جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جنگل ارفع ده و چشمه پراو

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ بهمن ۱۳۹۷

جنگل ارفع ده و چشمه پراو در استان مازندران، فاصله‌ی ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تهران و ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا.ارفع ده سرزمین درختان در هم تنیده، چشمه های بی قرار، شکوه کوه ها و چشم اندازهای بی انتهاست. ارفع ده روستایی است کوچک و دوست داشتنی که تنها ۱۰۰ خانوار در آن زندگی می کنند. در بهار درختان نیمه عریانش در مه فرو می روند، تابستان ها سرسبز است و خنک، و در پاییز به شعرهای عاشقانه شبیه است؛ آنقدر زیباست که نمی توان توصیف اش کرد، باید رفت، باید دید و از نزدیک آن همه زیبایی را لمس کرد.
جنگل ارفع ده از جاذبه های طبیعت گردی شناخته شده استان مازندران و شهرستان سواد کوه است. فاصله اش با ساری حدود ۹۰ کیومتر است و در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است.

این روستا در دامنه ” ارفع کوه ” قرار دارد، کوهستانی به ارتفاع ۲۷۵۰ متر که منظره بی نظیرش تلفیقی از صخره ها و سنگ ها، درختان تنومند و دشت های زیباست. مسیر پیمایش به سوی قله ارفع کوه به خاطر زیبایی و تنوعش، از مسیرهای مورد علاقه کوهنوردان و گردشگران است. در قله ارفع کوه یک کمپ کوچک ۱۲ نفری ساخته شده تا کوهنوردان فرصتی برای زدودن رنج سفر از جسم خویش داشته باشند و بتوانند با آسودگی در چشم اندازهای بی نظیر قله غرق شوند.

تجهیزات و موارد مورد نیاز برای سفر یک روزه:
لباس گرم. بادگیر، کفش کوهپیمایی، دو وعده غذایی سبک، کوله پشتی یک روزه. چراغ قوه، آب آشامیدنی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و باتوم کوهنوردی.

 

چشمه پراو
روستای ارفع ده در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. برای رسیدن به مناطق جنگلی ابتدا از مراتع و چمنزارهای روستا عبور می کنید تا آرام آرام به جنگل ارفع ده وارد شوید. هرچه در عمق جنگل پیش می روید، مناظر بکرتر و زیباتر می شوند. از دیگر جاذبه های طبیعت گردی و دیدنی های این منطقه می توان به چشمه پراو اشاره کرد. چشمه ای پرآب که از قلب زمین می جوشد و صدای آرامش بخشش قلب هر گردشگری را با خود همراه می کند و به دور دست ها می برد.

مسیر دسترسی به ارفع ده و چشمه پراو از جاده فیروز کوه می گذرد. در نزدیکی این منطقه جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی بی نظیری وجود دارد. غار اسپهبد خورشید و قلعه کنگلو، دریاچه شورمست ،روستای سنگده و جنگل راش از جمله این جاذبه ها هستند که با برنامه ریزی برای یک سفر دو و نیم روزه، می توان در کنار سفر به ارفع ده از یکی دیگر از این مکان ها نیز بازدید کرد.

 

جنگل ارفع ده و چشمه پراو 1 جنگل ارفع ده و چشمه پراو
جنگل ارفع ده و چشمه پراو 2 جنگل ارفع ده و چشمه پراو
جنگل ارفع ده و چشمه پراو 3 جنگل ارفع ده و چشمه پراو

 

منبع:
beytoote.com

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *