جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راه های مبتلا نشدن به بیماری در سفر

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ اسفند ۱۳۹۶

ابتلا به بیماری در طول سفر می تواند مسافرت شما را خراب کند.از این رو بهترین راه درمان بیماری پیشگیری از آن است.در این مقاله چندین راه برای مقابله با ابتلا به بیماری گفته شده است:

راه های مبتلا نشدن به بیماری در سفر

۱. آب نوشیدنی
به طور کلی آب بسیاری از مناطق جهان آلوده می باشد.پس بهترین راه خریدن و نوشیدن آب بطری بسته بندی شده و بهداشتی است. این آبها عمدتا تصفیه شده و برای معده های ضعیف هم ایجاد مشکل نمی کند.با این حال مراقب باشید که بطری آب را از مکانی معتبر و تمیز تهیه کنید.

در مسافرت از تکه های یخ استفاده نکنید. زیرا نمی دانید آب مصرفی در آنها از چه نوعی بوده است.

۲. خوردن مواد غذایی شسته شده در آب
گاه ممکن است مواد غذایی را استفاده کنید که در آب مثلا آب حوضچه شسته شده باشد.پس این مواد نیز می توانند حاوی باکتری باشند.معمولا سبزیجات مانند کاهو؛پیاز و….که در زمین کشت شده و بعد از آن نیاز به شست وشو دارند و به صورت خام نیز مورد استفاده قرار می گیرند می توانند دارای همان باکتری های آب باشند.پس سعی کنید در طول سفر از خوردن این مواد غذایی خودداری کنید.

۳. نوشیدن در لیوان های کثیف موجود در اتاق هتل
بسیاری از مردم مشاهده کرده اند که خدمه ی هتل برای تمیز کردن لیوان ها از اسپری مخصوص یا دستمالی نمناک استفاده می کنند.میکروب هایی که احتمالا وجود دارند با این روش ها از بین نمی روند بلکه باید کامل مورد شست وشو قرار گیرند.پس اکیدا از استفاده ی این لیوان ها در اتاقتان خودداری کنید.

۴. نگذارید بدنتان به کم آبی دچار شود مخصوصا در پرواز

بدن شما به آب کافی نیاز دارد و کم آبی بدن می توانند باعث خستگی و همچنین پایین آمدن مقاومت بدن در برابر باکتری ها شود.به خاطر داشته باشید که برخی نوشیدنی ها مانند قهوه به کم آبی بدن شما کمک نخواهد کرد .پس بهتر است از آب زیاد استفاده کنید.

۶. تغییر دادن رژیم غذایی

خوردن و نوشیدن مانند مردم محلی یک بخش ضروری و بسیار رضایت بخش از سفر است؛گذشتن از بدست آوردن این تجربه بسیار دشوار است.به این منظور باید کمی رژیم غذایی خود را تغییر دهید.فرض کنید شخصی در منزل اکثرا از میوه و سبزیجات استفاده می کند اما در مسافرت در وعده های غذایی همیشه از کباب و گوشت استفاده می کند.تجربه ی خوردن غذاهای محلی می تواند بسیار لذت بخش باشد اما حواستان را جمع کنید که از کنترل خارج نشود.

۷. غذا خوردن در یک رستوران خلوت
مواد غذایی آلوده و فاسد برای چند روز می تواند شما را در مسافرت زمین گیر و یا حتی بدترکند. یک شاخص خوب برای تشخیص دادن خوبی رستوران این است که ببینید چقدر از سوی مردم مورد توجه قرار گرفته و مشتری دارد.رستوران هایی که بیشتر دارای شهرت هستند بیشتر به خدشه دار شدن نامشان توجه می کنند و موارد آلودگی کمتر در آنها دیده می شود.

۸. خوردن غذاهای آب پزو پوست کنده
تجربه ی مسافران ثابت کرده، زمانی که در شک هستید از غذاهای پوست کنده و آب پز استفاده کنید. جوشانده شدن باعث از بین رفتن میکروب ها می شود.

۹. خوردن کافئین برای ایجاد توازن
ممکن است هواپیمای شما داری تاخیر باشد یا دارای استرس باشید،می توانید یک قهوه به همان منوال که در خانه مصرف می کنید؛بنوشید تا خاطری آسوده پیدا کنید و از پیش آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

۱۰. از دست دادن خواب
علاوه بر کم آبی بدن دومین مشکلی که می تواند به سریع بیمار شدن شما کمک کند کم خوابی در طول سفر است.خواب موثر ترین سلاح برای جلوگیری از ابتلا به بیماری یا مبارزه با آن است.

۱۱. همراه داشتن داروها
هنگام مسافرت موانعی مانند ندانستن زبان یا نام تجاری داروها کار را برای خریدن دارو مشکل می کند.پس چند داروی ضروری را همراه خود ببرید.داروهایی را هم که دکتر تجویز می کند حتما با خود ببرید.

۱۲. ضدعفونی کردن دست ها

در هنگام گشت و گذار ممکن است دست شما به خیلی جاها برخورد کند؛مخصوصا کودکان.پس قبل از قرار دادن دست ها در دهان یا خوردن چیزی دستها را ضدعفونی کنید.مهمترین عضو برای انتقال میکروب دست ها هستند.پس هر ساعتی هر زمانی که بدست آوردید دست ها را مورد شست شو قرار دهید.

۱۳. شناختن سیستم ایمنی بدن خود

شکم عضوی است که اگر به باکتری مبتلا شود سریعا واکنش نشان می دهد.عفونت شکم از طریق مصرف آنتی بیوتیک حل می شود اما در این هنگام سریعا به پزشک مراجعه کنید.قبل از سفر نیز می توانید با پزشکتان مشورت کنید،راجب مقصد تحقیق کنید و انتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک زا همراه داشته باشید.

۱۴. حفاظت در برابر آفتاب
قرار گرقتن در معرض آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب می توانند منجر به سوخته شدن پوست و خارش آن شود.جدا از این مسئله می تواند گرمازدگی را نیز برای شما به ارمغان بیاورد.پس سعی کنید ساعات پایانی روز بیشتر بیرون بروید و آب زیاد بنوشید.

۱۵. شنا در آب آلوده
با دیدن دریاچه ای زیبا هرکسی برای شنا وسوسه می شود.اما باید بدانید که آیا این آب آلوده است یا خیر؟ممکن است در مکانی که بهداشت آن مورد تایید قرار نگرفته مردم محلی به راحتی شنا کنند اما شما که مسافر هستید و بدن شما به آن شرایط آب و هوایی عادت ندارد از این کار پرهیز کنید.

۱۶. انجام واکسیناسیون

قبل از مسافرت از طریق وب سایت ها واکسنی که برای ورود به کشوری نیاز است را چک کنید و اگر واکسنی نیاز است حتما استفاده تا از ایمنی بدن خود محافظت کنید.

بیمار نشدن در سفر راه های مبتلا نشدن به بیماری در سفر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *