جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی تبریز در بهار

تاریخ بروزرسانی :
۴ خرداد ۱۳۹۸

جاهای دیدنی تبریز که در بهار میتوان دید را در این مطلب معرفی کردیم. جاذبه های دیدنی تبریز معرفی شده متفاوت تر مکان های دیدنی تبریز است که تا حالا شنیده اید. تبریز، یکی از آن شهرهایی است که اتفاقات تاریخی زیادی را به چشم دیده است، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و خلاصه این که این شهر یک تاریخ زنده است. تبریز همچنان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته می شود که همین دلیلی شد برای این که این بار در اینجا جاذبه های گردشگری تبریز را به شما معرفی کنیم تا اگر خواستید برای تعطیلات بعدی به تبریز سفر کنید بدانید که به چه مکان های دیدنی سر بزنید. این مطلب جذاب را از دست ندهید که به شما جاذبه های گردشگری ای را معرفی خواهیم کرد که کمتر نامشان را شنیده اید.

۱. کویر قوم تپه تبریز

آدرس: شمال شرقی تبریز، صوفیان

کویر قوم تپه جاهای دیدنی تبریز در بهار

شاید برای تان عجیب باشد اما تبریز که تقریبا همه معتقد هستند جزو یکی از شهر هایی است که مناطق سرسبز و طبیعتی جذاب دارد، دارای یکی از زیباترین کویرهای ایران به نام کویر قوم تپه است. بافت این منطقه با دیگر مناطق تبریز تفاوت زیادی دارد. این منطقه به صورت طبیعی و به علت وزش بادهای منطقه و تجمیع خاک ها و گردو غبار منطقه به صورت تپه های شنی در آمده است. کویر قره تپه یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که حتما باید از آن دیدن کنید.

۲. قبرستان تاریخی پینه شلوار

آدرس: ۶ کیلومتری جنوب تبریز، روستای شادآباد مشایخ

قبرستان تاریخی پینه شلوار1 1 جاهای دیدنی تبریز در بهار

به نظر من که دیدن از این قبرستان را از دست ندهید. این قبرستان یکی از قدیمی ترین قبرستان هایی است که تقریبا قبل از اسلام به وجود آمده است. وجود سه دوره سنگ قبر در این قبرستان آن را به یکی از جاذبه های گردشگری پر طرفدار تبریز بدل کرده است. دوره اول سنگ قبر هایی هستند که با سنگ قبر های قبرستان خالد نبی چه از نظر دوره و چه از نظر شکل ظاهری یکی هستند، دوره دوم سنگ هایی هستند از جنس سنگ خارا و یک شکل با قبرستان ننه مارلان و دوره سوم سنگ قبرهایی هستند که با خط کوفی روی آن ها تاریخ وفات فرد دفن شده ذکر شده است.

۳. پارک ملی کنتال

آدرس: جاده جلفا به خدافرین بعد از شهر سیه رود

کنتال جاهای دیدنی تبریز در بهار

پارک ملی کنتال یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که در آن جا می توانید عناصر جذابی از قبیل بقایای آسیاب های سنگی را مشاهده کنید. در اوایل بهار رویش لاله های رنگارنگ در دامنه های کنتال و قلعه علی بیگ به صورت مزرعه های لاله درمی آیند. برای دسترسی به این منطقه پس از گذر از شهر سیه رود و در امتداد رودخانه مرزی ارس در موازات نوار مرزی ارمنستان و آذربایجان و در دره کنتال پاسگاه محیط بانی کنتال قابل مشاهده است.

۴. جنگل ارسباران

آدرس: شمال کوه های قوشا داغ

ارسباران جاهای دیدنی تبریز در بهار

جنگل ارسباران یکی از مناطق بکر و دست نخورده تبریز است. جنگلی سرسبز که انواع گونه های جانوری و گیاهی را در دل خود جای داده است. این جنگل به نام های ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ هم شناخته می شود. جنگل های ارسباران با طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر دارد در واقع این چنگل یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که هواداران زیادی دارد. از جمله آثار تاریخی این منطقه می توان به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر اشاره کرد.

۵. بازار فرش تبریز

آدرس: خیابان امام تبریز

بازار فرش تبریز جاهای دیدنی تبریز در بهار

بازار تبریز را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. راسته های این بازار یکی از ریشه های تاریخی کشورمان است. بوی اصالت و حفظ هنر گذشته در حجره حجره این بازار به مشام می رسد. هر بخش از بازار سنتی تبریز با توجه به کسب و کاری که در آن جریان دارد، به شکل خاصی ساخته شده و باعث شده تا «راسته بازار»، «سرا»، «تیمچه»، «دالان» و «گذر» به وجود بیایند تا هم کسبه و هم مردم به راحتی و با اطمینان به فعالیت و کسب و کار و خرید و فروش اقدام نمایند. تیمچه مظفریه بی شک زیباترین بخش بازار تاریخی تبریز است، تیمچه ای با سقفی بلند، پنجره های کوچک و بزرگ سفید و رنگی در حاشیه ها و وسط سقف و ردیف های منظم حجره ها.

۶. خانه علی مسیو

آدرس: تبریز.خیابان ارتش جنوبی، کوچه صدر، پلاک ۵۰

علی مسیو جاهای دیدنی تبریز در بهار

کربلایی علی مسیو دومین شهردار شهر تبریز است. در باره زندگی علی مسیو، کمترین اطلاعات نسبت به دیگر چهره‌های تاریخی وجود دارد. علی مسیو یکی از برجسته‌ترین انقلابیون ایران در یک‌صد سال گذشته‌است. مبارز و متفکری خردمند و فداکار، که به حق پیشوای گمنام انقلاب مشروطه؛ که یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ کشور است به شمار می‌آید. حالا خانه او تبدیل به موزه ای دیدنی شده است. موزه ای که می توان تک تک ردپاهای تاریخ را زندگی کرد.

۷. خانه مشروطه

آدرس: بازار تبریز، راسته کوچه
خانه مشروطه7 جاهای دیدنی تبریز در بهار
حالا که صحبت از مشروطه و یکی از سردمداران مشروطه شد، بد نیست که همین جا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تبریز به نام خانه مشروطه را نیز به شما معرفی کنیم. خانهٔ مشروطه در یکی از محله های قدیمی شهر تبریز به نام راسته کوچه و در غرب بازار تبریز قرار گرفته . این بنا به سبک معماری دورهٔ قاجار ساخته شده و ملک شخصی حاج مهدی کوزه کنانی بوده.

۸. کلیسای کاتولیک ها

آدرس: تبریز، محله میارمیار

کلیسای کاتولیک ها جاهای دیدنی تبریز در بهار

کلیسای کاتولیک ها (عذرای توانا) متعلق به مسیحیان کاتولیک ایران است. این بنا در سال ۱۲۹۱ خورشیدی احداث شده و نمای آن آجری می باشد. طول کلیسای کاتولیک ها ۳۰ متر و عرض آن ۱۵ متر است و برج ناقوس کلیسا در بالای بالکن کوچکی قرار گرفته است. این کلیسا برای اجرای مراسم و جشن های کاتولیک ها مورداستفاده قرار می گیرد.

۹. ائل گلی تبریز

آدرس: بلوار ملکی، پارک ائل گلی

ائل گلی تبریز جاهای دیدنی تبریز در بهار

مگر می شود به تبریز سفر کرد و شاه گلی یا همان ائل گلی را ندید؟ شاه گلی یکی از مهم ترین گردشگاه و جاذبه های گردشگری شهر تبریز است که در جنوب شرق تبریز و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده است. این مکان در زمان آق قویونلوها ایجاد شده و در دوره صفویان گسترش یافته . عمق دریاچه شاه گلی ۱۲ متر بوده و در محوطه آن قایقرانی انجام می شود. همچنین شهربازی (لوناپارک) و مسافرخانه های متعددی در داخل این گردشگاه وجود داره. با احداث هتل ۵ ستاره و بین المللی شاه گلی در مرکز این دریاچه، این گردشگاه جنبه جهانی پیدا کرده است.

۱۰. کندوان

آدرس: ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو

کندوان 1 جاهای دیدنی تبریز در بهار

کندوان هم که گفتن ندارد، اصلا یکی از اصلی ترین مکان هایی که در تبریز باید به دیدن آن بروید، روستای صخره ای کندوان می باشد. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید. چرا که دیگر در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا (که هر دو دارای معماری صخره‌ای هستند) کسی زندگی نمی‌کند. خانه های این روستا به مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده اند و جالب اینجاست که عسل یکی از مهمترین محصولات این روستا می باشد و وجه تسمیه این روستا نیز همین خانه ی کندو مانند است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 11 میانگین: 4.6]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • یاسین بازدار

    من عکس قشنگ تری برا ائل گلی دارم خواستین شمارمو میدم اونو بزارین

    ۲ اردیبهشت, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • ندافقیهی نیا

    یاشاسین گوزل تبریزیم‌..

    ۹ فروردین, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    بازار فرش بسيار جذاب ديدني است اگر سفر كرديد حتما بازديدي داشته باشيد ال گلي و خانه مشروطه نيز بسيار ديدني و زيبا هستند

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد