جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جشنواره ملی عسل در خمین

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

شهرستان خمین در جنوبی ترین نقطه استان مرکزی قرار گرفته است. این شهرستان از شمال به اراک، از شرق به محلات، از جنوب به گلپایگان (استان اصفهان) و از غرب به ازنا و الیگودرز(استان لرستان) محدود می شود. شهرستان خمین ازخصوصیات اقلیمی مختلف تأثیر پذیرفته و دارای آب و هوای متغیری است بطوری که آب و هوای معتدل کوهستانی در شمال غربی و آب و هوای نیمه بیابانی در مرکز و جنوب بر آن حاکم بوده و به همین سبب خمین دارای زمستان سرد تا بسیار سرد و تابستان های معتدل تا گرم در نقاط مختلف است.

جشنواره ملی عسل در خمین1 جشنواره ملی عسل در خمین

خمین یکی از قطب های تولید عسل در کشور محسوب می شود که از نظر کمیت بعد از شهرستان شازند رتبه دوم تولید این محصول را استان مرکزی دارد، اما از نظر کیفیت در جایگاه نخست را از آن خود کرده است.گلوکز عسل تولیدی مرغوب شهرستان خمین با اندازه‌گیری در آزمایشگاه های واحد های فرآوری کمتر از چهار درصد است و رطوبت آن نیز کمتر از ۱۸ درصد اندازه‌گیری شده که این ویژگی‌ها موجب می‌شود که عسل تولیدی خمین مرغوبیت لازم برای حضور در بازار داخلی و خارجی با برند ویژه را داشته باشد. ۶ واحد بسته‌بندی عسل در خمین فعالیت دارند که سالانه سه هزار تن از این محصول را با بسته بندی مناسب به داخل و خارج از کشور ارسال می‌کنند.. شهرستان خمین در تولید گوشت بوقلمون رتبه اول و در تولید مرغ و عسل، رتبه دوم و در تولید شیر خام رتبه سوم استان مرکزی را دارد.

جشنواره ملی عسل در شهرستان خمین مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود. به زودی جشنواره عسل خمین در سطح ملی برگزار می‌شود تا عسل خمین به عنوان یک برند منحصر به فرد به تمام نقاط کشور و همچنین بازارهای کشورهای منطقه معرفی و موجب رونق تولید عسل و ایجاد شغل در سطح وسیع در شهرستان خمین شود. پیش بینی می‌شود ۱۵ استان در این جشنواره شرکت کنند. نخستین جشنواره ملی عسل از دهم تا هفدهم مرداد امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی در منطقه تفریحی بوجه خمین برگزار می‌شود. پیش‌بینی ما این است که جشنواره عسل در فاصله زمانی دهم تا بیستم مردادماه در محل منطقه نمونه گردشگری بوجه برگزار شود. شهرداری بخشی از هزینه برگزاری جشنواره عسل، مکان و غرفه و همچنین نیروی انسانی را نیز متقبّل شود.

۳۰درصد از هزینه‌های برگزاری این جشنواره و واگذاری مکان، غرفه و نیروی انسانی توسط شهرداری این شهر تامین می‌شود و انتظار می‌رود ۷۰ درصد باقی هزینه‌های جشنواره را ادارات و تولیدکنندگان عسل تامین کنند. نمایشگاه سوغات محلی استان‌های شرکت کننده و آیین رقص محلی از برنامه های جنبی نخستین جشنواره ملی عسل در خمین است.

هدف از برگزاری این جشنواره برندسازی عسل در شهرستان خمین است و باید توجه داشت که برندسازی عسل خمین بنفع تولید کنندگان عسل خواهد شد و همچنین برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها مطمئنّاً منافع آن بسیار بالاتر خواهد بود که نه تنها تولید کنندگان عسل را منتفع خواهد کرد؛ بلکه برای همشهریان عزیز نیز منافعی به دنبال خواهد داشت و همین فعالیت‌هاست که باعث ایجاد و گسترش شغلهای مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

جشنواره ملی عسل در خمین2 جشنواره ملی عسل در خمین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *