جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دره رنگین کمان جزیره هرمز

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ آبان ۱۳۹۸

دره رنگین کمان یکی از زیباترین مناطق جزیره هرمز است. دره رنگین کمان که در جنوب غربی جزیره هرمز قرار گرفته، بیشترین رنگ‌ها را به خود اختصاص داده البته خاک‌های رنگی جزیره در همه نقاط آن دیده می‌شود. گفتنی است، دره رنگین کمان همچون رنگین‌کمانی که در آسمان شکل می‌گیرد چشم هر گردشگری را نوازش می‌دهد و البته که این ویژگی مختص به تمام نقاط جزیره هرمز است.جزایر متعددی در دنیا وجود دارد اما “هرمز” منحصر به فرد ترین آنهاست و این را به خاک و سواحل رنگین کمانی اش مدیون است. شاه کلید ورودی خلیج فارس که در مجاورت تنگه هرمز قرار دارد. جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت یافته و هیچ جای دنیا را نمی توان یافت که تمامی رنگهای دنیا یکجا درآن باشد به جز جزیره رنگین کمان. اینجا هرمز است.

سوغات هرمز خاک آن است، خاکی که فقط زیبا و منحصر به فرد نیست. مردم اطراف این جزیره، هرمز را با «گلَک» اش می شناسند و آن را می خورند؛ همان خاک سرخ هرمز که با ماهی ساردین و نارنج مخلوط می شود تا آن را روی نان بریزند و خوردنی خوشمزه ای به نام «سوراغ» تهیه کنند؛ نانی که از پر طرفدارترین خوردنی ها در استان هرمزگان است.البته زیبایی و معروفیت هرمز فقط به خاک سرخش نیست، هرمز جزیره رنگ هاست. این جزیره دارای خاک های رنگی بسیاری است که در کنار یکدیگر طیف وسیعی از رنگ های سفید زرد، نارنجی، قرمز، قهوه ای، سبز و حتی طلایی ایجاد می کند. هرمز رنگ های شمارش ناپذیری دارد که از طیف رنگی گرم تا سرد را شامل می شود؛ یعنی همه رنگ هایی که یک هنرمند برای کشیدن تابلوی نقاشی خود به آنها نیازمند است. همین تابلوی نقاشی است که نه تنها زمین شناسان، هنرمندان و گردشگران ایرانی را مبهوت خود کرده؛ بلکه هر هنرمندی را که به ایران آمده، مجذوب خود کرده است. از جورج استاینمتر و ریکاردو زیپولی عکاس تا آلبر لاموریس فیلمساز.

دره رنگین کمان 3 دره رنگین کمان جزیره هرمز

اما این رنگ ها از کجا آمده اند؟ در جواب این سوال باید گفت که مجموع رنگ های این جزیره حاصل یک ترکیب شیمیایی است؛ حاصل یک اتفاق؛ اتفاقی از ترکیب کانی های مختلف برای شکل گیری سنگ، رنگ های هرمز یا به صورت خاک و کلوخند یا به صورت سنگ هایی محکم. البته هرمز سنگ های فلزی هم دارد. مگنتیت، هماتیت و اولیژیست سه سنگ فلزی هستند که در آنها اکسید آهن یافت می شود و سنگ فلزی طلایی رنگی به نام پیریت که به طلای ابلهان یا چشم شیطان معروف است و در خود ماده ای به نام سولفید آهن دارد.
دره رنگین کمان از بخش‌ها و کوه‌هایی به رنگ‌های مختلف تشکیل شده و صحنه زیبایی را در پیش چشم بازدیدکنندگانش به تصویر می‌کشد. سنگی بزرگ در میان دره رنگین کمان دیده می‌شود که تصویر دو دست رو به آسمان را به ذهن گردشگران القا می‌کند. این سنگ به گونه‌ای قرار گرفته که در زمان بارش باران آب از میان دو دست به گودال زیر سنگ وارد می‌شود و تا مدت‌ها در آنجا باقی می‌ماند.
به طور حتم هر کسی که یک بار مسیرش به جزیره هرمز افتاده باشد از زیبایی این جزیره غافل نشده است. در پایان باید گفت، نه تنها جزیره هرمز، بلکه تمام نقاط کشورمان توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، اما باید بدانیم این زیبایی‌ها تا زمانی باقی خواهند ماند که ما به خوبی از آن‌ها مراقبت کنیم.

دره رنگین کمان 1 دره رنگین کمان جزیره هرمز
دره رنگین کمان 2 دره رنگین کمان جزیره هرمز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *