رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ مهر ۱۳۹۹

حفظ تناسب اندام در سفر

اشتراک گذاری

از آنجا که سفرهای تفریحی بسیار لذت بخش است و بیشتر برای استراحت و لذت بردن از سفر برنامه ریزی شده تقریبا کمتر به فکر تناسب اندام ، ورزش و رژیم غذایی هستیم .برای اینکه موقع برگشت از سفر اضافه وزن و پشیمانی را باخود به سوغات برنگردانیم لازم است که ترکیب ورزش و فعالیت های شاد خانوادگی را در برنامه سفر خود بگنجانیم . پس در این مطلب با راههای حفظ تناسب اندام در سفر و سفر سالم داشتن را شرح می دهیم . پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید …

حفظ تناسب اندام در سفر

طبق تحقیقات انجام شده دانشمندان ثابت شده که قدم زدن دقیقا به اندازه دویدن برای گردش خون بدن مفید است. با صرف نظر کردن از استفاده از حمل و نقل عمومی و یا اپلیکیشن های مسافربری محبوب خود و جایگزین کردن پیاده روی به جای آن، لذت رسیدن به مقصد با پای پیاده را تجربه کنید.شما همچنین می توانید با انتخاب یک هتل یا اقامتگاه که مسافت پیاده آن تا چند مکان دیدنی و جاذبه گردشگری مورد علاقه تان به حد معقول و متناسبی است یک گام رو به جلو بردارید.از این طریق شما و خانوادتان علاوه بر پیاده روی، از دیدن چشم اندازهایی که احتمالا با استفاده از حمل نقل عمومی آنها را از دست می دادید نیز بهره مند خواهید شد.

در سفر خود کفش های ورزشی را فراموش نکنید

برای اکثر مناطق گردشگری ده ها گزینه به عنوان تور وجود دارد. بنابراین چرا مقصدی را انتخاب نکنیم که راه رسیدن به آن بسیار هیجان انگیز تر و سالم تر باشد؟
به کوهنوری، صخره نوردی، دوچرخه سواری، و یا اسب سواری بروید.حتی برای یک افزایش ضربان قلب عالی و گردش خون واقعی می توانید یک تور دوچرخه سواری رزرو کنید. با اینکار در حالی که مناظر را با سرعت بیشتری پیش چشم خواهید داشت، کالری بیشتری نیز می سوزانید.

حفظ تناسب اندام در سفر

به سوی یک روز عالی شیرجه بزنید

برای آن دسته از گردشگرانی که به سمت مقاصد ساحلی همچون خطه سرسبز گیلان و خلیج زیبای فارس میروند، فرصت های هیجان انگیز و تفریحات پر تحرک بی انتهایی در دسترس است.یک قایق پارویی اجاره کنید و برای یک ساعت پارو بزنید. اینکار ۳۴۵ کالری شما را می سوزاند.

حفظ تناسب اندام در سفر

بلند کردن چمدان

چه کسی فکرش را می کرد چمدان برای ورزش کردن به کار بیاید؟ برای انجام این حرکت روی صندلی یا تخت با یک پا زانو بزنید و پای دیگر را به حال خود بگذارید. چمدان را در یک دست مانند وزنه نگه دارید. پشت خود را سفت نگه دارید و چمدان را به طرف قفسه سینه بالا بکشید و سپس به آرامی روی زمین برش گردانید. این حرکت را سه دور برای هر دو طرف بدن انجام دهید و در هر دور پانزده مرتبه تکرارش کنید.

ببینید هتل شما چه پیشنهاداتی ارائه می دهد

بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های خانواده پسند، پیشنهادات سرگرم کننده ای را ارائه می دهند که با فعالیت های ورزشی نیز ترکیب شده اند. به عنوان مثال، شرکت در مسابقات والیبال ساحلی و یا رقابت های هولاهوپ.در برابر وسوسه استفاده از آسانسور مقاومت کنید و به جای آن از پله بالا بروید. ورزش های کوچک مانند پله نوردی، در طول زمان تغییرات بزرگی را موجب می شوند.
میان وعده و تنقلات سالم و مغذی برای خود آماده کنید. مشارکت در فعالیت های طولانی که برای ساعت ها به طول می انجامد، در پایان، باعث گرستگیتان خواهد شد.

انرژی خود را با خورد پروتئین ها و مغزیجات ذخیره کنید. بدین طریق هنگامی که برای صرف غذا نشسته اید، در وضعیت متعادلی بوده و انتخاب های سالم تری خواهید داشت.

وسایل الکتریکی را از برق بکشید

خاموش کردن تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر شما در زمان تعطیلات و سفر، زمان بیشتری برای فعالیت در اختیارتان می گذارد. یک قانون درباره خاموش کردن این وسایل برای کل خانواده تعیین کنید.

نیازی نیست به طور مطلق و ناگهانی اینکار را انجام دهید. بازه های زمانی کوتاهی در روز را مشخص کنید تا هر کس در همان زمان آنلاین شود و به کارهای خود بپردازد.
کودکان را سهیم کنید

کار بسیار سختی است که با گفتن ” وقت ورزشه” انگیزه مشارکت در ورزش را در کودکان ایجاد کنید.به جای آن کمی خلاق تر باشید، چند گزینه از فعالیت های سرگرم کننده، سالم و پر تحرک را به آنها پیشنهاد داده و اجازه دهید خودشان انتخاب کنند. همانند اکثر مسائل زندگی، بسته بندی خوب، تفاوت را ایجاد می کند.
حرکت را ادامه دهید

زمانی را برای طرح الگوهای جدید که می توانید در بازگشت از سفر نیز به کار برید، در نظر بگیرید. این الگوها ممکن است ۲۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شدن در روز و انجام یک پیاده روی کوتاه تا محل کار باشد و یا در اختصاص دادن زمانی برای بازی با بچه ها در حیاط در برنامه روزانه.
با یک برنامه ریزی کوچک، می توانید اطمینان حاصل کنید که خانواده شما یک تعطیلات سرگرم کننده همراه با تناسب اندام را در تابستان امسال سپری خواهند کرد.

حفظ تناسب اندام در سفر

رژیم غذایی در سفر

هفته ای یک بار غذای مورد علاقه خود را میل کنید

سفر برای بسیاری از افراد سرشار از وعده های پرکالری است اما اگر بخواهیم در تمام این وعده ها زیاده روی کنیم مسلما مقدار زیادی وزن اضافه می کنیم. از خود بپرسید آیا چون در مسافرت به سر می برم، باید همه چیز را رها کنم یا باید برای شروعی تازه تلاش کنم؟ برای اینکه فشار زیادی حس نکنید می توانیدهفته ای یک بار وعده ای دلپذیر را برنامه ریزی کنید. سعی کنید وعده هر چه باشد به جای نان یا سیب زمینی از سبزیجات پخته در کنار ظرف خود استفاده کنید. سعی کنید هفته ای یک بار غذا را در رستوران بخورید و بیشتر از غذاهای خانگی استفاده کنید تا چربی، سدیم و مواد غیر ضروری و مضر کمتری به بدن شما برسد. اگر ظهر، غذای خود را در رستوران میل کردید، شب ها غذاهای کم کالری و حاضری مصرف کنید.

میوه و سبزیجات میل کنید

در طول سفر سعی کنید روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. میوه را قبل از وعده‌ اصلی و سبزیجات را همراه با غذا یا به‌صورت سالاد به‌عنوان پیش‌غذا بخورید. به این ترتیب هم فیبر کافی به بدن‌تان می رسد، هم عملکرد دستگاه گوارش‌تان بهبود پیدا می‌کند و هم با تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی و تقویت سیستم ایمنی، در برابر ابتلا به بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شوید. مصرف میوه ها نیز موجب می شود تا دچار پرخوری نشوید و به سراغ هله هوله ها نروید.

 

تناسب اندام در سفر

در انتخاب نوشیدنی دقت کنید

بسیاری از ما هنگام در هنگام سفر علاوه بر مصرف فراوان غذاهای رستورانی و دریافت بیش از حد کالری، حجم بالایی از نوشابه های گازدار را استفاده می کنیم. استفاده از آب معدنی، به ویژه اگر در آن آب یک عدد لیموترش را بچکانید، علاوه بر کاهش تشنگی، از دریافت بیش از حد کالری جلوگیری می نماید. اگر هم نمی توانید از نوشابه بگذرید از نوع رژیمی آن استفاده کنید. این بدان معنا نیست که در مصرف نوشابه های رژیمی آزاد هستید. این نوع نوشابه ها هرچقدر هم که کم کالری باشند ولی خود موجب افزایش وزن می شوند.

غذاهای خود را از میان پروتئین ها انتخاب کنید

درست است که در مسافرت نمی توان چندان روی انتخاب غذاها سختگیری کرد اما از میان گزینه های پیش رو غذاهایی را انتخاب کنید که دارای پروتئین بیشتری هستند. این وعده های پروتئینی به شما کمک می کنند تا مدت بیشتری را احساس سیری کنید و به سراغ غذاهای ناسالم و پرخوری نروید.

در انتخاب منوی رستوران دقت کنید

کاملا منطقیست که وقتی پا به رستوران می گذارید، دلتان نخواهد غذای چرب و چیل میل کنید اما سعی کنید منوی انتخابی شما کاملا آگاهانه باشد. مثلا به جای غذای سرخ شده غذای کبابی سفارش دهید یا به جای کباب کوبیده از کباب برگ یا چنجه یا جوجه کباب استفاده کنید. می توانید به جای سیب زمینی سرخ شده و ذرت مکزیکی (که سس و چربی زیادی دارد)، سالاد و سبزیجات سفارش دهید یا در هنگام سفارش سالاد، آن را بدون سُس انتخاب کنید. حتی الامکان سعی کنید از نان های سبوس دار به جای نان باگت یا لواش استفاده کنید چون نان باگت بی کیفیت ترین نان است.

میان وعده های سالم انتخاب کنید

به جای تنقلات پر چرب و ناسالمی مانند چیپس، پفک و کیک مقداری آجیل یا مغزیجات با خود همراه داشته باشد تا در هنگام گرسنگی از آن استفاده کنید. میوه های خشک یا تازه نیز گزینه های مناسبی هستند

خودتان را زیاد گرسنه نگه ندارید

اینکه در زمان گرسنگی غذا بخوریم طبیعی است اما در زمان سفر معمولا چون خوشحال هستیم و اطراف‌مان شلوغ است حتی اگر سیر باشیم، اطرافیان‌مان را در خوردن خوراکی همراهی می‌کنیم و توجیه‌مان این است یک روز که صد روز نمی شود! یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ رژیم غذایی متعادل این است که خوردن میان‌وعده را جدی بگیرید و اجازه ندهید زیاد گرسنه شوید چون معمولا در این حالت تمایل‌تان به خوردن غذاهای چرب و سنگین بیشتر می‌شود. یادتان باشد قبل از اینکه احساس سیری کامل و سنگینی کنید دست از غذا خوردن بکشید.

رستوران سنتی را به فست فود ترجیح دهید

خیلی از فرزندان ما در سفر، فست فود را ترجیح می دهند. واقعیت اینجاست که ما طی سال ها خودمان آنها را به این انتخاب تشویق کردیم. آمارها نشان می دهند که مقدار کالری و چربی در بسیاری فست فود ها به مراتب بیش از غذاهای سنتی است. حجم یک عدد ساندویچ و یا یک عدد پیتزا نباید ما را در تخمین میزان انرژی و یا چربی موجود در آن گول بزند. علاوه بر آن که غذاهای فست فود به دلیل نحوه طبخ آنها که معمولا سرخ کردنی هستند در کنترل اشتها ضعیف عمل می کنند. یعنی شما حجم قابل توجهی از فست فود را بدون احساس سیری میل می کنید.

تناسب اندام در سفر

با انگیزه بمانید از طبیعت انرژی بگیرید

در طول سفر ، خود را زیر سقف حبس نکنید حتی اگر برای مدت کوتاهی شده نیز بیرون بروید و اجازه دهید کمی آفتاب به پوستتان بخورد. پژوهش ها نشان دادند نور خورشید انرژی را تقویت می کند. با کسی قرار بگذارید و بیرون بروید. هیچ چیزی بهتر از انگیزه دادن متقابل نیست.

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *