رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ تیر ۱۳۹۹

تنگه پیازه خرم آباد

لینک این مطلب کپی شد!

تنگه پیازه خرم آباد ، منطقه ای سرسبز واقع در استان لرستان است که آبشار و حوضچه های پلکانی زیبایی آن را چندین برابر کرده است و این منطقه را به یک منطقه گردشگری شگفت انگیز بخصوص در ایام نوروز تبدیل نموده است.تنگ پیازه که دارای آبشار و حوضچه‌های پلکانی است، در مسیر جاده الشتر و بریدگی زرین چغا، به سمت روستای بسطام و بعـد از تنگ حسـن و نرسیـده به روستای چم تکله قرار گرفته است.

آبشارهای رویایی و شگفت‌انگیز لرستان با گستره‌ای وسیع از طبیعت بکر و زیبا چشم‌ها را به مهمانی تلاقی آب و صخره فرا می‌خواند. سرزمین چهار فصل و زیبای لرستان به دلیل آب‌ و هوای کوهستانی و معتدل زیباترین طبیعت هستی را در دل خود جای‌داده؛ پایتخت طبیعت ایران آبشارهای خروشان و بی‌همتایی را دارا است که لرستان را یکی از دیدنی‌ترین نقاط کشور کرده و عزم هر گردشگری را برای حضور در استان جزم می‌کند.

کوه‌های مخملی این منطقه جذابیت خاصی دارند به خصوص اگر باران هم باریده باشد، ده‌ها آبشار ریز و درشت روی کوه شکل می‌گیرند و تصویر شگفت ‌انگیزی ایجاد می‌کنند که بهترین فرصت برای عکاسان طبیعت است.فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از تنگه پیازه، آبشارها و حوضچه‌های دیدنی آن است؛ هم جریان آب زیاد است و هم منطقه کاملا سرسبز و روح‌نواز. به همین خاطر طبیعت‌گردی در بهار می‌تواند حال روحی بهتری هم برایتان همراه داشته باشد.
برای بازدید از این تنگه، می‌توانید در طبیعت زیبای آن کمپ بزنید. مناطق مختلفی برای این کار مناسب هستند؛ یکی اولین دشتی که درست قبل از تنگه قرار گرفته و یکی هم دشتی که نزدیکی تنگه پیازه قرار گرفته است.در بازدید از این به تجهیزات خاص کوه‌نوردی نیاز ندارید؛ اما بهتر است کفش مناسب طبیعت‌گردی، کلاه و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، پانچو یا بارانی، چراغ قوه، مواد خوراکی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *