رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ تیر ۱۳۹۳

تا جاده هست آتش سوزی هم هست

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۴/۰۹ – خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- خروج جاده از پارک ملی گلستان در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد اما هنوز اقدامی عملی در این باره مشاهده نشده است. از آن جا که رها کردن آتش و زغال توسط مسافران عبوری از این جاده به طور معمول به آتش سوزی های گسترده منجر می شود، مسوولان پارک ملی می گویند مادامی که جاده پارک ملی مسدود نشده است، حریق و آتش سوزی و تخریب ادامه دارد.

«جواد سلیاری»، رییس پارک ملی گلستان در گفت و گو با CHN در مورد آتش سوزی های پارک ملی گلستان در سال جاری گفت: «آتش سوزی در پارک ملی گلستان هر روز دیده می‌شود اما مهم ترین مورد حریق که امسال مشاهده شد مربوط به هفته قبل است که ۵۰ هکتار از اراضی پارک در آتش سوخت.»

گویا این مورد در پیچ سلیمان کشته در حدود دو کیلومتری بعد از تونل و داخل پارک رخ داده است.

سلیاری در مورد دلایل ایجاد حریق گفت: «مسافران و گردشگران به طور معمول یا آتش را رها می کنند یا آن را به طور کامل خاموش نمی کنند. این مهم ترین دلیل در ایجاد آتش سوزی های گسترده است.»

به گفته سلیاری، با توجه به گستره پارک ملی و کمبود امکانات تذکر به همه مسافران امکان ندارد اما سه دستگاه خودروی اطفای حریق در جاده پارک ملی مستقر است و تلاش می‌شود از طریق نصب بنر به گردشگران در مورد رها کردن آتش تذکر داده شود.

اما در جایی که خروج جاده از پارک ملی گلستان از مصوبه های دولت پیشین است و اجرای آن در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، هنوز اقدامی عملی در این باره انجام نشده است.

سلیاری در این باره گفت: «تمامی مشکلات موجود در پارک ملی گلستان اعم از تلفات حیات وحش، شکار غیر مجاز، انتشار زباله در پارک، جدایی زیستگاه، آلودگی های صوتی و نوری بابت عبور جاده ایجاد شده است.»

به گفته او با خروج جاده و فرهنگ سازی همزمان می توان انتظار داشت در سال های آتی موارد کمتری از آتش سوزی در این پارک ملی دیده شود.

IMAGE635396576916409376 تا جاده هست آتش سوزی هم هست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *