جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بانه شهری زیبا در دامنه کوه آربابا

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

در این مسئله که زن‌ها در هر حالت و شرایطی معتاد خرید کردن هستند شکی نیست؛ زن‌ها در هر شرایطی و در همه حال در شهر خود و یا در حین مسافرت‌های خود به مکان‌های مختلف به دنبال یافتن مکانی مناسب برای انجام خریدهای خویش است؛ در این گزارش قصد داریم شما را با بانه شهری برای خرید آشنا کنیم.اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به قصد خرید وسایل مورد نیاز خود اما مقرون به صرفه و با هزینه‌های مناسب سفر می‌کنید؛ حتما سری به شهر بانه بزنید، شهری زیبا در دامنه کوه آربابا!

بانه به سبب طبیعت سرسبز و کوه‌های سربه فلک کشیده و دلربایش بسیار شهرت دارد که یکی از کوه‌های بسیار زیبا و مشهور آن کوه آربابا است که شهر زیبای بانه در دامنه آن قرار گرفته است و مشرف بر شهر زیبای بانه است.

شهر بانه در فاصله چند کیلومتری کشور عراق و در غرب استان کردستان قرار گرفته که در چند سال اخیر به یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری استان کردستان تبدیل شده و هرساله مسافران بسیاری را از جای جای کشور به سوی خود فرا می‌خواند.

روایت‌های مختلفی در خصوص وجه تسمیه نام بانه در میان مردمان محلی وجود دارد که روایت است بانه بر اساس واژه کردی آن یعنی بام نامگذاری شده است و علت آن قرارگرفتن شهر بر فراز کوهی به بلندای کوه آربابا است که بالارفتن از آن نفس را به شماره می‌اندازد؛ اما در روایت دوم گفته می‌شود که بانه به معنای خانه و مسکن و محل اقامت است و منظور از بانه اقامت‌گاه‌ها و اردوگاه‌هایی است که در گذشته برای سربازان بر فراز کوه آماده کرده که روایت دوم از وجود دو پادگان در شهرستان بانه که در گذشته قلعه بوده‌اند ریشه می‌گیرد.

بانه 2 بانه شهری زیبا در دامنه کوه آربابا

جاذبه‌های گردشگری طبیعی بانه

وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع و بسیار زیاد بانه آن هم به دلیل قرار گرفتن این شهر در موقعیت جغرافیایی خاص و منحصر به فرد آن بسیار دور از انتظار نیست و از جاذبه‌های گردشگری بانه میتوان به غار سنگی حسین کوهکن در حوالی شهر بانه، پارک‌های جنگلی پیرمراد و دوکانان در شهر بانه، روستای سبدلو در حوالی شهر بانه، روستای هفتاش در حوالی شهر بانه، کوه آربابا، روستای نجنه در حوالی شهر بانه، روستای مامال در حوالی شهر بانه اشاره کرد.

بانه 1 بانه شهری زیبا در دامنه کوه آربابا
سوغاتی شهر بانه

شال بافی، فرش و گلیم دست‌بافت، کلاش و لباس کُردی از جمله سوغاتی‌های شهر بانه به شمار می‌روند اما به دلیل مرزی بودن شهر بانه اجناس و محصولات وارداتی موجود در بازارها و پاساژهای بانه از جمله سوغاتی‌های مشهوری است که مسافران با خود به سوغات می‌برند.

وجود بیش از ۷۰ پاساژ لوکس و فروشگاه‌های بزرگ در بانه به جاذبه گردشگری این شهر تبدیل شده، قیمت پایین در کنار تنوع بسیار زیاد اجناس از مهم‌ترین ویژگی‌های کالاهای ارائه شده در این پاساژها است که هرساله مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

چنانچه به شهر بانه سفر کردید دیدن پل معلق بسیار زیبای بانه واقع در جنگل‌های بنار کوه سرخ را از دست ندهید و از دیدن طبیعت زیبای خدادادی و ناب این منطقه بر فراز پل معلق زیبای آن لذت ببرید.

بانه بانه شهری زیبا در دامنه کوه آربابا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد