشگری کشور باشد. لازم به یادآوری است که این سنگ نگاره به ثبت ملی رسیده است.

در حدود ۵۰۰ متری شمال روستای عقربلو صخره ‌ای وجود دارد که دارای سطحی صاف وصیقلی است. درضلع شرقی این سطوح آثار حجاری انسان عصر شکار به چشم می ‌خورد. این نقوش تصاویر زیبایی از چند بزکوهی و یک سری علائم دیگر را به تصویر کشیده است. اطلاعات دقیقی از زمان ایجاد این نقوش در دست نیست اما احتمال داده می شود که مربوط به دوره پارینه سنگی باشند. این نقوش معمولاً آرزوهای نقاش را به تصویر می ‌کشد، وجود این نگاره ها نشان از دیرینگی سکونت انسان در این مناطق دارد.کنده‌­نگاره­‌های عقربلو به طور کلی به چهار دسته نقوش حیوانی، نقوش انسانی (صحنه­‌های تلفیقی و صحنه‌­های شکار)، نقوش هندسی و نقوش ابزارآلات (تیر وکمان و عصا یا نیزه) تقسیم می‌­شوند.

روستاهای شاهین دژ

روستای غیب‌علی

روستای غیب‌علی، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. زبان گفتاری مردم این روستا کردی سورانی بالهجهٔ مکریانی می‌باشد.این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌ است.

روستای فتح‌آباد

روستای فتح‌آباد (شاهین‌دژ)، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۱ نفر (۹۷ خانوار) بوده‌است.

روستای قازان لو

روستای قازان‌لو روستایی از دهستان کشاورز، بخش کشاورز، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در شمال غرب شاهین دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۸۴۸ نفر و ۱۷۷ خانوار بوده‌است.

روستای قالقانلو

روستای قالقانلو یک روستا در ایران است که در دهستان چهاردولی (شاهین‌دژ) واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌ است.همچنان با سیری در ایران همراه باشیدتا با دیگر روستاهای شاهین دژ آشنا شوید.

روستای قبان‌کندی

روستای قبان‌کندی، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کشاور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰۶ نفر بوده‌ است.

روستای قدیم

روستای قدیم، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۸ نفر (۳۶ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌اوغلان

روستای قره‌اوغلان، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌ است.

روستای قره‌بلاغ سفلی

روستای قره‌بلاغ سفلی، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. زبان گفتاری مردم کردی چهاردولی و ترکی آذربایجانی می‌باشد.این روستا در دهستان کشاور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱ نفر (۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌بلاغ علیا

روستای قره‌بلاغ علیا، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. زبان گفتاری مردم کردی چهاردولی و ترکی آذری است.این روستا در دهستان کشاور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۰ نفر (۴۹ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌تپه

روستای قره‌تپه، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳۱ نفر (۱۳۷ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌زاغ

روستای قره‌زاغ، روستایی از توابع دهستان هولاسو بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در [دهستان آغاجاری] و ۲۵ کیلومتری شهرستان شاهین دژ قرار دارد که براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۱۹۰ نفر (۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌قویونلو

روستای قره‌قویونلو (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کشاور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹۱ نفر (۱۶۴ خانوار) بوده‌است. روستای قره قویونلو در قسمت شمالی شهرستان شاهین دژ و در قسمت شرقی شهر کشاورز قرار دارد. مردم روستای قره قویونلو به زبان ترکی صحبت می‌کنند و همگی اهل تشیع هستند. بادام،گردو،سیب، گندم، جو، یونجه ،و گیاهان علوفه ای مهم‌ترین محصولات روستا هستند.

روستای قره‌قیه

روستای قره قیه روستایی از دهستان چهاردولی، بخش کشاورز، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در شمال شرق شاهین دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۴۶۵ نفر و ۹۳ خانوار بوده‌است.

روستای قزل‌قبر

روستای قزل‌قبر، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌ است.

روستای قزل‌قیه سفلی

روستای قزل‌قیه سفلی، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۱ نفر (۴۸ خانوار) بوده‌است. این روستا در فاصلۀ ۲۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شاهین دژ واقع شده‌است.

روستای قزل‌قیه علیا

روستای قزل‌قیه علیا، روستایی است از روستاهای شاهین دژ از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۴ نفر (۳۴ خانوار) بوده‌است.

روستای قزل‌قیه وسطی

روستای قزل‌قیه‌وسطی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌ است.

روستای قشلاق‌بختیار

روستای قشلاق‌بختیار (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۰ نفر (۹۰ خانوار) بوده‌است.

روستای قطور

روستای قطور روستایی از دهستان چهاردولی، بخش کشاورز، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۲۴ کیلومتری شمال شرق شهر کشاورز قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۹۵، برابر با ۶۴۲ نفر ۱۷۸ خانوار بوده‌است که به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند.

روستای قلعه‌قورینه

روستای قلعه‌قورینه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌ است.

روستای قوزلوجه

روستای قوزلوجه (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۰ نفر (۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای قوزلوی افشار

روستای قوزلوی افشار روستایی از دهستان صفاخانه، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۲۳ کیلومتری جنوب شرقی شاهین‌دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۱۷۵۷ نفر و ۳۳۶ خانوار بوده‌است، سوغات این روستا لوبیا است .

روستای قوزلوی سفلی

روستای قوزلوی سفلی (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر (۳۱ خانوار) بوده‌است.

روستای قوزلوی علیا

روستای قوزلوی علیا (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ در استان آذربایجان غربی ایران است اما این روستا سوغاتی ندارد اما به گفته روستایان این روستا سوغات های زرشک ، گردو است.این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۶ نفر (۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای قولانجق

روستای قولانجق، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کشاور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱ نفر بوده‌ است.

روستای قویجق

روستای قویجق (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای قیزکرپی

روستای قیزکرپی (شاهین‌دژ) روستایی از دهستان هولاسو، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در جنوب شهر شاهین دژ قرار دارد.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای شاهین دژ آشنا شوید.

روستای قینرجه

روستای قینرجه (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۱ نفر (۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای کانی‌سنجود

روستای کانی‌سنجود، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. زبان گفتاری مردم این روستا کردی سورانی با لهجه مکریانی می‌باشد. در شمال شرقی روستای کانی سنجود کوه فرهاد تاش قرار دارد.
این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰ نفر (۸خانوار) بوده‌است.

روستای کران

روستای کران (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱ نفر (۱۵ خانوار) بوده‌است.

روستای کردکندی

روستای کردکندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ در استان آذربایجان غربی ایران است که عموم اهالی روستا کرد زبان هستند و به شغل دامداری و کشاورزی مشغول می‌باشند.این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸۸ نفر (۱۰۳ خانوار) بوده‌است.

روستای کرکره

روستای کرکره (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر (۳۰ خانوار) بوده‌است.

روستای کوسه

روستای کوسه روستایی از دهستان چهاردولی، بخش کشاورز، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۲۹ کیلومتری شرقی شاهین دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۱۱۶ نفر و ۲۹ خانوار بوده‌است.

روستای کهریز

روستای کهریز (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر (۳۱ خانوار) بوده‌است.

روستای کهل سفلی

روستای کهل سفلی یا کویل روستایی از دهستان چهاردولی، بخش کشاورز، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی است و در شش کیلومتری شمال شاهین‌دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۹۶ نفر و ۲۴ خانوار بوده‌است.

روستای کهل علیا

روستای کهل علیا، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۳ نفر بوده‌ است.

روستای گچی‌قلعه‌سی

روستای گچی‌قلعه‌سی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان صفاخانه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۳ نفر بوده‌ است.

روستای گدکلو

روستای گدکلو (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۷ نفر (۴۸ خانوار) بوده‌است.

روستای گل چرمو

روستای گل‌چرمو روستایی از دهستان صفاخانه، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی است.

روستای گلی

روستای گلی (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کشاور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۹ نفر (۴۷ خانوار) بوده‌است.

روستای گوزل بلاغ

روستای گوزل بلاغ روستایی از دهستان صفاخانه، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی شاهین‌دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۶۶۷ نفر و ۱۳۶ خانوار بوده‌است.

روستای گولی

روستای گولی، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.۲۳

روستای لیلک‌آباد

روستای لیلک‌آباد، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر (۲۳ خانوار) بوده‌است.

روستای مامالو

روستای روستایی از دهستان هولاسو، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۸ کیلومتری شمال شرق شاهین‌دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۷۶۹ نفر و ۱۷۳ خانوار بوده‌است.

روستای محمدآباد

روستای محمدآباد (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کشاور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۰ نفر (۵۶ خانوار) بوده‌است.

روستای محمودآباد سفلی

روستای محمودآباد سفلی (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۴ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

روستاهای شاهین دژ

روستای محمودآباد علیا

روستای محمودآباد علیا (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲۱ نفر (۷۱ خانوار) بوده‌است.

روستای مراجل

روستای مراجل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان هولاسو قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌ است.

روستای مستان‌آباد

روستای مستان‌آباد (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۸ نفر (۳۵ خانوار) بوده‌است.

روستای مقبول

روستای مقبول، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای منبر

روستای منبر روستایی از دهستان هولاسو، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در جنوب شرقی شاهین دژ قرار دارد.جمعیت این روستا در سال ۱۳۹۰، برابر با ۵۲۶ نفر و ۱۱۴ خانوار بوده‌است.

روستای موشان‌دره

روستای موشان‌دره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای نجار

روستای نجار روستایی از دهستان کشاورز، بخش کشاورز، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۱ کیلومتری غرب شهر کشاورز قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۸۰۱ نفر و ۲۰۲ خانوار بوده‌است.

روستای نوروزآباد

روستای نوروزآباد (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۶ نفر (۶۸ خانوار) بوده‌است.

روستای نوروزلو

روستای نوروزلو (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چهاردولی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲ نفر (۴ خانوار) بوده‌است.

روستای هاچه سو

روستای هاچه‌سو روستایی از دهستان هولاسو، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۴ کیلومتری شرق شاهین دژ قرار دارد. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵ برابر با ۱۵۲۲ نفر و ۳۹۹ خانوار بوده‌است.

روستای هولاسو

روستای شهرک هولاسو، مرکز دهستان هولاسو از بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر شاهین دژ قرار دارد. جمعیت شهرک هولاسو در سال ۱۳۸۵، برابر با ۱۵۲۱ نفر و ۴۱۱ خانوار بوده‌است.

روستاهای شاهین دژ

روستای ینگجه

روستای ینگجه نام روستایی از دهستان هولاسو، بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی است. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۳۲۷ نفر و ۵۹ خانوار بوده‌است.

روستای ینگی‌آباد

روستای ینگی‌آباد روستایی از دهستان محمودآباد بخش مرکزی، شهرستان شاهین‌دژ، استان آذربایجان غربی در ۶ کیلومتری شمال غرب شاهین‌دژ قرار دارد. مردم این روستا از به زبان چاردولی تکلم دارند. جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵، برابر با ۷۷۴ نفر و ۱۸۲ خانوار بوده‌است.

روستای ینگی‌ارخ

روستای ینگی‌ارخ (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان محمودآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۶ نفر (۹۳ خانوار) بوده‌است.

روستای یوسف‌کندی

روستای یوسف‌کندی (شاهین‌دژ)، روستایی از توابع بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کشاورز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر (۷۹ خانوار) بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *