جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بوستان بانوان نرگس تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

بوستان بانوان نرگس تهران در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده است .این بوستان که بزرگترین بوستان بانوان تهران است، بیش از ۲۱ هکتار مساحت دارد و برای احداث آن، بیش از ۳۸ گونه گیاهی استفاده شده است.این بوستان که با حصارهای سفید بلندی پوشیده شده دارای امکانات تفریحی متنوعی است و بانوان می‌توانند فارغ از هر گونه مسئله ای به گشت و گذار و ورزش در این پارک بپردازند. از ویژگی های مهم بوستان بانوان نرگس پوشش گیاهی زیبا و غنی آن است به طوری که سرتاسر آن پوشیده از درختان سرسبز و بلند قامتی همچون بید مجنون، تبریزی، صنوبر، توت، ارغوان، سپیدار، یاس زرد، سدروس، ابریشم مصری و… است و درختچه هایی مانند شمشاد طلایی، سرو خزنده و انواع رز را در خود دارد که به فضای پارک طراوت خاصی بخشیده اند.

بوستان بانوان نرگس تهران 2 بوستان بانوان نرگس تهران

بوستان مادر قائم

پارک بانوان نرگس که با نام بوستان مادر قائم نیز شناخته می‌شود یکی از چند پارک مختص بانوان تهران است که در جنوب غربی پایتخت و در محله یافت آباد قرار دارد. شهرداری تهران از حدود ۱۰ سال پیش یعنی سال ۱۳۸۷ شروع به ساخت پارک های ویژه بانوان کرد که اولین آن ها در منطقه ۳ تهران بنا شد و بهشت مادران نام گرفت. پس از آن چند بوستان بانوان دیگر این بار در جنوب تهران ساخته شدند که یکی از آنها پارک نرگس بود.

1778 بوستان بانوان نرگس تهران

امکانات رفاهی بوستان بانوان نرگس تهران

پارک بانوان تهرانسر با وجود فضای وسیع و امکانات گسترده روزانه از بازدید کنندگان بیشماری پذیرایی می‌کند. در این پارک امکانات ورزشی متعددی وجود دارد که زمین های والیبال، بدمینتون، بسکتبال، زمین چمن مصنوعی فوتبال، پیست اسکیت، سالن بدنسازی، زمین تنیس، سالن های ماساژ و پیست دوچرخه سواری از جمله آن ها هستند. سالن های استخر این پارک دارای امکاناتی مانند سونا، جکوزی، حمام آفتاب، استخر ویژه کودکان، سیستم های تهویه مناسب، بوفه، رختکن و اینترنت می‌باشد که مجموعه ای کامل به شمار می‌رود.

یکی از امکانات فرهنگی پارک بانوان نرگس یافت آباد وجود کتابخانه ای بزرگ است که انواع کتاب ها و مقالات علمی، تاریخی و فرهنگی را داراست و از فضای آرام و دنجی برای کتابخوانی برخوردار است. علاوه بر آن، سالن های پرورش گل و گیاه و بازارچه هایی در بوستان بانوان نرگس احداث شده اند که در آنها فرهنگ خوداشتغالی بانوان و کاربردهای آموزشی در نظر گرفته شده است. صنایع دستی متعددی مانند گلیم فرش ها، محصولات چوبی، انواع خوراکی های سنتی و محلی و کارهای هنری نیز در این سالن ها به فروش میرسند که به عنوان منبع درآمدی برای بانوان به حساب می‌آیند.

 بانوان نرگس تهران 1 e1643708160169 بوستان بانوان نرگس تهران

یک سری زمین های زراعی در قطعات کوچک برای آموزش امور باغبانی و کاشت گل و گیاه نیز در این پارک وجود دارد. از دیگر امکاناتی که این پارک را متفاوت کرده است، وجود دهکده سلامت تهران است که مشابه آن، دهکده تفریحی و سلامتی صبا در جاده قم می‌باشد. در این مرکز می‌توانید خود را کامل چک‌آپ کنید. سایر امکانات پارک بانوان نرگس از دیگر امکانات پارک نرگس می‌توان به کیوسک های اجاره دوچرخه و اسکیت، رختکن، مهد کودک، نمازخانه، چندین سرویس بهداشتی، آلاچیق های متعدد، دریاچه ای مصنوعی با مساحت ۷ هزار متر مربع، مسیرهای ویژه پیاده روی، رستوران ها و بوفه های متعدد با ارائه خوراکی های با کیفیت و پارکینگی روباز با ظرفیت حداقل دویست خودرو اشاره کرد.

سالن های آرایشی با ارائه خدمات متنوع، آتلیه عکاسی و… نیز در این مجموعه فعالیت دارند. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که همراه داشتن تلفن همراه، دوربین های فیلم برداری و لوازم دیگری مانند چاقو در داخل پارک ممنوع است. جاذبه‌های اطراف بوستان بانوان نرگس یکی از اماکن گردشگری و تفریحی بسیار نزدیک پارک بانوان تهرانسر، بوستان قائم است.

نحوه دسترسی به بوستان بانوان نرگس تهران

پارک نرگس در منطقه یافت آباد تهران قرار گرفته‌است و از سمت جنوب به خیابان شهید حسینی و از شرق به خیابان قائم می‌خورد. بوستان نرگس، ۲۰ هکتار مساحت دارد و از لحاظ منطقه‌های تهران، در منطقه ۱۸ قرار دارد.

1779 بوستان بانوان نرگس تهران

 بانوان نرگس تهران e1643708142913 بوستان بانوان نرگس تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 4.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • زینب

    سلام …شرایط حضور پسر بچه ها چند سال مجاز هست ؟

    ۶ خرداد, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • محمد

    پارک خوبی برای ورزش بانوان است و خانمها میتوانند بدون دغدغه نظاره شدن توسط نامحرم بدون حجاب و راحت ورزش کنند. به همین جهت ورود گوشی دوربین دار و دوربین نیز ممنوع است.

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    بوستان دنج و قشنگيه من از استخر اون استفاده كردم كه خيلي تميز بود و خوب بود و رفتار پرسنلش خيلي محترمانه بود
    جاي پارك هم خيلي خوبه

    ۲۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *