رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ خرداد ۱۳۹۷

رودخانه قزل اوزن خلخال

لینک این مطلب کپی شد!

معروفترین و پر آب ترین رودخانه شهرستان خلخال است که در قسمت غربی شهرستان خلخال و در بخش خورش رستم از شمال به جنوب در جریان بوده و بعلت ارتفاع نسبتا زیاد روستاهای اطراف آن ، استفاده از آب آن برای اغلب روستاها میسر نیست . این رودخانه از ارتفاعات کردستان سرچشمه می گیرد که پس از گذر از مسیر های پر پیچ و خم کردستان و آذربایجان شرقی به حوزه خلخال وارد شده و پس از گذر از آن به سد منجیل میریزد که در ادامه با نام سفید رود به دریای خزر می ریزد .اخیرا مسأله حقابه استان اردبیل از قزل اوزن در استان اردبیل مطرح شده که امیدواریم مردم منطقه خلخال به حق واقعی خودشان برسند.
رودخانه قزل اوزن نه تنها برکت و آبادانی را به استان زنجان هدیه کرده، بلکه کشتزارها و باغ های سرسبز کناره های آن جلوه بسیار زیبایی را در طول چهار فصل به نمایش می گذارند و دوستداران طبیعت را به سوی خود جذب می کنند. همین امر بر ارزش های توریستی رودخانه قزل اوزن در کنار ارزش های اقتصادی آن تاکید می کند.
این پل بر روی رودخانه قزل اوزن محل تلاقی رودخانه فیروزآباد و قزل اوزن در محله آتاش چمی احداث شده که حدود ۵ کیلومتر بالاتر از پل فلزی قدیمی به سمت بالای رودخانه در حاشیه جاده اردبیل سرچم واقع شده است. که از شهر هشجین حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد(( ۵ کیلومتر از پل رودخانه قزل اوزن به سمت اردبیل ))

ghezelozan1 رودخانه قزل اوزن خلخال

ghezelozan2 رودخانه قزل اوزن خلخال

ghezelozan3 رودخانه قزل اوزن خلخال

ghezelozan4 رودخانه قزل اوزن خلخال

ghezelozan5 رودخانه قزل اوزن خلخال

ghezelozan6 رودخانه قزل اوزن خلخال

ghezelozan7 رودخانه قزل اوزن خلخال

           
 

نظر کاربران :

  • علی قربانی

    باسلام..اصلا فکر نمی کردم توایران پل عابر به این بزرگی باشه….واقعا” زحمت کشیدید برای این برنامه….سپاس

    ۱۱ مهر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    روزانه پر آبی هست که پر از ماهی هست و ماهیگیری هم آزاده.یک پل معلق هم بر روی رود ساخته شده که بسیار مرتفع و هیجان انگیز هست.و البته ترسناک

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    رود خانه زيبايي است البته پل معلق بسيار جذاب هيجان انگيز عالي واسه كساني كه عاشق هيجان هستن

    ۵ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *