جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راه‌اندازی صندوق توسعه « گردشگری سلامت »

تاریخ بروزرسانی :
۶ آذر ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۶ – عضو هیأت مدیره‌ی انجمن گردشگری ایران خواستار راه‌اندازی صندوق توسعه‌ی گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خراسان رضوی، دکتر عبدالله یونسی در دومین روز همایش گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، اظهار کرد: باید تمام امکانات درمانی، بهداشتی و آخرین نمونه‌های تحقیقات پزشکی در فضایی در قالب شهرک سلامت تعریف شود. جمعیت کشورها در حال افزایش است و از آنجا که کشورها با هم در ارتباط هستند، باید محلی باشد تا تمام امکانات را در اختیار قرار دهد.

او با اشاره به این‌که زمان برای بیماران، بسیار ارزشمند است، یادآوری کرد: بیماران برای پیدا کردن بیمارستان خوب نباید زمان زیادی صرف کنند و شهرک‌های سلامت می‌توانند این معضل را حل کنند.

وی با بیان این‌که فردی که برای درمان از منطقه‌ای به منطقه دیگر می‌رود، نیازمند هزینه‌های جانبی دیگر است، گفت: در این بین، بخش‌های دیگری از جمله شرکت‌های مسافرتی، شرکت‌های بیمه‌یی و داروخانه‌ها درگیر می‌شوند. حتی اگر خانه‌های مسکونی در شهرک سلامت ایجاد شوند، بیماران می‌توانند با نظارت پزشک در خانه‌ی خود تحت مراقبت باشند.

او اظهار کرد: شهرک‌های سلامت در کشورهای دیگر برای ثروتمندان است، اما در ایران ایجاد شهرک سلامت باید برای تمام اقشار باشد.

یونسی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید به‌دنبال تشکیل صندوق توسعه‌ی گردشگری سلامت باشند که ۱۰۰میلیون دلار برای آن پیش‌بینی شده است و ۵۰ درصد آن را باید کشورهای اسلامی سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: ۱۰۰ هکتار زمین در کنار فرودگاه آزادی هشتگرد تهران برای احداث شهرک‌های سلامت در اختیار داریم. امیدواریم راه‌اندازی این صندوق هرچه زودتر مصوب شود.
medical tourism راه‌اندازی صندوق توسعه « گردشگری سلامت »

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد