رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ خرداد ۱۴۰۰

تمیزکردن کمل‌ بک در کوهنوردی

اشتراک گذاری

تمیزکردن کمل‌ بک در کوهنوردی یکی از موارد مهم قبل و بعد از کوهنوردی می باشد چرا که اگر برای کوهپیمایی و یا کوهنوردی ازقمقمه آب کمل بک استفاده می‌کنید، پس از هر بار استفاده باید آن را به خوبی تمیز کنید. این موضوع زمانی که از ماده دیگری به جز آب درون آن استفاده ‌کنید، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.اولین نکته ای که باید گفته شود این است که سعی‌کنید درون قمقمه خود فقط آب بریزید، زیرا اگر از نوشیدنی دیگر، پروتئین و یا مکمل‌ها استفاده ‌کنید ممکن است به انتهای قمقمه بچسبد و درنهایت قمقمه شما کامل خالی ‌نشود.دومین نکته ای که باید توجه شود اینکه پس از هر بار استفاده، قمقمه خود را تمیز کنید، آن را با آب بشویید و سپس کاملا خشک‌ کنید، کمل بک‌های جدید دارای بازوهای خشک‌کننده مخصوصی هستند که با آویزان‌کردن آنها به جریان یافتن هوا و سپس خشک‌شدن قمقمه کمک می‌کند.

اما اگر می‌خواهید که کمل بک شما به خوبی تمیز شود باید یک کیت کمل‌ بک مخصوص را خریداری ‌کنید. این پک شامل یک برس قمقمه می‌شود که به شما کمک می‌کند تا محفظه قمقمه به خوبی تمیز شود، یک تیوب برس دارد که به شما اجازه می‌دهد تا نقاط دور از دسترس را هم به خوبی تمیز کنید و همچنین دارای یک ابزار آویزان‌کننده مخصوص است که امکان آویزان‌کردن قمقمه برای جریان یافتن هوا درون آن را می‌دهد. همچنین در این محصول از دو خشک‌ کن اضافی و دو قرص تمیزکننده نیز استفاده می‌شود.

کمل بک

برای این که بتوانید کیت کمل‌ بک خود را به خوبی تمیز کنید، می‌توانید از جوش شیرین یا یک سفیدکننده شیمیایی با دستورالعمل زیر استفاده ‌کنید:

از آب داغ به همراه دو قاشق غذاخوری جوش شیرین پخته‌شده یا سفیدکننده شیمیایی استفاده ‌کنید. این محلول را مخلوط کنید و سپس آن را درون قمقمه بریزید و آن را بالا بگیرید، سپس شیر مربوطه را فشار دهید تا این مخلوط در مسیر تیوب جریان یابد. همچنین می‌توانید از قرص‌های تمیزکننده نیز استفاده‌ کنید.اجازه دهید تا این مخلوط تمیزکننده به مدت ۳۰ دقیقه درون قمقمه باشد.

سپس قمقمه را با آب داغ و صابون بشویید. قبل از استفاده مجدد مطمئن‌شوید که تمام مخلوط تمیزکننده برطرف شده‌ باشد. همچنین می‌توانید از برس‌های مخصوص کیت کمل بک برای تمیزکردن تیوب و قمقمه استفاده ‌کنید. با استفاده از برس‌ها می‌توانید مطمئن ‌شوید که تمام نقاط قمقمه به خوبی تمیز شده ‌است.

پس از تمیزکردن قمقمه، باید از خشک‌شدن آن مطمئن‌ شوید زیرا وجود رطوبت می‌تواند منجر به رشد قارچ درون قمقمه بشود.

با این قدم‌ها می‌توانید با خیال راحت از قمقمه خود استفاده‌ کنید. اگر بخاطر وجود قارچ و باکتری روی قمقمه جای لکه باقی بماند، این لکه دائمی خواهد بود، اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا پس از برطرف‌کردن این قارچ با خیال راحت می‌توانید از قمقمه خود استفاده‌ کنید.

ویژگی‌های یک کیسه آب خوب

۱. کیسه آب مناسب در برابر پارگی، نشت آب و فشار مقاوم است

کیسه آب‌های با کیفیت و اصولی در بازار در برابر فشار مقاوم بوده و در اثر ضربه، خراش و یا برخورد جسم خارجی به راحتی دچار آسیب نمی‌شوند. کیسه آب باید از این نظر قابل اطمینان باشد، چون در داخل کوله یک کوهنورد وسایل و ابزارهایی مانند کاپشن، کیسه خواب و حتی وسایل الکترونیکی وجود دارد که نباید مرطوب یا حتی به صورت کامل خیس شوند. همچنین کیسه آب خوب در نقاط اتصال شلنگ و درب دچار نشتی نخواهند شد.

کمل بک

۲. یک کیسه آب با کیفیت، بمرور زمان بود نمی‌گیرد

یکی از مشکلاتی که پلاستیک و همه فراورده‌های نفتی که برای حمل آب ساخته شده‌اند با آن روبرو هستند، بو گرفتن بمرور زمان است. نگهداری آب در داخل فراورده‌های نفتی موجب بو گرفتن، و طعم گرفتن آب خواهد شد. کیسه‌های آب خوب دارای غشای داخلی ضد باکتری بوده و با تکنولوژی نانو ساخته شده‌اند تا کمترین تداخل میان فراورده نفتی و آب صورت پذیرد. بعضی از انواع کیسه خواب‌ها با غشای فلزی نانومتری، مانند غشای آلومینیومی پوشیده شده اند تا تضمین کننده کامل سلامت آب شما باشند.

۳. طراحی مناسب برای شست‌و‌شوی کامل

کمل بک‌ها یا کیسه آب‌های امروزی با درب بزرگ عرضه شده اند تا شستشوی آنها به راحتی ممکن باشد، این مورد موجب می‌شود تا سلامت کوهنورد در برنامه‌ها حفظ شود و همچنین طول عمر کیسه آب شما به علت امکان شست‌و‌شوی کامل و خشک شدن افزایش محسوسی داشته باشد.

بهترین کیسه آب‌های بازار به ترتیب کیفیت:

کمل بک لیکن مدل RIDER حجم ۱٫۵ لیتر

لیکن یکی از تولید کنندگان اروپایی لوازم کوهنوردی است، کمل بک رایدر از برند لیکن، محصول کشور اسپانیا بوده و از طراحی زیبایی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول امکان دسترسی به آب و پر یا خالی کردن آن از دو طریق درب پیچی و درب کشویی است. لیکن برای راحتی شست‌و‌شوی کمل بک خود، یک درب کشویی سرتاسری روی این محصول تعبیه کرده تا کاربر براحتی بتواند آن را شست‌و‌شو دهد. همچنین این درب به شما کمک میکند در زمان‌هایی که نیاز به پر کردن آب در چشمه و مناطق مشابه دارید، براحتی و بدون نیاز به وسیله جانبی کیسه آب خود را پر کنید.لیکن با استافده از متریال سیلیکونی، و غشای داخلی آنتی باکتریال عدم ایجاد بو و طعم در آب را تضمین کرده است. همچنین محل اتصال شلنگ این کمل بک، یک طرفه بوده و در صورت جدا شد شلنگ به هر دلیلی از نشتی آب جلوگیری می‌کند.یکی از حرفه ای ترین کمل بک‌های موجود در بازار، این مد از برند لیکن است، که شما می‌توانید آنرا در حجم‌های ۲ و ۳ لیتر نیز تهیه کنید.

 

کمل بک

کیسه آب راک پرو مدل WB2500 گنجایش ۲٫۵ لیتر

اگر به دنبال یک کمل بک اقتصادی با کیفیت ساخت بالا هستید، پیشنهاد ما به شما این مدل از برن راک پرو خواهد بود. راک پرو همانند لیکن در این کمل بک دو محفظه جداگانه برای پر کردن کیسه آب تعبیه کرده، همچنین درب بالایی کشویی به شما امکان شست‌وشوی راحت محصول را خواهد داد.نقطه اتصال شلنگ به محصول به صورت یک طرفه بوده و می‌تواند کمل بک را در صورت جدا شدن شلنگ به صورت کامل آب بندی کند تا لوازم داخل کوله شما دچار آسیب نشوند.بدنه این محصول از پلاستیک مناسب برای مایعات ساخته شده و توسط یک لایه داخلی آنتی باکتریال محافظت می‌شود. این لایه موجب کاهش اثرات پلاستیک بر مزه آب شده و از بو گرفتن کمل بک جلوگیری می‌کند.

کمل بک

کمل بک کچوا کد TRK500 گنجایش ۲ لیتر

کمل بک ساده، کاربردی و با کیفیت کچوا دیگر گزینه خرید برای کیسه آب کوهنوردی خواهد بود. این کمل بک با طراحی ساده خود، در نگاه اول شاید مورد انتقاد مصرف کننده قرار بگیرد، ولی استفاده از متریال سیلیکون در بدنه به همراه غشای آنتی باکتریال ویژگی‌هایی نیست که براحتی در انواع کمل بک‌های دیگر دیده شود.درب این کیسه آب از بالا باز شده و به شما امکان شست‌و‌شوی راحت محصول را خواهد داد. با توجه به قیمت بالا، عدم وجود شیر یک طرفه، عدم امکان پر کردن از طریق درب پیچی و طراحی ساده از مواردی خواهد بود که شاید مصرف کننده را در خرید آن دچار تردید کند.

کمل بک

کمل بک اسنو‌هاوک کد TB f گنجایش ۲ لیتر

اسنوهاک یکی از تولید کنندگان چینی محصولات کوهنوردی است، کمل بک فوق تولید این شرکت، یکی از با کیفیت ترین کمل بک‌ها در این بازه قیمتی برای خرید خواهد بود. وجود شیر یک طرفه، شلنگ با کیفیت و ضد باکتری، درب کشویی سرتاسری همگی از مواردی هستند که خرید این کمل بک را منطقی و بصرفه می‌کنند.برای نگهداری این کمل بک، در زمان عدم استفاده باید نکاتی مانند نگهداری در یخچال، شست‌وشوی کامل و عدم مجاورت در برابر نور آفتاب را رعایت کرد. به دلیل پلاستیکی بودن غشای این کیسه آب و عدم وجود لایه محافظ آنتی باکتریال در مخزن، این کمل بک ممکن است به مرور زمان دچار قارچ‌های میکرونی شده و به آب بو و طمع ناخوشایندی بدهد.

کمل بک

کمل بک کمپسور کد ۳۱۲ گنجایش ۳ لیتر

ساده ترین کمل بک موجود در بازار که می‌توانید تهیه کنید این مدل از برند کمپسور است. از معایب آن می‌توان به عدم وجود درب سرتاسری و عدم امکان شست‌وشوی راحت اشاره کرد. این موضوع در کنار غشای پلاستیکی محافظت نشده از جهت طعم دهی و بو گرفتن نگران کننده خواهد بود. اما قیمت مناسب و کیفیت خوب متریال به کار رفته در این وسیله کوهنوردی، آن را گزینه ای برای خرید در بازه قیمتی خود خواهد کرد.

کمل بک

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *