جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاده آلاشت (دوراهی آزادمهر – آلاشت )

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ مهر ۱۳۹۸

جاده آلاشت جاده ای بسیار زیبا که از دوراهی آزادمهر در ۵ کیلومتری جنوب شهر زیرآب همان جا که از جاده سوادکوه جدا می شود آغاز شده و در پس آن مناطق بسیار زیبا و چشم نواز با جنگلهای ی در ارتفاعات مشرف به دره زیرآب ،رودخانه، پیچ و خم‌های فراوان و روستاهای پر جمعیت لله بند، موج خیل، کارمزد و لیند به شهر ییلاقی آلاشت منتهی می‌گردد. جاده آلاشت از جاذبه‌های شهرستان سوادکوه بشمار می‌رود و در فصل تابستان گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این جاده از ابتدا تا انتها، ۳۵ کیلومتر طول دارد درزمان ۴۵ دقیقه ای طی مسیر در این جاده از ابتدا تا رسیدن به شهر آلاشت راننده و مسافر احساس خستگی نمی کند و قدم به قدم زیبایی های بکر ودست نخورده طبیعی را مشاهده می کند .

دیدن طبیعتی که خدا آنرا آفریده و بعضی از نقاط آن که هنوز بکر و دست نخورده اند بسیار لذت بخش است زمانی که بر فراز ابرها با پیچ های ملایم در حال حرکت هستید در طول مسیر از کنار رودخانه و چشمه های آب معدنی که برخی از آنها برای مداوای سنگ کلیه مفید هستند می گذرید. این جاده از نظر مهندسی راه با توجه به ارتفاعی که دارد یکی از ساخته های عالی می باشد که از زیرسازی و آسفالت بسیار مناسبی برخوردار می باشدوقابلیت آن را دارد که به مسیری توریستی برای پیاده روی ودوچرخه سواری کوهستان تبدیل شود و برای معرفی پتانسیل های بالای این جاده به تبلیغات وایجاد تورهای گردشگری مناسب نیاز است .

آلاشت جاده آلاشت (دوراهی آزادمهر   آلاشت )

و اما درباره شهر آلاشت این شهر در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. فاصله آن نیز تا تهران حدود ۲۳۷ کیلومتر است. تپه های باستانی موجود در گوشه و کنار شهر، گور هایی که اجساد آنها رو به خورشید دفن شده اند و اشیاء عتیقه موجود در درون این گورها؛ نشان از تاریخی بودن منطقه دارد. آلاشت زادگاه رضا شاه پهلوی است که در سال ۱۳۵۲ تبدیل به شهر شد. آسمان نما یا رصدخانه، پاتوق شب نشینی اهالی، موزه مردم شناسی، مسجد جامع یا رضاشاه و معبد دختر پاک از جاذبه های این شهر به شمار می آیند.

آلاشت 3 جاده آلاشت (دوراهی آزادمهر   آلاشت )

راههای دسترسی به آلاشت

برای رسیدن به این شهر کوچک یا روستای بزرگ، از اکثر نقاط ایران باید ابتدا به تهران سفر کرد. راه دسترسی از تهران به آلاشت، همان جاده‌ی فیروزکوه یا بزرگ‌راه شماره‌ی ۷۹ است که چهار کیلومتر بعد از پل سفید، در سمت چپ جاده تابلوی آلاشت خودنمایی می‌کند. تنها سه مورد استثا در دسترسی به آلاشت وجود دارد که اولی مخصوص استان‌های گیلان و مازندران، دومی مربوط به استان‌های گلستان و خراسان شمالی و سومی مخصوص‌استان‌های خراسان جنوبی و رضوی و سمنان است.

برای دسترسی به آلاشت از استان گیلان و شهرهای غربی استان مازندران می‌توانید جاده‌ی ساحلی را از غرب به شرق طی کنید تا به شهر قائمشهر برسید و سپس همان بزرگ‌راه شماره‌ی ۷۹ را به سمت جنوب ادامه دهید تا در سمت راست جاده پس از طی ۴۵ کیلومتر، تابلوی آلاشت را ملاحظه کنید.

از استان‌های گلستان و خراسان شمالی هم ابتدا لازم است از طریق بزرگ‌راه شماره‌ی ۲۲ که از ساری و بهشهر عبور می‌کند خود را به قائمشهر برسانید.

اما راه نهایی که مخصوص استان‌های سمنان، خراسان رضوی و جنوبی و شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان است، از شهرهای سبزوار و شاهرود بر روی بزرگ‌راه شماره‌ی ۴۴ می‌گذرد و به سمنان می‌رسد. از سمنان هم اگر بزرگ‌راه شماره‌ی ۳۶ را ۸۰ کیلومتر به سمت شمال غربی برانید، به فیروزکوه بر روی بزرگ‌راه شماره‌ی ۷۹ می‌زسید و ادامه‌ی راه مشابه راه دسترسی از تهران می‌شود.

راه دیگری که از آن می­‌توان به نزدیکی آلاشت رسید از طریق خطوط راه آهن تهران- ساری و یا تهران- گرگان است که هم آرامش و لذت از مسیر جنگلی و بسیار زیبای راه آهن مازندران را میسر می‌کند و هم کمتر از اتومبیل شخصی به طبیعت آسیب خواهد رساند. برای رسیدن به آلاشت باید در‌ایستگاه پل سفید از قطار پیاده شد و با وسایل نقلیه عبوری و یا مینی بوس‌ها ادامه مسیر را پیمود.

آلاشت 1 جاده آلاشت (دوراهی آزادمهر   آلاشت )

آلاشت 2 جاده آلاشت (دوراهی آزادمهر   آلاشت )

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد