جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دوچرخه سواری در هرمز

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

همانطور که می دانید جزایر جنوبی ایران مکانهای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت هستند و آرامش و آب و هوا و دریای تمیزی که دارد خیلی ها را به سمت خود می کشاند . در میان این جزایر جزیره هرمز یکی از معروفترین جزایر می باشد . جزیره‌ای بیضی‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس که به دلیل مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس نامیده می‌شود. با مساحت ۴۲ کیلومتر مربع، این جزیره در هشت کیلومتری مرکز استان هرمزگان قرار دارد. وجود کانی‌ها و سنگ‌های زیبا، لقب موزه زمین‌شناسی و بهشت زمین‌شناسان را به این جزیره بخشیده است. به جرات می توان گفت جزیره هرمز جزیره رنگ ها و شگفتی ها است که با یک فرهنگ کاملا متفاوت وقتی به آن وارد می شوید انگار که وارد سیاره ای دیگر شده اید . جالب است بدانید که خاک جزیره هرمز به هفتاد رنگ در می آید و عجیب تر اینکه خاک خوراکی در این جزیره وجود دارد. برخی از جاهای دیدنی جزیره هرمز شامل غار الهه نمک فیروزه‌‌ای، دره رنگین‌ کمان، ساحل سرخ، دره مجسمه‌ها و موزه دکتر نادعلیان می‌شود.

دوچرخه سواری در هرمز دوچرخه سواری در هرمز

چگونه به جزیره هرمز برویم

برای رفتن به جزیره هرمز شما لازم است در ابتدا با پرواز قشم، پرواز بندرعباس یا قطار بندرعباس خود را به جزیره قشم یا بندرعباس برسانید و پس از آن از طریق اسکله حقانی قشم یا اسکله بندرعباس با اتوبوس دریایی یا همان شناور می توانید به جزیره هرمز برسید و گشت و گذار خود را آغاز کنید.

چگونه دوچرخه خود را به هرمز ببریم

بهترین راه حمل دوچرخه این است که اجزای آن را از هم باز کنید، داخل جعبه گذاشته و به باربری قطار بندرعباس تحویل دهید. حتی شما می توانید یکروز زودتر دوچرخه خود را با قطار بفرستید و خودتان با پرواز به بندرعباس بروید.

کرایه دوچرخه در هرمز

برای بازدید از مکان های دیدنی جزیره هرمز می‌توانید دوچرخه کرایه کرده و سرتاسر این جزیره را بگردید و از آن‌ مکان ها دیدن کنید. اگر دوچرخه سواری بلد هستید پیشنهاد می‌شود که یک دستگاه اجاره کنید و خودتان دور این جزیره را بزنید که در این صورت می‌توانید در مدت ۴ یا ۵ ساعت از کل مکان های گردشگری و باستانی این جزیره دیدن کنید. در صورت خرابی دوچرخه‌ نگران نباشید زیرا پشتیبانی دارند و با یک تماس تلفنی دوچرخه دیگری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دوچرخه سواری در هرمز 1 دوچرخه سواری در هرمز

مسافت دوچرخه سواری دور جزیره هرمز

دوچرخه‌ سواری دور جزیره‌ ی ۲۴ کیلومتری روی جاده های رنگی و با پس زمینه موسیقی دریا، یکی از تفریحاتی‌ بی نظیری است که در جزیره زیبای هرمز خواهید داشت. البته موقع دوچرخه‌سواری احتیاط کنید چون با سربالایی‌ های تندی مواجه خواهید شد. ضمن این که دوچرخه‌ های کرایه ای خیلی حرفه‌ای نیستند مگر اینکه دوچرخه‌ شخصی خود را همراه داشته باشید.

بهترین زمان دوچرخه سواری در هرمز

بهترین موقع سال برای دوچرخه سواری در جزیره هرمز فصل زمستان است. هنگامی که هوا خنک تر شده ، توی آسمون ابرها دیده میشوند، گاهاً باران هم نم نم میبارد و در کل خورشید و گرمایش کم سو می تابند .

محل کرایه دوچرخه در هرمز

بعد از رسیدن به جزیره، در حدود صدمتری اسکله، بازارچه ی کوچیکی هست که یکی از مغازه هایش به گردشگران و توریست ها دوچرخه کرایه می دهد.علاوه بر آن در میدان اصلی هرمز نیز مغازه ای وجود دارد که جلوی درب آن دوچرخه ها پارک هستند و می توانید آن ها را اجرا کنید.

نکاتی که پیش از کرایه دوچرخه در هرمز باید رعایت کنید:
قبل از هر چیز حواستان باشد، دوچرخه ای که کرایه می کنید ترمزهای سالم و قوی داشته باشد تا در سراشیبی های مسیر با مشکل روبرو نشوید. می توانید دوری با دوچرخه بزنید و وضعیت کلی اش را بررسی کنید اگر دوچرخه نظر شما را جلب نکرد همان موقع عوضش کنید.
به این نکته نیز توجه کنید که تمام پول کرایه را باید همان اول کار بپردازید.
محدودیت استفاده برای بانوان وجود ندارد.
در مسیر می توانید از غرفه های کنار جاذبه های گردشگری خوراکی تهیه کنید، اما بهتر ایت حتما آب همراه خود داشته باشید.
هرجایی از مسیر که خسته شدید یا به هر دلیلی مایل به برگشت بودین، میتوانید موتور سه چرخ بگیرید، دوچرخه را سوار آن کنید و برگردید.

دوچرخه سواری در هرمز 2 دوچرخه سواری در هرمز

ساحل سرخ هرمزمسیر دوچرخه سواری هرمز

هرمز یه جزیره ی دایره ای شکل با نقشه ای زیبا که جاده دور اون حدود ۲۴ کیلومتر است . منطقه مسکونی هرمز در شمال جزیره و درست روبروی سرزمین اصلی ایران واقع شده است. از ساحل هرمز ، ساختمان های بندرعباس به وضوح دیده میشوند.

برنامه دوچرخه سواری در جزیره هرمز حدودی ۴ساعت پیش بینی میشود اما همین چند ساعت دوچرخه سواری ، آن هم وقتی که ۵۰ درصد مسیراز بین تپه ها و کوه های کوچک عبور میکند، این موضوع یعنی جاده تا دلتان بخواهد سربالایی و سر پائینی دارد و از طرفی وزش باد از روبرو هم مساله ای است که سبب شده دوچرخه سواری در این منطقه ، اصلاً کار راحتی نباشد. این نکات بیانگر این است که به هیچ وجه نباید فکر کرد دوچرخه سواری در جزیره هرمز تجربه ای به شیکی و راحتی تجربه ی دوچرخه سواری در جزیره کیش باشد. پس توصیه میکنیم برای انجام اینکار اگر بدن آماده و ورزشکاری ندارید، همان درب ورودی اسکله ی هرمز یک سری ماشین ، موتور و موتور وانتی فراهم است که می توانید با مقداری پول، گشتن دور جزیره ی هرمز را بی دردسرتر انجام بدید. اگر نه، واقعاً تصمیم دارید هر طور که شده با دوچرخه خودتان را به ساحل جنوبی جزیره جاییکه ساختمان های سازمان محیط زیست قرار دارد، برسانید ، پیشنهاد دوم طبق نظر افراد با تجربه این است که مسیر سمت چپ را انتخاب کنید، وقتی از شمال جزیره به سمت جنوب می ایستید ، از طرف چپ شروع به رکاب زنی کنید که مسافت کمتری هم داره و از همان مسیر هم برگردید که تقریباً صاف و یک دسته حالا هر چند که دیگر توی این مسیر باید قید جاده آسفالت رو بزنید. اهمیت فوق العاده زیاد تقسیم انرژی در دوچرخه سواری از تجربه های مهمی است که دراین تور دوچرخه سواری به آن خواهید رسید. شاید شما شاید بتوانید تا میانه های سربالایی های خیلی شدید را هم رکاب بزنید ، مشروط بر اینکه انرژی لازم برای اینکار را قبلاً از دست نداده باشید. تجربه دوچرخه سواری دور جزیره هرمز دست کمی از دوچرخه سواری در مرحله ی کوهستان مسابقات بین المللی ندارد!

خبر خوبی که میتوان به آن اشاره کرد این است که به تازگی پیست دوچرخه سواری ویژه ای در ورودی جزیره هرمز توسط اداره راه و ترابری احداث شده است.

۱۰۰ دستگاه دوچرخه برای استفاده گردشگران و مسافران نوروزی به این جزیره توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خریداری شده است.

پیست دوچرخه سواری گردشگری هرمز توسط سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی راه اندازی شده و با افتتاح پیست دوچرخه سواری گردشگری در جزیره هرمز امید است که گردشگری دریایی در کشور توسعه یابد.

با همه ی سختی ها و مشکلات روبرو در مسیر دوچرخه سواری جزیره هرمز، انقدر مناظر زیبایی را در طول مسیر خود مشاهده می کنید که سختی های مسیر را فراموش خواهید کرد و تجربه ای جذاب و فراموش نشدنی برای شما رقم زده خواهد شد.

علاوه بر دوچرخه سواری فردی این امکان نیز وجود دارد که با ثبت نام در تورهای دوچرخه سواری به مقصد جزایر جنوبی که معمولا در ماه های دی و بهمن هرسال در سراسر ایران برگزار می شود تجربه ی یک سفر دسته جمعی با علاقمندان دوچرخه سواری را کسب کنید و حسابی خوش بگذرانید.

دوچرخه سواری در هرمز 3 1 دوچرخه سواری در هرمز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد