رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

جواهر رنگین رامسر!

اشتراک گذاری

استان مازندران زیباترین و سرسبزترین محدودۀ خاکی ایران یا شاید حتی جهان است. در دل این استان پر شگفتی شهری است که در زیبایی همتا ندارد و همه می‌دانند که عروس ایران است. این شهر دل‌انگیز در دل خود گنجی گران‌بها پنهان کرده است که ارزش بی‌مثال آن باعث شده آن را جواهرده بخوانند.
این روستای بی‌نظیر ارزنده فقط ۲۷ کیلومتر از عروس شهرهای ایران فاصله دارد و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری البرز جا خوش کرده است.

 جواهر رنگین رامسر!

چرا جواهر رنگین؟
این جواهر زیبا و رنگین کوه‌های سرخ تله، واژک سه برار رژه (رجه) و سماموس را در دل خود دارد که مرتفع‌ترین این قله‌ها، قلۀ سرخ تله است. اما کوه‌های سرخ تله تنها شگفتی این جواهر غیرقابل وصف نیست. بلکه این روستا لپاسر و چشمه‌های معروفش را دارد که اتفاقاً خاصیت درمانی هم دارند، سماموس و مقبرۀ شاه یحیی کیایی را دارد که بسیار دیدنی هستند. به علاوه شاید فقط در این جواهر ایرانی و بر فراز قلۀ سماموس بتوانید یخچال‌های دائمی طبیعی را ببینید.
بخش دیگر زیبایی این جواهر رنگین جویبارها و آبشارهای آبی آن است. به ترکیب رنگ توجه دارید! پس کمی دیگر صبر کنید و به این ترکیب رنگ سبز جنگل را هم اضافه کنید. چون این جواهر قیمتی یک پارک جنگلی بزرگ دارد که در میان دره و در کنار صفارود آبی قرار‌ گرفته است. در کنار این شگفتی‌های مسحور کننده رودخانه‌ای با آب معدنی گازدار را هم اضافه کنید.
آیا در جواهر فروشی‌ها جواهری با این همه رنگ دیده می‌شود؟ اگر چنین جواهری در جواهر فروشی‌ها باشد چقدر قیمت دارد؟ قرار گرفتن این همه رنگ در کنار هم تبدیل شده به چشم‌اندازی منحصر به فرد که از دور هر گردشگری را به خود می‌خواند.

 جواهر رنگین رامسر!

چطور چشم‌انداز رنگین جواهرده را ببینید؟
این جواهر رنگین بی‌نظیر را در یک زنجیر گران قیمت فرض کنید. اجازه دهید خیال پردازی پر بگیرد و به اوج ابرها پر بکشد. مگر نه اینکه میزبانان روستا بر سر درش نوشته‌اند: به جواهرده شهری بر فراز ابرهای مازندران خوش آمدید.
مسیر این روستا یعنی از رامسر تا جواهرده مسیری افسونگر است. می توانید ساعت‌ها محو زیبایی‌ آن باشید. کسی به شما خرده نخواهد گرفت. کاملاً حق دارید. این دالان بهشتی به همت مهندسان آلمانی و برای دسترسی راحت تر به این جواهر رنگین در سال ۱۳۵۰ احداث شد. پیچش‌های دلبرانۀ این راه، احساس رهایی را به شما القا می‌کند. این مسیر در غرب رامسر در امتداد دره و رودخانۀ باصفای صفارود، با شیبی تند، هیجانی شیرین به سفر شما می‌بخشد. کافی است افسون این دالان بهشتی بر شما بیش از حد غلبه نکند. اگر بتوانید از این مسیر عبور کنید و از مقصد غافل نشوید این جواهر رنگین را از نزدیک خواهید دید.

 جواهر رنگین رامسر!

ییلاق جواهرده
روستای جواهرده، از توابع دهستان سخت سر است. در گذشته، مردم رامسر، برای ییلاق یعنی فرار از گرمای شرجی شهر به این روستای خوش آب و هوا پناه می‌بردند. امروزه هنوز هم این ییلاق – قشلاق ادامه دارد. جمعیت این روستا در ۴ ماه از سال با توجه به سرشماری که در سال ۱۳۹۰ انجام شد به حدود ۹۸۰۰ نفر یا به عبارتی دیگر ۲۴۷۰ خانوار می‌رسد. اما در زمستان جمعیت ساکن در این روستا تنها به چند نفر سرایدار و نگهبان محدود می‌شود.

 جواهر رنگین رامسر!

سفر به جواهرده
در این سفر وصف‌ناپذیر و پر شگفتی میزبون مثل همیشه همراه شما خواهد بود. میزبون در تلاش است تا امنیت و آسایش مهمانانش را در سفرهای پرجاذبه تأمین کند. هرگز اجازه ندهید خستگی، زیبایی سفر را کدر کند و شیرینی‌اش را به تلخی بدل کند. به قدر کافی در اقامتگاهی عالی استرحت کنید و دیو خستگی را از خود دور کنید. بعد در کمال آرامش زیبایی‌های طبیعت را ببینید و تجربه کنید. اجاره ویلا در جواهرده و اجاره ویلا در رامسر پیشنهاد ویژه است از سوی میزبون برای مهمانان خاص و دوست داشتنی جواهر ده زیبا. میزبون بهترین روزهای سفر را برای شما آرزو دارد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *