جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رشد ۲۴ درصدی بازدید از مراکز گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۹ مرداد ۱۳۹۶

تهران- ایرنا- آمار بازدید از مراکز گردشگری نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می دهد. مجموع آمار بازدید گردشگران از مراکز گردشگری ۱۳۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۲۰ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، رسانه ها در تازه ترین گزارش های خود از رشد آمار گردشگری داخلی، همچنین رشد چشمگیرصادرات فولاد، افزایش ساخت قطعات خودرو در داخل، مشکلات بازار اجاره مسکن و واحد پول جدید از مهمترین محورهای توجه این رسانه ها در هفته گذشته بود.

**رشد آمار گردشگری داخلی
آمار گردشگری و بازدید از مراکز گردشگری نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می دهد. «مرتضی رحمانی موحد» رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، آمار گردشگران داخلی در ۴ ماه نخست امسال براساس شمار اقامت و بازدید گردشگران از جاذبه‌ها را اعلام کرد.
با اعلام آخرین گزارش آماری گردشگران داخلی در بازه زمانی اول فروردین ماه تا هفدهم تیرماه اظهار کرد: براساس آمار ثبت شده، مجموع اقامت‌کنندگان در واحدهای اقامتی کشور ۸۰میلیون و ۱۰۷ هزار و ۳۴۵ نفر-شب بوده که این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۲۳ درصد رشد همراه شده است.
همچنین به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مجموع آمار بازدید گردشگران از مراکز گردشگری نیز ۱۳۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۲۰ بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است. براساس آمار استعلام شده از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مدت مشابه سال قبل ۶۵ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۱۸ نفر-شب اقامت و ۱۰۸ میلیون و۳۶۱ هزار و۴۵۷ بازدید گردشگران از مراکز گردشگری ثبت شده است.
به گفته برخی کارشناسان، دلیل رشد قابل ملاحظه آمار ۴ ماه نخست امسال این است که تعطیلات عید فطر در سال ۹۵ در آمار ۴ ماه نخست قرار نگرفته اما امسال در این مدت زمان قرار گرفته و رشد ۲۳ درصدی در سال جاری را نشان می‌دهد. این کارشناسان با اشاره به اینکه این آمار به شکل تجمیعی صورت گرفته، خاطرنشان می‌کنند که ممکن است تا پایان تابستان و با کاهش درصد سفرها میزان این آمار تعدیل شود.
این استدلال در حالی مطرح می‌شود که آمار ۴ ماه نخست سال‌های ۹۵ و ۹۶ در بازه زمانی اول فروردین تا ۱۷ تیر برآورد شده و بر این اساس ۲ روز از ۳ روز تعطیلات عید فطر که به آن اشاره شده نیز در همین بازه زمانی ۴ ماهه قرار می‌ گرفته است.

گردشگری11 رشد 24 درصدی بازدید از مراکز گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *