رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ آذر ۱۴۰۰

تالاب پساب یزد

لینک این مطلب کپی شد!

تالاب پساب یزد در قلب کویر، در اثر رها‌سازی آبهای تصفیه خانه فاضلاب یزد تشکیل شده و به دلیل قرارگیری در میان ماسه‌ های روان طبیعت زیبایی را خلق کرده است. پیرامون این تالاب پوشیده از نیزار است و منطقه ای برای جذب پرندگان شکل گرفته است.با توجه به اینکه این تالاب در نزدیکی یزد واقع شده، اخیرا به تفرجگاهی برای کویرگردی تبدیل گشته و تعطیلات آخر هفته‌ جمعیت قابل توجهی برای سافاری با ماشین‌ های آف‌ رود به این منطقه می آیند. تالاب پساب در موقعیت جغرافیایی N320002 E541930 در استان یزد واقع شده است. تالاب گستره‌ ای شرقی-غربی دارد و طول آن در حدود سه کیلومتر و عرض در بیشترین حالت یک کیلومتر است. ارتفاع آن از سطح دریا ۱۱۴۵ متر می باشد.

تالاب پساب یزد

کاربری و حیات وحش

با توجه به اینکه در کویر آب بسیار کمیاب است، تالاب پساب یزد به محلی برای استراحت پرندگان تبدیل شده و آبشخور حیات وحش منطقه محسوب می شود که خود سبب افزایش زیبایی این منطقه شده است. این مکان، محلی برای حضور موقت پرندگان عبوری و نیز جذب پرندگان مهاجر زمستانی است. از آب این تالاب برای آبیاری کمربند سبز یزد نیز استفاده می ‌شود.

تالاب پساب یزد

شرایط اقلیمی منطقه

آب و هوای مناطق پیرامونی تالاب مانند سایر نقاط استان یزد تابع شرایط آب و هوایی حاکم بر نقاط کویری است و اقلیمی خشک و بیابانی دارد. تابستانهای این منطقه در کفه های کویری بسیار گرم. خشک و سوزان و دارای زمستانهای نسبتا سرد است. اختلاف درجه حرارت در شبانه روز، بویژه در تابستان، بسیار زیاد است. دمای هوا در تابستان تا ۴۵ درجه بالای صفر و در زمستان تا چند درجه سانتی گراد زیر صفر نوسان دارد.

نحوه دسترسی به تالاب پساب یزد

این تالاب در ۴ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است. دسترسی به تالاب از طریق جاده کمربندی یزد-زارچ امکانپذیر است.

 

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

تالاب پساب یزد

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *