رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آذر ۱۳۹۹

حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

لینک این مطلب کپی شد!

اگر قصد سفر به یکی از شهرهای ساحلی دارید و کودکی کم سن دارید باید به موارد ایمنی در خصوص پوست کودکتان توجه داشته باشید . مسلما به یک کودک ۲ یا سه ساله اگر بگویید در برابر آفتاب باید کرم ضد آفتاب بزند به شما خیره می شود و می خندد .همانطور که می دانید محال است بتوانید کودکتان را در زیر سایبان بدون حرکت بنشیند مدام در حال گشت زدن می باشد. در نتیجه با این که ضد آفتاب مهم است، نباید تنها راه محافظت شما برای پوست کودکانتان باشد.خوشبختانه راه های زیادی برای محافظت هر چه بهتر از بچه های کوچک و بازیگوش در برابر اشعه های خطرناک وجود دارد.

-های-محافظ-در-برابر-سوختگی2 حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

کلاه ها

بگذارید اول بگویم که بعضی بچه ها دوست ندارند کلاه بپوشند. اما کلاه ها لایه دفاعی عالی در برابر اشعه های خورشید هستند که بینی، گوش، پیشانی و گونه های حساس را محافظت می کنند. لذا اگر کودک شما که در حال آفتاب گرفتن است بطور طبیعی اهل تجهیزات این چنینی است یا اگر می توانید وی را قانع کنید (با جایزه دادن یا پرت کردن حواس) که یکی از آنها را بپوشد، داشتن یک کلاه با پوشش خوب یک استراتژی کلیدی برای محافظت از پوست است.
کلاه های بچگانه ی Sunday Afternoon برای کودکان مناسب است و نه تنها صورتشان را محافظت می کند بلکه گوش ها و پشت گردنشان را هم پوشش می دهد. از آنجا که قسمت پشت آن توری است (نسبت به داشتن یک لبه دور کلاه)، کودکان به راحتی در هنگام راه رفتن می توانند آن را بپوشند.چانه گیر آن باعث می شود بتوانند به راحتی کلاه را در بیاورند و در هنگام وزش باد به سر متصل می شود. کلاه سبک است و باعث خیس عرق شدن سر کودکان نمی شود و هنگامی که داخل استخر آن را بپوشند به سرعت خشک خواهد شد. از همه بهتر اینکه کاملا از پوشیدنش برای ساعت ها راضی خواهند بود، در حالی که اگر کلاه برایشان راحت نباشد مشتاق به انجامش نخواهند بود.

-های-محافظ-در-برابر-سوختگی4 حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

عینک های آفتابی

در دنیایی که پر از محصولات یکبار مصرف مخصوص کودکان است، عینک های آفتابی کوچک بدترین چیزند. آنها بی دوام و ناخوشایند هستند و مقدار کمی محافظت در برابر خورشید ارائه می دهند و انگار طراحی شده اند که بشکنند یا فورا گم بشوند (که معمولا هم می شوند). اما محافظت از چشم برای کودکان حیاتی است: چشم کودکان نمی تواند نور UV را به خوبی بزرگسالان فیلتر کند و بیشتر در معرض صدمه دیدن است.
Babiators ارائه دهنده ی راه حلی جالب برای این مشکل است که محافظت واقعی در برابر آفتاب و تضمین در برابر گم شدن و شکستن را عرضه می کند. عینک های آفتابی پولاریزه شده (هم پولاریزه و هم غیر پولاریزه موجود است) ۱۰۰ درصد محافظت UVA و UVB را منتقل می کند. از لاستیک انعطاف پذیر ساخته شده و کاملا موثر، مقاومت خود را در تستی که از دو کودک یک ساله و سه ساله که به نوبت، عینک های مدل خلبانی جالب را به چشم می زدند گرفته شد نشان دادند.
اگر عینک تا یک سال پس از خرید بشکند یا گم بشود، Babiators یکی دیگر بصورت مجانی برای شما می فرستد (اگر تا ۳۰ روز پس از خرید آنها را ثبت سیستم کنید).

-های-محافظ-در-برابر-سوختگی6 حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

سایبان

جنبه منفی مسافرت با بچه های کوچک که نمی توانند وسایل شان را با خود حمل کنند وسایلی است که باید به قسمت تحویل بار داده شود. نقطه مثبت وسایلی که به قسمت تحویل بار داده می شود ، از آنجایی که بارتان را سبک نبسته اید این است که می توانید با وسایلی با حجم بیشتر و سنگین تر سفر کنید . بطور مثال سایبان جا لیوانی دار Coleman Hatteras داخل چمدان تحویل بار قرار داده شد. این سایبان به راحتی جمع می شود ، به راحتی برپا می شود (هر دفعه حدود چهار دقیقه وقت ما را گرفت) و ۳۱ متر مربع سایه فراهم می کند. این مقدار برای سایه گرفتن دو یا سه فرد بزرگسال کافی است بهمراه اینکه فضای کافی برای بازی با شن های ساحل برای کودکان زیر سایبان آن را فراهم می کند.
اگر در قسمت استخر اقامت دارید یا اینکه هرگز از ساحلی بکر و مجهز خارج نمی شوید، لازم نیست چادر بهمراه ببرید. اما اگر قصد دارید سواحل بیشتری را بازدید کنید مثل هاوایی که تمام سواحل آن عمومی هست؛ چه کسی نمی خواهد بیشترین سود را از آن ببرد؟ سایبان بسیار مهم است. نه تنها کودکان را از نور خورشید در امان نگه می دارد بلکه برای هر فرد مکانی خنک برای استراحت فراهم می آورد. یک مدل آن که دیواره پشت آن زیپ دار است اجازه ی تهویه ی عرضی را می دهد و بعلاوه اینکه چادر، کیسه مجزای سه لیوانی قابل جدا کردن برای نوشیدنی دارد.

-های-محافظ-در-برابر-سوختگی8 حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

شلوارک های موج سواری

این شلوارک ها که بلندتر از لباس شنا هستند، سال هاست که پای موج سواران را محافظت می کنند. با افزودن چند اینچ بیشتر به طول آن، می تواند از افراد غیر موج سوار هم در برابر خورشید محافظت کند. شلوارک های موج سواری بلندتر در سایزهای کوچکتر هم در سال های اخیر عرضه شده که محافظت در برابر خورشید و همچنین ظاهری مثل موج سوارها را به کودکان ارائه می کند.شلوارک موج سواری Snapper Rock ارائه کننده ی پوشش با UPF بالای ۵۰ ، تا زانو می باشد و با طرح های جالب دلخواه ، موجود است. این شرکت سه مدل شلوارک موج سواری معمولی، شلوارک موج سواری اصلی و مدل مخصوص استخر را تولید می کند. مدل معمولی آن به این خاطر که بلندتر بود و جزئیاتی مثل کش کمر و نخ کشی انعطاف پذیر دارد که بچه ها دوست دارند، تهیه شد. کودک سه ساله آن را به راحتی هم به عنوان شلوارک و هم لباس شنا می پوشد.

-کودکان-از-آفتاب حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

شلوار شنا

شاید این ضرب المثل در مورد لباس های شنا درست باشد که: هر چه بیشتر، بهتر. برای کودکانی که ساعت ها در داخل آب با تلاش فراوان، و تا آخرین ذره ضد آفتاب های ضد آب را هدر می دهند، برای محافظت اولیه ی بهتر، استفاده از لباس شناهای دارای درجه محافظت در برابر اشعه خورشید (UPF) با پوشش بیشتر توصیه می شود. پاپوش های شنا برای نوزادان، نوپایان و کودکان این محافظت را ارائه می دهند.با اینکه دو لباس شنای مختلف برای کودک یک ساله به همراه آورده شده بود، در هر بار شنا از شلوار شنای نوپای Coolibar استفاده شد (این برند شلوار شنا برای دخترها و پسرها تولید می کند). مقیاس UPF (که میزان عبور اشعه UV از بافت خاصی را اندازه می گیرد است) ۵۰ است و یک لباس گرم و نرم و راحت، خانواده را از وظیفه ی غیر ممکن ضد آفتاب مالیدن به پاهای بچه ها ، که یکسره در جنب و جوش هستند راحت می کند.
این لباس ها این خاصیت را هم داشتند که زانوان کودک را هنگام افتادن به داخل آب از سکوی بتنی استخر محافظت کنند. همچنین این لباس ها سریع خشک می شوند، در نتیجه قرار دادن آنها در آفتاب در زمان استراحت باعث می شود کودکان هم صبح در ساحل و هم بعد از ظهر در استخر آنها را بپوشند.

لباس های محافظ در برابر سوختگی

شانه های ظریف کودک مثل گل آفتابگردان هستند و به نحوی به سمت خورشید قرار می گیرند. پسران کوچک معمولا بیش از حد سرگرم شنا و بازی با همبازیانش هستند و مالیدن کرم ضد آفتاب به پوستشان امکان پذیر نیست، در نتیجه استفاده از لباس های محافظ در برابر سوختگی Cat & Jack و Gymboree راه حل مسئله است. مدل آستین کوتاه، شانه ها، پشت و سینه ی انان را محافظت می کند و یک دست لباس دیگر را هم برای شنای نیمروز را می شود کنار گذاشت.در سال های اخیر، این پیراهن های شنا رایج شده اند و هر شرکتی که لباس شنا تولید می کند مشتاق تولید این مدل ها برای پسرها و دخترهاست. اگرچه توجه داشته باشید که خیلی از این لباس ها دولایه هستند. این برای محافظت در برابر خورشید عالی است اما می تواند دانه های شن را داخل لباس گیر بیندازد و لباس های کم رنگ تر را لکه لکه کند، پس اگر قصد رفتن به ساحل را دارید دنبال لباس تیره تر باشید.

پیراهن های SPF (محافظ در برابر اشعه خورشید)

حتی زمانی که در ساحل یا استخر نیستید، محافظت در برابر خورشید امری حیاتی است. پوشش معمول روزانه همیشه محافظت لازمی که مورد نیاز هست را ارائه نمی دهد. در حقیقت یک پیراهن نخی سفید معمولی، UPF حدود هفت دارد که بسیار ناچیز است.
پیراهن های طرح دار Patagonia در پنج طرح جالب موجود است. تن پوش خوبی دارد و دارای UPF 20 است. همچنین سازگار برای استفاده در خشکی و آب است. مثل یک تی شرت معمولی بنظر می رسد و پوشیده می شود و بعلاوه بعد از خیس شدن زود خشک می شود (و با این حال خاصیت محافظت در برابر آفتاب خوبی دارد).

-های-محافظ-در-برابر-سوختگی3 حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

حوله های کلاه دار

این حوله ها جلوی سرما خوردن بعد از شنا را می گیرند، پوشش در برابر آفتاب را برای کودکان فراهم می کنند تا بتوانند لباسشان را به محض خروج از استخر در بیاورند. یک حوله ی پوشیدنی در همه ی حالت های یک سفر ساحلی بکار می آید.در میان دفعات شنای بچه ها، کودکان با حوله کلاه دار محافظ در برابر آفتاب Cuddledry پوشانیده می شوند. این سفارش در بریتانیا (که در آمریکا نیز از طریق آمازون در دسترس است) از ترکیب نخ و بامبو درست شده که فوق العاده نرم است و کودکان را بسرعت خشک می کند و سبک بنظر می رسد. یک سرپوش و بافت با UPF 50 بچه ها را در برابر آفتاب در امان نگه می دارد و فضاهای خالی زیر بغل ها باعث می شود بتوانند به راحتی برای بازی یا غذا خوردن آن را بپوشند.

-های-محافظ-در-برابر-سوختگی10 حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

حوله های روپوش دار

در میان دفعات شنا، بچه ها اغلب حوله پیچ می شوند. پس چرا در زمان استراحت از پوشش ضد سوختگی آفتاب استفاده نکرد؟ حوله های روپوش دار بخصوص برای سایبان سر و شانه ها موثر هستند که دو نقطه ی رایج سوختگی است.برای استراحت های بین شنا، حوله شنای روپوش دار عمل خشک شدن و محافظت در برابر آفتاب را انجام می دهد. حوله برای کودکان بین سه تا ۱۱ سال پرطرفدار است، شاید به این دلیل که روپوش به کودکان حس ابرقهرمان بودن را می دهد.

-های-محافظ-در-برابر-سوختگی7 حفاظت از کودکان در برابر آفتاب کنار ساحل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *