رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

دشت لاله‌های روستای کندر

لینک این مطلب کپی شد!

دشت لاله‌های روستای کندردر فصل بهار بسیار دیدنی ست .روستای کُندر شما را به تماشای جشنی از لاله‌های رنگارنگ فرا می‌خواند. برای دیدن این دشت رویایی باید به استان البرز و شهر کرج سفر کنید. روستای کندر یکی از جاهای خوش آب و هوا و سرسبز در اطراف تهران و کرج است که این روزها می‌توانیم با رفتن به آن‌جا حسابی از دیدن گل‌های لاله رنگارنگ لذت ببریم.

-لاله-های-کندر1 دشت لاله‌های روستای کندر

روستای کندر در فاصله ۲۲ کیلومتری شمال شرقی کرج در استان البرز واقع شده است.برای نخستین بار ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار گل لاله در مساحت ۳/۵ هکتار در منطقه بوم گردی «لزور» این روستا کاشته شده که در بهار امسال به بار نشسته است. با رویش گل های لاله در این منطقه تعدادی از مردم برای دیدن و گردش در این باغ زیبا به این روستا مراجعه می کنند. مجموعه گردشگری باغ لاله لزور در دامنه کوه مشرف به روستای کندر مکانی است برای چشم نوازی بهار. روستای کندر یکی از اماکن تفریحی کرج است که به دلیل نزدیکی به این شهر و پایتخت به یکی از تفرجگاه‌های این دو شهر تبدیل شده است.

-لاله-های-کندر2 دشت لاله‌های روستای کندر

گونه های گیاهی روستا نیز شامل : گون ، تیخک، شکر الاله و همچنین درخت ته که اهالی روستا معتقدند از محکم ترین چوبهای دنیاست. همچنین از کوههای معروف اطراف روستای کندر می توان به :کوه کی خسرو، کوه عمر کوشان، کوه لیزبه دلیل شیب تند به این نام معروف است، کوه سیاه کمر و کوه قبله اشاره نمود.
داستان دشت لاله از همکاری مردمان روستا و علاقه‌مندان به گل و گیاه آغاز می‌شود که تصمیم می‌گیرند با کاشت فرشی از لاله‌ها، زیبایی روستای خود را دو چندان کنند.
البته ناگفته نماند که در گذشته، مردمان این منطقه به کاشت لاله می‌پرداختند. طراح این باغ فردی به نام «پهلوانی» است که با جان و دل و عشق به طبیعت، این دشت را طراحی کرده است و با کمک سرمایه خصوصی فردی به نام «مصطفی» و گروهی به نام «گل الف» آن را به ثمر نشانده‌اند. در کنار برپایی جشنواره‌ی لاله‌ها، از اهداف دیگر این مجموعه؛ تکثیر پیاز انواع لاله، ترویج آن برای جلوگیری از واردات، صادرات لاله و کشت گیاهان دارویی بومی کوه‌های کندر است.

-لاله-های-کندر3 دشت لاله‌های روستای کندر

با سرمایه‌گذاری مصطفی و طراحی آقای پهلوانی و اجرای شرکت گل الف، سرانجام بزرگ‌ترین دشت لاله ایران شکل گرفت و حالا آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به طبیعت و گل و گیاه است. از اهداف تاسیس این مجموعه علاوه‌ بر برگزاری جشنواره لاله‌ها می‌توان به تکثیر و پرورش پیاز انواع گل لاله، جلوگیری از واردات، صادرات لاله و کاشت گیاهان دارویی اشاره کرد. مسئولان این مجموعه بوم‌گردی نام پایتخت لاله‌های ایران را برای آن انتخاب کرده‌اند و در کنار باغ گل‌های لاله، می‌توانید از سایر امکانات تفریحی مجموعه هم استفاده کنید.
در این دشت که بر دامنه‌ی کوهی مشرف بر روستا جا خوش کرده و از دور چشم‌نوازی می‌کند، برای اولین بار دو میلیون و ۱۰۰ هزار پیاز لاله آلیوم و سنبل در ۳۰ نوع واریته لاله در مساحتی حدود سه‌و‌نیم هکتار در عرصه‌ی طبیعی کشت شده‌اند. ۲۰ هزار متر مربع از این عرصه به‌صورت فشرده و ۱۵ هزار متر مربع به‌صورت پراکنده در سه نوع پیاز پیش رس، میان رس و دیررس کشت شده است. مصطفی، مدیر و بنیانگذار مجموعه پایتخت لاله‌های ایران این مجموعه گردشگری و بوم‌گردی را با سرمایه ۷ میلیارد تومانی تاسیس کرده و به طور مستقیم برای ۱۶ نفر شغل ثابت ایجاد کرده‌است. البته طبق گفته مدیر این مجموعه، افراد شاغل در این مرکز به ۴۵ نفر خواهند رسید. باغ گل‌های لاله بخشی از این مجموعه توریستی است که با مشارکت شرکت گل الف ایجاد شده‌است. این شرکت ۷ سال سابقه گل‌کاری در سطح استان البرز را دارد و به‌خوبی توانسته مرزعه گل لاله لزور را در این وسعت ایجاد کند. مدیر پایتخت لاله‌های ایران می‌گوید که هدفش از ایجاد این منطقه گردشگری، آشنایی بازدیدکنندگان با زندگی مردم ۱۰۰ سال پیش ایران است.

فصل مهمانی دشت لاله‌های روستای کندر در فصل بهار آغاز می‌شود و در زمانی کم میزبان شما خواهد بود. پس برای دیدن آن باید فرصت را غنیمت شمارید. تنها در دو ماه ابتدای سال می‌توانید شاهد صحنه‌ای به این زیبایی باشید. در این ایام که ویروس کرونا حتی باعث تعطیلی جشنواره گل کوکنهوف هلند شده، اما خوشبختانه دشت گل‌های لاله لزور همچنان فعالیت دارد و می‌توانید از این منطقه دیدن کنید.

در مجموعه گردشگری پایتخت لاله‌های ایران کلبه‌های خشتی و کاهگلی با سبک وسیاق قدیمی، برای اقامت مسافران ساخته شده‌است. در این کلبه‌ها می‌توانید به جای بخاری و شوفاژ، حس و حال رفتن زیر کرسی و نشستن کنار چراغ نفتی را تجربه کنید. همچنین در این مجموعه می‌توانید به اسب‌سواری و تیراندازی هم بپردازید. اقامتگاه بوم‌گردی این مجموعه ظرفیت پذیرایی و اقامت ۱۶۰ نفر را دارد و در روز نیز تا ۲۵۰ نفر می‌توانند از این مجموعه دیدن کنند. در فضای سبز این مجموعه بوم‌گردی از درختان بومی کوه‌های کندر مثل سنجد و ازگیل استفاده شده‌است.

-لاله-های-کندر4 دشت لاله‌های روستای کندر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *