رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ خرداد ۱۳۹۵

ثبت آیین سنتی مجمعه گردانی متین آباد بادرود در فهرست میراث معنوی

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا، حسین یزدانمهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مراسم جل جلانی روستای طامه، آیین نخل گردانی بادرود، آیین نینوای اریسمان، ترانه های قالی بافی بادرود، آیین سنتی مذهبی چهل و هشتم، آیین نینوای بادرود و آیین مجمعه گردانی زنان روستای متین آباد هفت پرونده ای است که سال گذشته برای طرح در شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی ارسال شده بود.
وی گفت: از این تعداد پرونده آیین سنتی مجمعه گردانی زنان متین آباد به تازگی در شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی به عنوان میراث ناملموس کشور ثبت شده است.
یزدانمهر افزود: همزمان با سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و گرامیداشت نیمه شعبان، مراسم سنتی مجمعه ‌گردانی زنان روستای متین‌آباد از توابع بخش بادرود با حضور مردان و زنان دوستدار اهل بیت (ع) با شکوه خاص در این شهر برگزار می‌شود.
وی گفت: در این مراسم دیدنی که از ابتدای صبح آغاز می‌شود، زنان و دختران روستا سینی‌های بزرگ حاوی شیرینی و کله‌قند و آجیل را بر سر گذاشته و هلهله ‌کنان مسیر کوچه‌های روستا را تا حسینیه طی می‌کنند.
یزدانمهر بیان کرد: زنان روستا نذر خود را داخل مجمع های مسی قدیمی نهاده و همراه با ساز و نوای موسیقی سنتی بادرود در کوچه های روستا می گردانند و سپس نذرهای جمع آوری شده که شامل قند، نبات، نان، برنج و حبوبات است را بین نیازمندان روستا توزیع می کنند.
شهرستان نطنز در ۱۲۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

79 ثبت آیین سنتی مجمعه گردانی متین آباد بادرود در فهرست میراث معنوی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *