رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اسفند ۱۳۹۷

دریاچه بوستان المهدی

لینک این مطلب کپی شد!

دریاچه بوستان المهدی سومین مکان بعد از دریاچه های ارم و رازی است که شهروندان می توانند در آن ماهیگیری کنند. به این ترتیب به منظور تشویق شهروندان به انجام تفریحات سالم و ایجاد روحیه نشاط و شادابی،هر ساله مقدار مشخصی ماهی در دریاچه بوستان المهدی رها می شود.پارک المهدی در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی قرار دارد. علاوه بر امکانات رفاهی که به دلیل نزدیکی به پایانه اتوبوسرانی غرب برای مسافران در نظر گرفته شده است، این پارک انتخاب مناسبی برای تفریح شهروندان تهرانی نیز به حساب می آید.

پارک المهدی واقع در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی، به مساحت ۶۵۵۰۰ متر مربع در سال ۱۳۶۵، تاسیس شده و در ناحیه ۱ فضای سبز منطقه ۹ قرار دارد.از مکان های زیبای این پارک دریاچه آن است که علاوه بر امکان قایقرانی شرایط مناسبی برای علاقه مندان به ماهیگیری را نیز فراهم آورده است.
ماهی‌گیری بحث امروز و دیروز تهران نیست. دریاچه پارک ارم و بوستان رازی مدت‌هاست پاتوق ماهی‌گیران شده‌اند. ماهی‌گیران حرفه‌ای، وقتی سفر نمی‌روند برای ماهی‌گیری به این بوستان‌ها می‌آیند.بعد از تهیه بلیت، پنج ساعت فرصت ماهیگیری دارید ا و در نهایت می‌توانند تا پنج‌ ماهی صید شده را با خود ببرید.

امکانات ویژه
شهربازی، شهر کتاب، مرکز خرید، بازارچه خوداشتغالی، زمین بازی، آبنما، نمازخانه و… از جمله امکانات این پارک است.

مسیر دسترسی

مسیر تاکسی پایانه تاکسیرانی میدان آزادی با تاکسی هایی به نقاط مختلف تهران، میادین اصلی پایتخت و همچنین شهرهای حاشیه ای همجوار، در نزدیکی این دریاچه مصنوعی قرار دارد.
مسیر اتوبوس خطوط یک و دو سامانه اتوبوس های تندرو ( بی آر تی) به میدان آزادی ختم می شوند. همچنین می توانید از اتوبوس های پایانه آزادی استفاده کنید.
مسیر مترو نزدیک ترین ایستگاه مترو به این پارک ایستگاه میدان آزادی واقع در خط چهار مترو تهران است. با استفاده از این ایستگاه می توانید با کمتر از ۵ دقیقه پیاده روی به دریاچه بوستان المهدی برسید.

-بوستان-المهدی-1 دریاچه بوستان المهدی
-بوستان-المهدی-2 دریاچه بوستان المهدی
-بوستان-المهدی-3 دریاچه بوستان المهدی

منبع:
bezanimbiroon.ir

           
 

نظر کاربران :

  • محمد

    درياچه زیبایی دارد شهربازی کوچک پارک ترافیک و سینما ۶ بعدی دارد

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *