جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بلوار فردوس شرق تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ شهریور ۱۳۹۹

بلوار فردوس شرق تهران ، یکی از محلات باصفا و دلنشین  در غرب تهران به حساب می‌آید و به همین دلیل در سال‌های اخیر طرفدران بسیاری پیدا کرده است.محله بلوار فردوس شرق در منطقه ۵ شهرداری تهران و غرب شهر تهران واقع شده است و از شمال با بلوار آیت‌الله کاشانی­­، از جنوب با آزادراه تهران-کرج، از شرق با بزرگراه شهید ستاری و از غرب با بزرگراه جناح همسایه است.

بلوار فردوس شرق scaled بلوار فردوس شرق تهران

علت نام گذاری بلوار فردوس شرق

اگر در خیابان های محله فردوس قدم بزنید با توجه به ساختمان های نوساز و ظاهر مدرنی که در محله وجود دارد، به نظرتان می رسد که این محله چند سالی بیشتر نیست که شکل گرفته در حالیکه منابع مختلف دهه ۴۰-۵۰ را زمان شکل گیری محله فردوس اعلام کرده‌اند. بلوار فردوس در گذشته ظاهر یکپارچه ای داشته اما پس از احداث بزرگراه ستاری به دو بخش شرقی و غربی تبدیل شده است.

همچنین خوب است بدانید که بلوار فردوس خیابانی است که اولین خط متروی تهران از آن آغاز به کار کرده و ایستگاه صادقیه در این خیابان نقطه اتصال تهران- کرج است. در واقع محله فردوس زودتر از آنچه مدنظر ساکنانش بود، آباد شده است و از دلایل آن می توان به آب و هوای خوب، احداث بزرگراه های مهم تهران، وجود باغ های زیاد در آن و … اشاره کرد.

 

 خيابان های مهم بلوار فردوس شرق

نزدیکترین ایستگاه مترو به محله بلوار فردوس شرق ، ایستگاه متروی صادقیه است. همچنین ساکنان این محله می‌توانند از پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی متروی صادقیه استفاده کنند که برای اکثر نقاط تهران ایستگاه دارد. حالا اگر سوالتان اینست ایا از ایستگاه مترو، تاکسی به داخل محله فردوس شرق وجود دارد یا خیر. باید بگوییم بله. در واقع شما هم می‌توانید در هر نقطه از محله فردوس شرق به مقصد پایانه مترو صادقیه تاکسی بگیرید و از انجا با استفاده از مترو، تاکسی یا اتوبوس به هر کجای تهران که بخواهید بروید.

در مورد دسترسی با اتومبیل شخصی هم با توجه به اینکه این محله دسترسی بسیار خوبی به بزرگراه‌ها دارد. کارتان بسیار راحت است و به مشکل خاصی بر نخواهید خورد. تنها معضلی که اهالی محله با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ترافیک نسبتا زیاد موجود در این محله در ساعات پرتردد است.

بلوار فردوس شرق 2 بلوار فردوس شرق تهران

 مراكز آموزشی و فرهنگی بلوار فردوس شرق

با توجه به نیاز آموزشی ساکنین منطقه، مدارس و مراکز آموزش تاسیس شده‌اند که در ادامه نام آنها آورده شده است:

دبستان دولتی دخترانه شهید هاشمی نژاد واقع در بلوار فردوس، تقاطع شقایق
متوسطه غیردولتی دوره اول دخترانه سما واقع در بلوار فردوس، بین گلستان و رامین
دبستان غیردولتی پسرانه فردوسی حکیم واقع در بلوار فردوس، خیابان وفا آذر جنوبی
دبستان دولتی دخترانه هیربد واقع در خیابان ابراهیمی شمالی
دبستان غیردولتی پسرانه امام علی واقع در خیابان ابراهیمی شمالی
دبستان و پیش دبستان غیردولتی سلام صادقیه نرسیده به چهارراه مخابرات
متوسطه دوره اول غیردولتی دخترانه خضرا واقع در بلوار فردوس، خیابان وفاآذر جنوبی
متوسطه دوره اول غیردولتی دخترانه دانشجو واقع در بلوار فردوس، خیابان ابراهیمی شمالی

همچنین مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر در این محله و نزدیک به اتوبان جناح قرار دارد. اگر دوست دارید در مورد سایر مراکز آموزشی در فردوس شرق هم بدانید. در این محله آموزشگاه‌های زبان خارجی مانند ایرانمهر بین وفاآذر و عقیل، گروه آموزشی سیتاک در خیابان ولی‌عصر، آموزشگاه سروش دانش ابتدای فردوس شرق و … مشغول به فعالیت هستند. ضمن اینکه علاقه مندان به سایر حوزه‌ها مانند ورزش، هنر و … هم می‌توانند با یک سرچ اینترنتی آموزشگاه مناسبی را در فردوس شرق پیدا کنند. تقریبا برای هر موضوع و حوزه‌ای یک مرکز آموزشی در نظر گرفته شده است.

 

مراکز خرید اصلی محله بلوار فردوس شرق

شاخص‌ترین مرکز خرید بلوار فردوس شرق ، مجتمع تجاری-اداری آیریک سنتر است که فروشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است. از فروشگاه‌های لباس گرفته تا لوازم خانگی و حتی خوراکیجات. نکته ای که در مورد این محله وجود دارد. تعداد زیاد مغازه ها و فروشگاه ها در خیابان اصلی فردوس شرق و حتی خیابان های فرعی است که این محله را به یک محله زنده و پویا تبدیل کرده است.

آیریک سنتر بلوار فردوس شرق تهران

حضور این فروشگاه باعث شده که ساکنان هر چیزی که لازم داشته باشند را بتوانند پیدا کنند. از سوی دیگر مجتمع تجاری تفریحی کوروش علیرغم اینکه جز این محله نیست اما فاصله آن با فردوس شرق کم بوده و دسترسی راحتی دارد. بنابراین بخشی از ساکنان این محله مقصدشان برای خرید معمولا این پاساژ بزرگ و شناخته شده است.

مساجد و حسینیه های شاخص محله بلوار فردوس شرق

مسجد امام حسن عسگری در خیابان سلیمی جهرمی و مسجد الزهرا در خیابان ابراهیمی جنوبی نام دو مسجد در محله فردوس شرق است. ضمن اینکه این محله چند حسینیه دارد، حسینیه سالار شهیدان در خیابان ولیعصر، حسینیه شهید عسگری در خیابان سلیمی جهرمی، حسنیه شهید پناهنده در خیابان گلستان جنوبی و حسینیه بیت الزهرا از جمله این حسینیه‌ها هستند.

بلوار فردوس شرق 3 بلوار فردوس شرق تهران

مراکز درمانی بلوار فردوس شرق

محله فردوس شرق بیمارستانی ندارد و ساکنین در صورت نیاز می‌توانند به بیمارستان‌های محله های نزدیک به محله فردوس شرق مراجعه کنند. جهت رفع نیازهای درمانی ساکنین می‌توانیم به نام تعدادی درمانگاه اشاره کنیم؛ درمانگاه شبانه روزی التیام در خیلبان شهید سلیمی جهرمی، درمانگاه شماره ۲۲ در خیابان شهید تقدیری و درمانگاه بهداشتی و درمانی حضرت فاطمه زهرا واقع در خیابان ابراهیمی جنوبی. همچنین داروخانه هداوند خانی واقع در خیابان شهید سلیمی جهرمی و داروخانه الزهرا واقع در خیابان ابراهیمی جنوبی از داروخانه های موجود در فردوس شرق هستند.

مراکز مهم دولتی بلوار فردوس شرق

از جمله مراکز و اداره‌های دولتی در محله فردوس شرق باید به اطلاعتان برسانیم که کارگزاری شماره ۵۱ تامین اجتماعی در این محله و نزدیک به بزرگراه ایت الله کاشانی قرار دارد. مرکز قضایی شهید فهمیده، دفتر پلیس +۱۰ بین ستاری و ابراهیمی جنوبی، پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه ۵ واقع در انتهای خیابان ابرهیمی شمالی، اداره کل امور مالیاتی غرب تهران واقع در خیابان ولیعصر از مراکز دولتی شاخص در فردوس شرق به شمار می‌آیند.

اماکن تفریحی و ورزشی محله فردوس شرق

نام تعدادی از پارک‌های محله فردوس شرق در ادامه آورده شده است: پارک اقاقیا در خیابان باقری، پارک کاجستان، بوستان باصفا در خیابان وفا آذر جنوبی، پارک بوستان در خیابان سلیمی جهرمی، پارک گلسار در خیابان ابراهیمی پور. همچنیت مجموعه ورزشی خادم تقاطع بلوار فردوس و وفا اذر یکی از مجموعه هایست که ساکنین می توانند استفاده کنند.

ناگفته نماند خیابان وفا آذر و رامین دو خیابانی هستند که رستوران و غذاخوری‌های نسبتا معروفی را در خود جای داده‌اند و طرفداران فرامحله ای پیدا کرده اند. رستوران ایتالیایی سنسو یکی از این رستورانهاست که با توجه به شهرتی که پیدا کرده است معمولا اغلب اوقات شاهد یک صف طولانی مقابل آن هستید. بنابراین از اماکن تفریحی فردوس شرق می توان به رستورانهایی مانند سنسو، میخوش، ای تی اف و .. اشاره کرد.

 

بلوار فردوس شرق1 بلوار فردوس شرق تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *