جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دست آوردهای نمایشگاه فیتور ۲۰۱۴ برای ایران

تاریخ بروزرسانی :
۵ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۵ – سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا در مادرید در حال برگزاری است. البته حضور رییس سازمان میراث و گردشگری در این نمایشگاه با دست آوردهای بسیاری همچون احیای تفاهم نامه های گردشگری ایران و اسپانیا، ورود ایران به عنوان مقصد سفر در بسته های سفر اسپانیا، از سرگیری پرواز مستقیم تهران مادرید همراه بود. دراین میان بر عملیاتی شدن گردشگری ایران و اسپانیا تاکید و از ایران به عنوان بهشت گردشگران فرهنگی نام برده شد.
خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا که از ۲ بهمن آغاز و تا ۶ بهمن‌ در شهر مادرید ادامه خواهد داشت با حضور “محمد علی نجفی” رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دست آوردهای خوبی برای گردشگر کشور به همراه داشت.

نمایشگاه فیتور میزبان وزرا و مسئولان گردشگری بسیاری از کشورهای جهان است. در این میان نجفی در جریان این سفر با نخست وزیر اسپانیا و دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی دیدار و به کوردوبا سفر خواهد کرد.

مراسم افتتاحیه فیتور ۲۰۱۴ با حضور ولیعهد اسپانیا و مقامات عالی‌رتبه اسپانیا و سایر کشورها و سازمان‌های تخصصی گردشگری برگزار شد. معاون رییس جمهور نیز در جریان بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور که با استقبال طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی همراه بود ازغرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید و با تعدادی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه گفت‌وگو کرد.

البته گفته می شود، مرتضی صفاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز نجفی را در این سفر همراهی می کنند.

احیای تفاهم نامه های گردشگری ایران و اسپانیا
نجفی پس از دیدار از نمایشگاه در حاشیه آن با خوزه مانوئل سوریا لوپز وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا دیدار و گفت‌وگو کرد. احیای تفاهم نامه های گردشگری منعقد شده میان ایران و اسپانیا یکی از دست آوردهای این دیدار بود که مورد تاکید مسئولان گردشگری دو کشور قرار گرفت.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید برآنکه گردشگری علاوه بر بعد اقتصادی دارای ابعاد و آثار فرهنگی مهمی است گفت: « دانش و تجربه کشور اسپانیا در زمینه گردشگری می‌تواند کمک زیادی برای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص باشد.در هر حرکت توریستی یک حرکت فرهنگی مهم اتفاق می‌افتد. »

نجفی افزود: «بر همین اساس مواجهه مردمان دو کشور،‌ آشنایی آنها با فرهنگ یکدیگر و برقراری ارتباط روحی بین ملت‌ها که مقدمه دوستی و صلح میان کشورها به شمار می‌رود متأثر از گردشگری است.»

معاون رییس جمهور از همتای اسپانیایی خود برای سفر به ایران دعوت و بر توسعه همکاری‌های دو کشور در سه حوزه صنعت، انرژی و گردشگری تاکید و از آمادگی ایران برای تحقق این هم خبر داد.

لوپز وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا نیز در این دیدار فیتور را رویداد مهمی در اقتصاد اسپانیا برشمرد و گفت: «بر خلاف مسایل اقتصادی اخیر کشور، تعداد گردشگران خارجی اسپانیا در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۶۰ میلیون نفر بوده است. اسپانیا طی ۴ سال اخیر به منظور ترمیم اوضاع اقتصادی، سیاست‌ها و تغییر ساختارهایی در حوزه‌های اقتصادی، انرژی و گردشگری داشته است و اکنون در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.»

او با اعلام آمادگی برای سفر به ایران اظهار داشت: فرصت خوبی پیش آمده تا مفاد تفاهم نامه هایی که سال‌ها پیش بین دو کشور منعقد شده، احیاء و اجرایی شود.

به گزارش CHN، حدود ۱۲ سال پیش قرارداد همکاری گردشگری میان ایران و اسپانیا منعقد ولی اجرایی نشده است. در همین رابطه مسئولان گردشگری دو کشور تصمیم گرفتند برنامه عملیاتی همکاری‌های دو کشور را تنظیم کنند.

ایران وارد بسته های سفر اسپانیا می شود
وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با اشاره به ظهور مقاصد جدید گردشگری در جهان، اظهار داشت: «اسپانیا باید در مقاصد گردشگری خود تجدید نظر کند و ایران نیز یکی از این مقاصد خواهد بود. اسپانیا آمادگی دارد تا در زمینه‌های انرژی بازیافتی، خورشیدی و پنلی، زیرساخت‌های ریلی، خودروسازی و گردشگری تجارب مفید خود را به ایران ارائه کند.»

گردشگری ایران و اسپانیا عملیاتی می شود
البته دومین روز سفر نجفی به اسپانیا با حضور او در جمع خبرنگاران فعال در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۴ با خبرهای دیگری همچون تنظیم برنامه عملیاتی همکاری‌های ایران و اسپانیا در زمینه گردشگری و از سرگیری پرواز مستقیم تهران مادرید همراه بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه از تقویت روابط در بخش‌های صنعت، انرژی و گردشگری بین ایران و اسپانیا خبر داد و گفت: «در دیداری که با سوریا داشتم عنوان شد که به خصوص در زمینه حمل و نقل ریلی امکان همکاری‌های زیادی قابل بررسی است و در ایران ظرفیت توسعه قطار تندرو حداقل به میزان ۱۵۰۰ کیلومتر وجود دارد که اسپانیا می‌تواند در تکنولوژی و سرمایه‌گذاری این طرح مشارکت کند. در زمینه خودروسازی و قطعات خودرو هم به همین ترتیب است.»

نجفی در خصوص دیدار با خانواده سلطنتی اسپانیا نیزاظهار کرد: «ولیعهد اسپانیا با وزاری شرکت‌کننده در فیتور ۲۰۱۴ دیداری داشتند و ایشان در این دیدار نسبت به توسعه همکاری‌های ایران و کشورهای غربی و حل مشکلات و محدودیت‌‌های ایجاد شده طی سال‌های اخیر ابراز امیدواری کردند و من هم گفتم که ما برای حل یک به یک مسایل ، جدی هستیم.»

معاون رییس جمهور ادامه داد: «رابطه ایران و اسپانیا در ماه‌های آینده به صورت جدی توسعه پیدا می‌کند، به‌خصوص که قرار است وزیر خارجه این کشور به ایران بیاید و من هم در ملاقاتی که با ایشان خواهم داشت، این موضوع را یادآوری می‌کنم.»

او همچنین با اشاره به ناآرامی هایی که بیشتر کشورهای منطقه با آن دست به گریبان هستند درخصوص سرمایه گذاری در ایران گفت: «در منطقه ما بیشتر کشورها دستخوش ناآرامی‌هایی هستند و تنها کشوری که طی سال‌های اخیر در منطقه مشکل امنیتی نداشته، ایران است. همچنین در ایران منابع عظیم انرژی داریم که انرژی ارزان‌قیمت برای سرمایه‌گذاری‌ها را تأمین می‌کند و بازار ۷۵ میلیونی ایران هم بازاری وسیع به شمار می‌رود. البته قانونی هم برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد که در این زمینه کمک خواهد کرد.از سوی دیگر ایران نفوذ قابل توجهی روی کشورهای همسایه‌ دارد و بنابراین سرمایه‌گذاران در ایران به راحتی می‌‌توانند به آن بازارها دسترسی پیدا کنند.»

معان رییس جمهور درخصوص مشکلات پیش رو برای جذب گردشگرخارجی یادآور شد: دسته اول مشکلات سیاسی است و به فضای عمومی بین‌المللی بازمی‌گردد که با شروع فعالیت دولت جدید، این مشکلات به سمت حل شدن پیش می رود. طی سه ماه اخیر، تقاضا برای سفر به ایران از رشد قابل توجهی برخوردار شده و حتی برخی نشریات اروپایی پیش‌بینی کرده‌اند که ایران در سال ۲۰۱۴ از مقاصد اصلی گردشگری در جهان خواهد شد.

نجفی افزود: دسته دوم مشکلات به مدیریت و سازماندهی توریسم در کشور بازمی‌گردد. موضوعاتی نظیر تعیین بازار هدف و برنامه‌ریزی برای بازاریابی، صدور روادید، تأمین امکانات رفاهی برای عزت بیشتر گردشگران در سفر به ایران و استفاده از فضای مجازی. در همه این زمینه‌ها برنامه‌هایی را شروع کرده‌ایم که آثارش به تدریج مشاهده خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره پرواز مستقیم تهران – مادرید اظهار داشت: برقراری این پرواز از نظر اقتصادی کاملا قابل دفاع است و وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا هم ابراز امیدواری کردند که موضوع از سر گرفته شود.

ایران بهشت گردشگران فرهنگی
او در پایان خاطرنشان کرد: ایران از نظر جذابیت‌های توریستی، پرجاذبه و دارای تنوع اقلیمی و آب و هوایی زیادی است به گونه‌ای که در ایامی از سال تفاوت دما بین جنوب و شمال کشور به ۴۰ درجه می‌رسد. همچنین ایران بهشت گردشگران علاقه‌مند به مسایل فرهنگی و تمدنی و نیز برای کشورهای همسایه، مکان مناسبی برای گردشگری سلامت و مذهبی است. در ایران ۳۵۰ نوع صنایع دستی داریم که همه‌شان سابقه تاریخی دارند. من از همه کسانی که به تجربه‌های جدید علاقه‌مندند دعوت می‌کنم به ایران سفر کنند.

 

IMAGE634882429049111811 دست آوردهای نمایشگاه فیتور 2014 برای ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *