جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تالاب گهر کوچک

تاریخ بروزرسانی :
۴ آذر ۱۳۹۸

سرزمین سرسبز لرستان تعداد زیادی رودخانه و آبشار و دریاچه دارد و بهشت مورد علاقه طبیعت گردان و علاقه مندان به طبیعت به شمار می رود.این طبیعت زیبا و چشم نواز تنها به چشمه ها و آبشار ها محدود نمی شود، کوهستان های سر به فلک کشیده و جنگل های سرسبز در کنار باغ های میوه فراوان که عطر آنها در فصل بهار سراسر استان لرستان را می پوشاند، گردشگران را مجذوب خودش می کند. تالاب گهر کوچک لرستان یکی از این جاذبه های طبیعی در الیگودرز است که طبیعتی زیبا و مسحورکننده دارد.

تالاب گهر کوچک که در کنار جاده دریاچه گهر و در میان کوه های اشترانکوه قرار دارد، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی لرستان است. آب تالاب گهر از آب دریاچه گهر تامین می شود. برای رسیده به تالاب گهر لرستان باید از شهر الیگودرز به سمت سد خان آباد و روستای برم بروید. از آنجا یک جاده فرعی کوچک شما را به سمت روستای آب باریک و پارک طبیعی دالونی می برد. پس از رد کردن یک جاده فرعی، مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا در کنار جاده تالاب گهر کوچک در استان لرستان را ببینید. ادامه جاده به دریاچه گهر ختم می شود.

تالاب گهر کوچک تالاب گهر کوچک

به سبب قرار گرفتن در زمینی سرسبز و کوهستانی، طبیعت و پوشش گیاهی اطراف تالاب گهر لرستان بسیار زیباست. درون تالاب انواع ماهی های زینتی زندگی می کنند که با نگاهی کوچک به سطح تالاب به راحتی می توان آنها را دید. آب و هوای منطقه بسیار سردتر از مناطق شهری است. حتی در تابستان نیز برای رفتن به این منطقه باید لباس گرم به همراه داشته باشید. در زمستان اما مسیر بسیار سخت و آب و هوا بسیار سرد است.

تالاب گهر کوچک 1 تالاب گهر کوچک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد