جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دریاچه چشمه بنچول

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ مهر ۱۴۰۱

دریاچه چشمه بنچول در دامنه های کوه دالامپر استان آذربایجان غربی قرار دارد و از جاذبه های طبیعی این استان به شمار می رود.دریاچه چشمه بنچول شامل ۲ آبگیر کوچک و بزرگ است که به فاصله ۱۵۰ متر از یکدیگر قرار گرفته اند.کوه دالامپه با ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متر در۴۵ کیلومتری جنوب غربی ارومیه و ۳۵ کیلومتری اشنویه قرار دارد. این کوه در نقطهٔ صفر مرزی ایران،ترکیه و عراق واقع است و از فراز آن خاک هر سه کشور قابل مشاهده‌است.

دریاچه چشمه بنچول 800x432 دریاچه چشمه بنچول

از گونه‌های جانوری این کوهستان می‌توان به: خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، شغال، مار، خرگوش، بز کوهی، عقاب و… اشاره کرد. همجنین پوشش گیاهی ویژهٔ زاگرس معتدل از جمله گون، آلبالوی وحشی، بادام کوهی و… در دالامپر به وفور یافت می‌شود.
مسیر خودروی شخصی در امتداد جاده ارومیه به اشنویه در سه‌راهی روستای آغبلاغ از جاده آسفالته دست راست به سمت غرب در طول جاده “مرگور” از ۲ گردنه باید عبور کرد تا به روستای دزج (دزه) که در دشتی بسیار سرسبز و زیبا در حصار کوههای بلند و پربرف دالان‌یر و بوز سینا قرار دارد، رسید. از این روستا در جهت غرب پس از عبور از روستای کیسیان به روستای سوله دوکل خواهید رسید. جاده تا آبادی کیسیان آسفالت می باشد و از آنجا به بعد خاکی می باشد و این مسیر را با هرنوع وسیله نقلیه می توان رفت.

نحوه دسترسی به دریاچه چشمه بنچول

آدرس : استان آذربایجان غربی – کوه دالامپر

دریاچه چشمه بنچول1 800x585 دریاچه چشمه بنچول

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *