رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ فروردین ۱۳۹۳

تعطیلی و تعلیق ۷۳ مرکز اقامتی در کشور

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ – رئیس ستاد مرکزی خدمات هماهنگی سفر، از اقامت بیش از ۲۹ میلیون نفر-شب در ۸روز تعطیلات نوروز در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها،منازل استیجاری، کمپ‌های موقت، کلاس‌های مدارس خبر داد و گفت: ۷۳ مرکز اقامتی تعطیلی یا تعلیق شده‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مرتضی رحمانی‌موحد با اعلام این خبر گفت: تا پایان ۷ فروردین بیش از ۲۹ میلیون و ۹۲ هزار اقامت نفر شب به ثبت رسیده است که در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، منازل استیجاری، کمپ‌های موقت، کلاس‌های مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی و میهمانسرای ادارات و چادرهای مسافرتی اسکان داشته‌اند.

وی میزان اقامت را در هتل‌ها ۴.۵ درصد عنوان کرد و افزود:براساس آمار تجمیع شده هشت روز گذشته، کمپ‌های موقت ۱۵ درصد، خوابگاه‌های دانشجویی و میهمانسرای ادارات ۱۶ درصد، کلاس‌های مدارس ۱۷.۵ درصد، منازل استیجاری ۱۷.۷ درصد، و چادرهای مسافرتی ۳۰درصد از اقامت ۲۹ میلیونی را به خود اختصاص داده‌اند.

رحمانی موحد گفت: تا کنون بیش از ۱۹ هزار و ۵۳۹ مورد بازدید نظارتی هم انجام شده است که از این میزان ۵ هزارو۳۷۷ بازدید مربوط مراکز اقامتی بوده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: بازدیدهای نظارتی تاکنون به تعطیلی یا تعلیق ۷۳ مرکز اقامتی و ۳ دفتر خدمات مسافرتی و ۹ مورد مرکز پذیرایی منجر شده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توضیح داد: تعداد بازدیدها از مراکز تاریخی و فرهنگی هم تا پایان هفتم فروردین بیش از ۱۱ میلیون و۷۰هزارو ۱۶۳ نفر به ثبت رسیده است.

********

از ۲۶ اسفند ۹۲ تا ۷ فروردین ۹۳، ۸هزار و ۳۵۴تماس در رابطه با اطلاع رسانی، پیشنهاد و انتقاد از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و جاذبه‌های گردشگری در سامانه ۰۹۶۶۹ به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ۰۹۶۶۹، کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها با ۲ هزار و ۹۸۸مورد همچنان در صدر موضوعات قرار دارد.

همچنین اطلاع رسانی در رابطه با امدادخودرو با ۲ هزار و ۲۱۳ مورد، جاذبه‌های گردشگری با ۹۷۲ مورد، وضعیت جوی و آب و هوا با ۸۵۴ مورد، سایر موارد با ۲۳۴ مورد و صدور اسناد ۲۲۸ مورد، اماکن اقامتی با ۶۴۵ مورد، اماکن پذیرایی با ۴۹مورد، دفاتر خدمات مسافرتی با ۴۳ مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

بنابراین گزارش، در مدت زمان مذکور ۱۲۳مورد شکایت و پیشنهاد در سامانه ۰۹۶۶۹ به ثبت رسیده است که شامل ۳۷ مورد شکایت از هتل‌ها و ۳۵ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی، ۶ مورد از اماکن پذیرایی بین راهی، ۲ مورد از اماکن پذیرایی درون شهری، ۱۵ مورد از سایر موارد، ۹ مورد از جاذبه های گردشگری و ۳ مورد از هتل آپارتمان های بوده است. همچنین ۵ پیشنهاد در رابطه با اماکن اقامتی، ۱ مورد برای اماکن پذیرایی و ۵ مورد برای سایر موارد در سامانه ۰۹۶۶۹ به ثبت رسیده است.

76187 تعطیلی و تعلیق 73 مرکز اقامتی در کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *